"מנסים לשחד את הקב"ה: נחוקק את ההסדרה ואז נוכל לפנות בתים"

קבוצת רבנים המאוגדים תחת השם "קונגרס הרבנים פיקוח נפש" מפרסמים היום חוות דעת הלכתית ומשווים את חקיקת חוק ההסדרה בתמורה לפינוי עמונה לאדם המעדכן את הקב"ה: אני נותן הרבה כסף לצדקה, אז מותר לי לחלל שבת פה ושם...

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

קונגרס הרבנים "פיקוח נפש", המונה כ-400 רבני גדולי ישראל מכל החוגים והעדות, יוצא למאבק נחרץ בתוכנית לפינוי תושבי עמונה מבתיהם. הרבנים קוראים לממשלה ולכנסת לעצור את התוכנית מיד, שכן עצם הדיבורים על פינוי יהודים מבתיהם הינם עידוד ישיר להגברת הטרור.

"בתורה נאמר על הקדוש-ברוך-הוא 'לא ישא פנים ולא ייקח שוחד'", אומרים הרבנים, "אלוקי ישראל, תורת ישראל, וארץ ישראל, אינם מקבלים שוחד. אי אפשר 'לשחד' אותם עם 'חוק ההסדרה', ובפועל לגרש יהודים מביתם, ולהעביר שטחי יהודים לנכרים. מבחינת אויבינו אין כל הבדל אם מפנים עשרות קילומטרים או עשרות מטרים – המסר הוא אחד: היהודים לא בטוחים בבעלותם על אדמת ארץ-ישראל, ומתקפלים בפני לחצים".

הרבנים קובעים כי על פי ההלכה היהודית (שלחן ערוך אורח חיים סימן שכ"ט), כל ויתור לתביעה כלשהי מצד הנכרים על שטחי ישראל – הינו סכנה גדולה לארץ כולה. "ההלכה איננה נוקטת במספרים של מטרים ואיננה נוקבת בגודל השטח, אלא קובעת עיקרון פשוט – עצם ההסכמה לדון על שטחי ישראל בעקבות הלחץ של הגוי, יביא ללחץ גדול יותר, וימריץ את האויב להגביר את המלחמה ושפיכות הדמים. עיקרון זה של ההלכה איננו רעיון מיסטי או רוחני, הוא הוכח במציאות בשטח לאורך כל עשרות השנים האחרונות, החל מהמו"מ על אוסלו ועד לאחר ההתנתקות, כל ויתור ללחץ, כל מו"מ וכל פשרה – הביאו להתגברות הטרור יותר ויותר".

בראיון היום לכלי התקשורת אמר הרב יוסף גרליצקי, רב מרכז ת"א ויו"ר קונגרס הרבנים, כי ההנחה כאילו העולם מצפה מאיתנו לפנות את עמונה הינה שקרית ומעוותת את המציאות: "כל אומות העולם, בפרט ארצות-הברית המתמודדות כולן מול הטרור הערבי, מצפות מישראל להיות חזקה ותקיפה, לא להתחשב ב"נאורות" המעושה ובפוליטקלי קורקט, ולעמוד כחומה בצורה מול הלחץ הערבי והמסייעים לו מהשמאל האירופאי. אנחנו מדמיינים שיש לחץ ומביאים אותו בעצמנו. זוהי התגשמות האמור בתורה "ונסתם ואין רודף", בורחים מ"קול עלה נידף". וכי יש מישהו הגיוני בעולם שהעלה בדעתו שישראל תפנה משפחות יהודים מבתים שנרכשו כחוק ותמסור אותם לשונאיה המייחלים להשמדתה? אנחנו שכנענו את העולם שזה בכלל עומד על הפרק".

הרב גרליצקי השמיע ביקורת חריפה על שרי וח"כי הבית היהודי, שהביעו שמחה על ה"הסדר" המביש, של פינוי הבתים בעמונה תמורת חוק ההסדרה: "הדבר משול לאדם שיגיד, אני נותן הרבה כסף לצדקה, אז מותר לי לחלל שבת פה ושם… – לא נותנים להקב"ה שוחד, ודאי לא בנושא זה בו הקב"ה מכריז בתורתו – שמדובר בסכנת שפיכות דמים להמוני יהודים, רחמנא ליצלן. אין ולא יהיה לעולם כל היתר לפנות יהודים ביישובי ספר מבתיהם. רק עמידה תקיפה, והכרזה ברורה שכל המו"מ והדיבורים עד היום היו טעות חמורה, ושטחי ישראל יישארו בכל מצב ובכל תנאי בבעלות עם ישראל – ירתיעו את אויבינו ויביאו שלום אמיתי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הקיצוניות משתוללת מתוך גרונם. השו"ע קובע שאין לפנות ישובי ספר? ומה אם תושבי העיר היהודים מחזיקים ברשותם סכינים חד פעמיים בלבד, והתוקפים מחזיקים ברובים אוטומטיים? גם אז אסור להיכנע??? ברור שההלכה תלויה במציאות בשטח. מה אתם רוצים, שיסרבו לבג"ץ ויהפכו את המדינה ללא חוקית? דיקטוטרה? אם אתם גיבורים, רוצו לבג"ץ ותפציצו אותו בעתירות נגד בניה ערבית לא חוקית. תגזלו את החנית מיד המצרי! ותפסיקו לקשקש ססמאות קיצוניות, זה הכי קל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture