שר הרווחה, מאיר כהן: "אני לא מאמין לאנשי האוצר"

אנשי האוצר מנפיקים הערכות כלכליות שיביאו את שרי הממשלה ואת חברי הכנסת לתמוך בהצעותיהם | נראה שאלו כבר קלטו את התרגיל: השרים וחברי הכנסת אינם נותנים אמון בהערכות שמגישים להם נערי האוצר | אבל משום מה, בסוף, הקיצוצים מאושרים...

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

נערי האוצר מנפקים תחזיות, שולפים נתונים קודרים, מאיימים במשבר כלכלי שיפקוד את המדינה אם לא ישעו להצעותיהם – וכך מצליחים להביא את חברי הכנסת לתמוך בכל הצעות הקיצוצים המוגשים לפניהם. האם חברי הכנסת מאמינים להם?

קרא עוד:

[postim]‬‏

מדיון שנערך היום בוועדת העבודה של הכנסת נראה שלא. אבל בסופו של דבר האילוצים הקואליציוניים עושים את שלהם והתכניות, בשינויים מינוריים בלבד, עתידים להיות מאושרות.

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת דנה היום בעמדת המוסד לביטוח לאומי לגבי השלכות התכנית הכלכלית לשנים 2014-2013 על שיעור העוני בישראל. זאת בעקבות הדו"ח שפירסם הביטוח הלאומי לאחרונה.

במהלך הדיון אמר שר הרווחה מאיר כהן (יש עתיד): "נגיש תכנית לאומית מדידה למלחמה בעוני בקרב ילדים. ממשלות לא אוהבות לבנות תכניות כי זה מחייב אותן, אבל אנחנו נגיש את התכנית לדיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת". כאן העיר בקריצה יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו): "תיזהר שלא יפטרו אותך בגלל זה". השר כהן הגיב: "לא אכפת לי שיפטרו אותי".

כהן המשיך: "הבור הכלכלי מאוד קשה, אבל זה לא אליבי". ח"כ כץ העיר: "אני לא מאמין להם (להערכות הכלכליות של משרד האוצר)". השר כהן: "גם אני לא".

מיכאל שראל, מנהל אגף הכלכלה והכנסות המדינה במשרד האוצר: "אנחנו מנסים למנוע סכנה מאקרו כלכלית למשק. עלינו להביא את המשק למצב של 30 מיליארד שקלים גירעון, שאם לא כן נגיע ב-2014 לגירעון של 60 מיליארד.

המספרים שמציג המוסד לביטוח לאומי בדו"ח שלו הם חלקיים ולוקחים בחשבון רק חלק מהצעדים שננקטו. להערכתנו לא יהיה שינוי משמעותי במספר העניים בישראל בשנת 2014". לשאלתו של היו"ר כץ לכמה משפחות עובדות בישראל יש הכנסה פנויה, השיב שראל: "לכולם יש הכנסה פנויה".

סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר משה ברסימנטוב: "הדרך לחלץ מעוני היא להשקיע בחינוך והממשלה השקיעה בחינוך, באמצעות סבסוד גני ילדים, מעונות יום וצהרונים".

מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, פרופ’ שלמה מור-יוסף: "העוני זו מחלה שהורגת לאט. הצעד החשוב ביותר הוא לפטור את האוכלוסיות החלשות ביותר, מקבלי קצבאות קיום, מקיצוץ בקצבאות. העלות לכך היא 250 מיליון שקל בשנה". ח"כ כץ הודיע כי הוועדה מצטרפת לקריאתו של מור-יוסף וקרא לקבוע יעד לאומי לצמצום מסר העניים בישראל.

ח"כ עדי קול (יש עתיד): "אם כל הזמן נותנים קצבאות והעוני רק הולך וגדל, סימן שזה לא הפתרון לבעיה". ח"כ יצחק (בוז’י) הרצוג (העבודה): "לראשונה מחללים את רשת הביטחון האוניברסלית. מתייחסים לקצבאות הילדים כמשהו בזוי וממסים אותן".
לשאלתו של ח"כ כץ, בישר השר כהן במהלך הדיון כי ועדות הערר בביטוח הלאומי לא יישארו במוסד ויהיו עצמאיות: "נעשה מה שצריך לצורך כך", אמר. פרופ’ מור יוסף הוסיף: "אני מאוד מקווה שתוך 4 חודשים התכנית כבר תצא לפועל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני איני מאמין גם לשר האוצר,
ולא רק אנשי האוצר… וד"ל…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture