הצלע השלישית: מופז מצטרף לבנט ולפיד | "דורשים לגייס את בני הישיבות"

בעוד בליכוד נערכים להמשך המגעים עם הבית היהודי, הבוקר (חמישי) נערכה פגישה משולשת בין לפיד בנט והמצטרף החדש שאול מופז | הדרישה: שוויון בנטל או בחירות.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

המו"מ הקואליציוני בין הליכוד לבית היהודי יתחדש. מחר יקיימו המפלגות פגישה נוספת בכפר המכבייה ברמת גן בניסיון לגשר על הפערים בין הצדדים.

קרא עוד:

[postim]

במקביל נערכה פגישה משולשת לציר חדש בפוליטיקה: בנט, לפיד ומופז, השלושה נפגשו הבוקר בווילה של בנט ברעננה כך נחשף הערב בערוץ 2. בפגישה דובר על הצורך ליצור חזית אחידה בנושא השוויון בנטל מול ראש הממשלה נתניהו והחרדים.

הציר השלישי, שאול מופז אמר לבנט ולפיד כי קדימה היא שיזמה את קידום השוויון בנטל  ולכן קדימה תמשיך להוביל את היוזמה ולא תצטרף לקואליציה בלעדיהם.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב בדף הפייסבוק שלו לכל השמועות מסביב: "המו"מ הקואליציוני רעשני ורווי בספינים, אבל הוא לא יגרום לנו לשכוח למה אנחנו פה ועל מה אסור לנו להתפשר. זה לא דיון על תיקים, זה לא דיון על ג'ובים, זה לא דיון על מי נכנס קודם ומי דפק את מי. יש לא מעט אנשים שמנסים לגרור לשם את המו"מ – פשוט כי זה מה שהם רגילים לו – אבל זה לא יילך להם. מי שאומר לי שבסוף נתקפל פשוט לא מכיר אותנו".

אמרתי השבוע בישיבת הסיעה, "אומרים שאנחנו לא מבינים בפוליטיקה, הם צודקים. מה זה אומר? זה אומר שאין לנו ברירה אלא להצמד לעקרונות ולערכים שלנו, כי בזה אנחנו דווקא כן מבינים. ועל זה אנחנו צריכים לדבר".

"העיסוק התקשורתי ממוקד בשאלת השוויון בנטל וגיוס החרדים, ואנחנו לא הולכים לסגת בעניין הזה במילימטר, אבל "יש עתיד" אינה מפלגה של עניין אחד".

"אנחנו המפלגה של מעמד הביניים הישראלי, ואנחנו שם כדי להיאבק על דיור במחיר שפוי ליוצאי צבא, על הפסקת ההשתוללות של מחירי החשמל והמים והדלק, על לימודי ליב"ה ושינוי עומק בחינוך, על זה שאת כי"ל אי אפשר למכור לחברה קנדית מפני שמדובר במקומות עבודה לישראלים בפריפריה".

"אנחנו המפלגה שרוצה להפוך את כללי המשחק ולהקטין את הממשלה ל-18 שרים, מפני שזה לא מוסרי לדרוש מן האזרחים לשלם יותר ולהוציא מאות מיליונים על משרדים ממשלתיים מיותרים".

"אנחנו המפלגה שיכולה להוביל מו"מ מדיני שיש מאחוריו כוח פוליטי אמיתי, ולא רק לייצר עלי תאנה שיאפשרו עוד ארבע שנים של קפאון".

"אנחנו – וזה אולי החלק שייקח לפוליטיקאים הישנים שלנו קצת זמן להתרגל אליו – המפלגה שאומרת אחרי הבחירות את אותם דברים שאמרה לפני הבחירות. השאלה היחידה שנותרה היא אם נשב בממשלה עם העקרונות שלנו, או שנשב באופוזיציה בגלל העקרונות שלנו. כרגע, שתי האפשרויות ריאליות באותה מידה, וחבל. למה חבל? כי את הממשלה שתוביל את המדינה לארבע וחצי שנים של אביב ישראלי נתניהו יכול היה להקים כבר לפני שבועיים, בלי שום מאמץ".

"אנשיו של נתניהו צודקים כנראה גם כשהם אומרים שהבעיה היא שאין לי נסיון. אם רק היה לי נסיון בטח הייתי מבין מדוע טרם הוקמה פה ממשלה אזרחית יעילה, ערכית, שתגן על מעמד הביניים, תעזור לנו לצלוח את המשבר הכלכלי ותנווט את הספינה הישראלית בתוך סתיו ערבי קודר וסוער".

"יש פה הזדמנות נדירה. הפוליטיקה השתנתה, כוחות חדשים מבקשים להביא תקוה חדשה ורק מחכים להזדמנות שלהם. 19 המנדטים שלנו נולדו מפני שהישראלים העדיפו לבחור בבני אדם שמתכוונים למה שהם אומרים. אנחנו פה כדי להוכיח להם שהם לא טעו", כך לפיד בדף הפייסבוק שלו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture