שמחת תורה: הילד נמצא בין השיחים – המתנדבים פצחו בשירה וריקודים

עשרות מתנדבים מארגון 'איחוד הצלה' הוזעקו ע"י המשטרה לעזרה בחיפושים אחר ילד בן 3 שנעלם ביער סמוך להר אדר. בחסדי שמים הילד נמצא בריא ושלם. בהוראת רבני הארגון, המתנדבים הוחזרו לבתיהם ע"י מתנדבים ממזרח ירושלים.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לאחר שעות ארוכות של חיפושים, נמצא בליל שמחת תורה הילד בן השלוש שנעלם ביערות הסמוכים ליישוב הר אדר שבפרזדור ירושלים. הילד נמצא על ידי חובש של 'איחוד הצלה' המתנדב גם ביחידת הכלבנים של מכבי האש במחוז ירושלים ויו"ש. הילד נמצא בין השיחים כשהוא רועד מקור, אך הוא לא נזקק לטיפול רפואי.

קרא עוד:

[postim]

סמוך לכניסת החג פנו גורמים במשטרת ירושלים למוקד 'איחוד הצלה' וביקשו להזעיק מתנדבים של הארגון על מנת לסייע בחיפושים אחר הילד שנעלם באזור היישוב הר אדר. בשל החשש האמיתי לחייו של הילד, הורו ראשי אגף ההלכה בארגון למתנדבים לצאת ולסייע בחיפושים במהלך החג, ואל החפ"ק במקום זרמו עשרות רבות של חובשים מתנדבים של 'איחוד הצלה' מסניפים ירושלים וקריית יערים, כשהם מתוגברים גם על ידי רכבי שטח של הארגון.

אחד החובשים, יוסי עמר, מתנדב גם ביחידת הכלבנים של כיבוי האש. ככונן של 'איחוד הצלה' הוא מיהר לאזור כשהוא רכוב על אופנוע החירום של 'איחוד הצלה' שברשותו ובזירה החל בסריקות יחד עם מתנדב נוסף ובסיוע כלב מיחידת החילוץ של כיבוי האש. כשלוש שעות לאחר תחילת החיפושים, היה עמר זה שמצא את הילד.

"היינו במרחק של 200-300 מטר מהכביש, והכלב הוביל אותנו כל הזמן לכיוון מסוים. חשבנו שהוא מזהה את האנשים ולכן חותר לכיוונם, אבל אז שמעתי צעקה קלה מתוך היער החשוך", משחזר יוסי עמר. "כשהתקרבתי מעט, גיליתי את הילד כשהוא תשוש ושוכב בתוך השיחים.

"כשראיתי את הילד השתמשתי בידע שלי כחובש ובדקתי אותו", הוא מספר. "לא הייתה לו כל בעיה, מלבד העובדה שהוא קפא מקור. שמתי עליו את המעיל שלי והתחלתי לעלות עמו לכיוון החפ"ק, כאשר אנחנו מעדכנים בקשר על כך שמצאנו את הילד".

את השמחה שהתחוללה בחפ"ק עם קבלת הבשורה וקידוש ה' שבא בעקבותיו קשה לתאר. עשרות מתנדבים של 'איחוד הצלה', בבגדי חג, פצחו בשירה של שירי שמחת התורה, כשאליהם מצטרפים לריקוד גם אנשי כוחות ההצלה האחרים שחלקם הניחו על ראשם כיפות ושמחו בשמחת החג.

למרות שכלי תקשורת רבים ביקשו ממנו לתאר את השתלשלות המקרים עד למציאת הילד, סירב החובש המתנדב יוסי עמר להתראיין בשל קדושת החג. במקום זאת הוא נישא על כתפי אחד המתנדבים ברחבת הריקודים ובכך זכה לכבוד המגיע לו על מציאת הילד.

מפקד מרחב ציון במשטרת מחוז ירושלים, נצ"מ אלי כזרי, הודה לכלל הכוחות ושיבח את שיתוף הפעולה בין כלל הארגונים. "כאשר הגיע הדיווח על ההיעדרות, הייתי עם ילדיי בדרך לבית הכנסת על מנת לחגוג בשמחת תורה", אמר. "הצלת חיים קודמת לכל ולכן מיהרתי לחפ"ק וכאן שמחתי לגלות עשרות מתנדבים שעזבו את בתי הכנסת, כמוני, בשל המטרה הנעלה של הצלת החיים. חשתי את התחושות שאתם חשתם. היום הוכחתם לכולנו את העוצמה הטמונה בכם – בכמות ובאיכות – ובסופו של דבר אתם אכן מצאתם את הילד", הוסיף.

"השירה המרוממת ברגעים הללו של 'תורת ה' תמימה' ו'הקדוש ברוך הוא אנחנו אוהבים אותך' שנשמעה מפיהם של כלל הכוחות – חרדים ושאינם – חשפה בפנינו את האחדות הנפלאה ששררה בין כלל הכוחות וקידשה שם שמים ברבים", סיכם אחד ממתנדבי 'איחוד הצלה'.

על פי הנחיית ראשי אגף ההלכה ב'איחוד הצלה' ובהוראת גדולי התורה שליט"א, מספר מתנדבי 'איחוד הצלה' מצוות מזרח ירושלים השיבו לבתיהם את כלל המתנדבים שאינם כוננים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture