חדש במרכז • לימוד נהיגה בחדר סגור

מרכז חדשני נפתח אתמול (רביעי) במרכז תל אביב. במקום קיים סימולטור המדמה נהיגה תוך התנסות ביותר מ -50 תרחישים מסוכנים בכביש. לטקס קביעת המזוזה הוזמן רבה הראשי של ת"א הרב ישראל מאיר לאו שליט"א.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המרכז שנפתח בקניון עזריאלי בת"א עתיד לשרת את כל תושבי המרכז ומשלב בי"ס לנהיגה, סימולטורים לנהיגה, עמדות ממוחשבות ללימוד תאוריה ובית קפה.

קרא עוד:

[postim]

הסימולטור (מדמה נהיגה) מאפשר לתלמידים להתנסות ביותר מ – 50 תרחישי סכנה של מצבי תאונות שכיחים, בסביבה וירטואלית בטוחה אך מוחשית והוא מדמה רכבים פרטיים ומסחריים, טוסטוסים ואופנועים. אחוזי מעבר טסט ראשון ושני של תלמידים שהתנסו על הסימולטור עולה על 70%, לעומת ממוצע של כ- 50% לתלמידים אשר לא התנסו. בחלק ממדינות אירופה ובארה"ב לימודים באמצעות סימולטור הוכרו כשיעורי נהיגה לכל דבר וענין. במחקר שנערך לאחרונה ע"י חוקרים מאוניברסיטת איווה נמצא כי נהגים אשר הוכשרו בסימולטור הפגינו שיעור נמוך יותר של מעורבות חודשית בתאונות (כ-0.3%) לעומת נהגים שלא עברו הכשרה בסימולטור (כ-0.7%).

המרכז שנפתח אתמול (רביעי) בת"א משתרע על פני 300 מ' ומציע בשלב ראשון, סימולטורים לנהיגה מסוג: רכב פרטי ומסחרי, אופנוע כבד וטוסטוס. בהמשך צפויים להתווסף למרכז כ- 15 סימולטורים נוספים ביניהם משאיות, אוטובוסים ורכבי 4X4.

לפתיחת המרכז אתמול הוזמן הגאון רבי ישראל מאיר לאו, רבה של תל אביב, שהזכיר כי בתחילת דרכו כיהן כחבר במועצה הלאומית למניעת תאונות דרכים. בדברים שנשא ציין הרב כי: "הצלחת המיזם היא הצלחה של כולנו, על הכביש המכונית היא נשק רב עוצמה וחייבים לסייע לדור הצעיר להבין את האחריות שבעליה על הכביש". עוד נכחו בין היתר בפתיחת המרכז, מנהל מרכז עזריאלי, ארנון תורן ומנכ"ל קניון עזריאלי, אופיר אורן.

מערכת הסימולטור ממחישה את הנעשה על הכביש ויכולה לדמות סוגי דרכים שונות (אזור הררי, נהיגה בעיר, דרך כפרית, כביש מהיר, שטח תמרונים, מגרש אימונים), מצבי מזג אוויר שונים (גשם, ברד, ערפל, בהיר) וסוגי כלי רכב שונים (רכבים פרטיים מדגמים שונים, רכבים מסחריים, דו גלגלי). בנוסף, יתרגלו התלמידים התנהגות בזמן תאונות דרכים ותקלות טכניות ברכב. קיימים במערכת למעלה מ- 50 תרחישים סכנה שונים, עימם התלמיד יצטרך להתמודד, ביניהם אי שמירת מרחק, בעיות בלמים , תקר, קפיצת ילד לכביש, כניסה לצומת באור אדום, נהיגת לילה, נהיגה תחת לחץ חברתי, נהיגה תחת השפעת אלכוהול ועוד.

ההתנסות בסימולטור מאפשרת לתלמידים להפחית חרדות, להתמודד עם מצבים חריגים ולא צפויים בכביש שלא ניתן לתרגל בשיעורי נהיגה קונבנציונליים, להתמקד בנושאי לימוד ספציפיים הטעונים שיפור, לעקוב אחרי התקדמות הלימוד ולצבור ניסיון כביש רב ללא זיהום אוויר ועמידה בפקקים.

עדי מימרן, יו"ר חברת סמארט דרייב, אשר יזם את הקמת המרכז הדגיש כי: "החזון שעומד לפנינו הוא הכשרת נהגים איכותיים שלא יהיו מעורבים בתאונות דרכים. אנו חותרים לא רק ללמד אלא גם לגרום לתלמידים לקחת אחריות על תהליך הלימוד, להכיר את חוזקותיהם וחולשותיהם ולהפוך לנהגים טובים יותר בסיוע האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר בתחום".

עד כה הפעילה בהצלחה חברת סמארט דרייב מרכז באשדוד ללימוד נהיגה בשילוב סימולטורים. התנסו בסימולטור עד כה למעלה מ- 1,000 תלמידים מכל רחבי הארץ. אחוזי מעבר טסט ראשון ושני של נהגים שהתנסו על הסימולטור עומדים על 70% , לעומת ממוצע של כ- 50% לתלמידים אשר לא התנסו על סימולטור. מס' שיעורי הנהיגה הנלקחים טרם הטסט הוא 31 ביחס לממוצע של 40 שיעורים שלוקחים תלמידים אשר לא התנסו על הסימולטור.

על החברה:
חברת סמארט דרייב (לשעבר החברה לתרבות הנהיגה בישראל) נועדה לצמצם את תאונות הדרכים בישראל על ידי הכשרת נהגים טובה יותר. החברה מפעילה בתי ספר ללימוד נהיגה בשילוב סימולטור בפריסה ארצית.
מנכ"ל החברה הינו ליאור כרמל, מי שכיהן בעבר כמנהל ההקמה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

סמארט דרייב היא הנציגה הבלעדית בישראל של יצרן הסימולטורים Eca Faros – היצרן המוביל בעולם לתחום הסימולטורים היבשתיים, המפעיל למעלה מ- 10 אלף מערכות סימולטורים ברחבי העולם. בחלק ממדינות אירופה ובארה"ב לימודי נהיגה באמצעות סימולטור הוכרו כשיעורי נהיגה לכל דבר וענין, והסימולטורים של Faros אף אושרו לתרגול נהגים מקצועיים במסגרת חקיקה של האיחוד האירופי.

צילומים מטקס הפתיחה: גיא פיטשון

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture