בשב"כ חושפים: המחבלים שהו בישראל בגלל איחוד משפחות

שירות הביטחון הכללי חושף כי שלושה מחבלים שביצעו פיגועים בירושלים ניצלו את היתר הכניסה שניתן להם לישראל במסגרת איחודי משפחות • בשב"כ שבים ואומרים כי רבים מהפיגועים בוצעו בשל ההסתה הפלסטינית

בסקירה מיוחדת שמפרסם השב"כ, נחשף כי בשלושה מקרים של פיגועים שנערכו בירושלים, שהו המחבלים בישראל כתוצאה מאישור שניתן להם במסגרת תהליך איחוד משפחות.

בתחילת החודש, בוצעו בירושלים שני פיגועי ירי, האחד ברחוב צלאח א-דין, במהלכו נפצעו שני שוטרים, באורח קשה ובינוני, והשני, למחרת היום ללא נפגעים. הפיגוע השני, שבוצע בידי שני מפגעים פלסטינים, תושבי כפר עקב, שמצפון מזרח לירושלים, נפרש על פני שלוש זירות שונות בירושלים: צומת רמות, צומת פסגת זאב וכיכר צה"ל.

קרא עוד:
[postim]

בשני הפיגועים, שבוצעו בסמיכות, בלטה העובדה, כי מבצעיהם הפלסטינים שהו בישראל בעקבות תהליך איחוד משפחות, המעניק היתרי שהייה בישראל או תושבות, לפלסטינים, בעלי קשרי משפחה לתושבים ישראלים.

בכליו של המפגע, שביצע את הפיגוע ברחוב צלאח א-דין, אותרו מסמכי בקשת איחוד המשפחות של בני משפחתו, המתגוררים בהיתר בשכונת עיסאוויה בירושלים. המפגע עצמו, פואד תמימי, יליד 1994, במוצאו מהכפר ג'דירה באזור בנימין, בעל תעודת זהות פלסטינית, התגורר בעיסאוויה כשוהה בלתי חוקי (שב"ח). גם אחד מהמפגעים, שביצעו את הפיגוע השני (9.3), עבד אלמאלכ חרוב, יליד 1997, תושב כפר עקב, הינו תושב ישראל, לאחר שמשפחתו קיבלה מעמד זה במסגרת הליך איחוד משפחות.

תהליך איחוד המשפחות, שיסודו בטעמים הומניטאריים, מאפשר לפלסטינים בעלי קשרי משפחה לתושבים ישראלים, כדוגמת פואד תמימי ועבד אלמאלכ חרוב, להיכנס לישראל באין מפריע, ולאחרונה בלט, שמספר פיגועים בישראל בוצעו על ידי מקבלי מעמד זה.

בשירות הביטחון הכללי מוסיפים ואומרים כי פיגועים רבים, אשר אירעו בתקופה האחרונה, מתבצעים על רקע הסתה פרועה, שמקורה ברשות הפלסטינית ובארגוני הטרור וזו, מתברר, משפיעה גם על בעלי בעיות אישיות ודוחפת אותם לבצע פיגועי טרור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו