שר החוץ הפולני מבטיח: "פולין תתמוך תמיד במדינת ישראל"

שר החוץ של פולין המבקר בישראל נועד עם ראה"מ והצהיר: "מבחינה היסטורית תמיד נבין את מדינת ישראל" • השר הבכיר הגיע לארץ בראש משלחת עסקית לציון 25 שנים לחידוש היחסים בין ישראל לפולין "אנחנו יודעים מה גדול היה חלקם של היהודים בהיסטוריה של המדינה הפולנית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם שר החוץ של פולין גזֶ'גוז' סכֶטינָה, המבקר בימים אלו בישראל בראש משלחת של מאה אנשי עסקים הבוחנים את הרחבת שיתוף הפעולה בין הכלכלה הישראלית לבין פולין.

בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה נתניהו כי ביקר בפולין שש פעמים, ובכל פעם התרשם מחדש מהרוח ומההישגים. "פולין יכולה להיות גאה בהישגיה" אמר נתניהו וציין את חלקו של סכטינה בקבלת עצמאותה המחודשת של פולין בתשמ"ט, "פולין וישראל נלחמו קשה כדי להשיג עצמאות וחירות. אנו לא לוקחים את זה כמובן מאליו. נאבקנו קשה מול סיכויים קלושים כדי להפוך את המדינות שלנו למפותחות, מודרניות, פרוגרסיביות, וזהו הבסיס לשותפות בינינו" אמר נתניהו.

השר שכטינה הסכים עם אמירתו של נתניהו "יש לנו היסטוריה משותפת מבחינה זאת, אנחנו יודעים כמה קשה להשיג עצמאות, ריבונות, וכמה קשה אחר כך לשמור עליה" וציין במבט לעתיד כי "בשביל פולין וישראל האתגר הזה הוא הגדול ביותר. מה שקורה היום במזרח אירופה, מה שקורה בצפון אפריקה, זה אתגר גדול למדיניות של המאה העשרים ואחת גם במזרח התיכון.

יחד עם הצהרות תמיכה נלבבות, רמז שר החוץ הפולני כי ארצו תומכת בקידום מו"מ לשלום אזורי "הרבה תלוי ביוזמות שלנו, בגישה שלנו, ביחס שלנו לפתרון הקונפליקטים האלה. בפוליטיקה, במדיניות – הדבר החשוב ביותר הוא פגישות אישיות. תמיד צריך לחפש מקום שבו אפשר להיפגש כדי לדון ולחשוב איך להילחם ביחד.

"פולין תתמוך תמיד במדינת ישראל וגם מבחינה היסטורית תמיד תבין את מדינת ישראל. פולין הייתה ותהיה תומכת של ישראל באיחוד האירופי, כשאנחנו זוכרים את העבר ומאמינים בעתיד משותף".

קרא עוד:
[postim]

באופן מקרי, הביקור העסקי של המשלחת הפולנית הנרחבת, מתוזמן לתקופה בה נשמעים מכל עבר קריאות לחרם עסקי על ישראל. "המסע הזה, ההתקפות האלה נגד ישראל, החקירות האלה נגד ישראל, אין להן דבר וחצי דבר עם זכויות אדם. כולן קשורים להתקפות מונעות פוליטית בניסיון ציני לעשות דה-לגיטימציה של ישראל באמצעות גופים באו"ם" אמר נתניהו לשר הפולני, והוסיף כי קריאתו של אבו מאזן לסימון והחרמה של מוצרים ישראלים, אינה שפת שלום בשום אופן. "אנו נמשיך להתנגד לחרמות, השמצות ודה-לגיטימציה. נעשה זאת בכל העולם העולם ונעשה זאת גם כאן אם נידרש".

המוזיאון היהודי בוורשה. צילום mamikהמוזיאון היהודי בוורשה. (צילום: mamik)

ראש הממשלה נועד עם השר לפגישה מקצועית במסגרת ההתייעצויות הנרחבות המתקיימות בין הממשלות המעוניינות להעמיק את שיתוף הפעולה במסחר ובמדע ובטכנולוגיה ובתרבות, בחינוך ובתחומים נוספים. "אני מקווה לדון איתך בדרכים לקידום שלום אמת ולהפסקת ההשמצות נגד ישראל" אמר נתניהו והדגיש: "אני אומר דברים אלה לשר החוץ של פולין הגאה והעצמאית, שעל אדמתה הושמצו יהודים כאשר הנאצים שלטו באירופה. השמצות כנגד היהודים תמיד קדמו להתקפות על היהודים. מה שנעשה בזמנו לעם היהודי מופנה כעת כנגד המדינה היהודית. לא נאפשר לזה לקרות. בימים ההם לא יכולנו לעשות דבר. היום אנו יכולים להביע את עמדתנו ולעמוד על שלנו, ונעשה זאת".

שר החוץ הפולני גזֶ'גוז' סכֶטינָה, אמר כי הביקור אמור לציין את עשרים וחמש השנים של חידוש היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות, אבל ההיסטוריה המשותפת של שני העמים היא בת למעלה מאלף שנים. "היינו שכנים, גרנו באותה ארץ, בנינו בית, והיום אנחנו זוכרים את זה ואנחנו יודעים מה גדול היה חלקם של היהודים בהיסטוריה של המדינה הפולנית. המוזיאון לתולדות יהודי פולין שנפתח לא מזמן בוורשה, הוא הסמל לאותו שיתוף פעולה בן אלף השנים" אמר סכטינה בחביבות.

"על פנינו להיות מועדות לפיתוח, קידום ושיתופי פעולה נוספים"

אתמול (א'), התקיים כנס מיוחד לציון 25 שנים לחידוש היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לפולין. האירוע, שהתקיים בחסות הוועד היהודי-אמריקני בירושלים, היה במעמד שר החוץ הפולני, גזֶ'גוז' סכֶטינָה, וסגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי.

באירוע השתתפו כמאה אנשים מובילים מהארץ ומפולין, שדנו בהידוק היחסים בין המדינות, ביניהם דיפלומטים בכירים בהווה ובעבר.

שר החוץ הפולני, גזֶ'גוז' סכֶטינָה: "חידוש היחסים הדיפלומטיים בין פולין לישראל לפני 25 שנים סייעו לקירוב בין העמים ולחיזוק הקשר האמיץ בין המדינות. על פנינו להיות מועדות לפיתוח, קידום ושיתופי פעולה נוספים, וכך נוכל לצמוח יחד, כשני עמים שעברם ועתידם שזורים זה בזה".

שר החוץ הפולני, גזֶ'גוז' סכֶטינָה. צילום Michal Jasiulewicz"עברנו ועתידנו שזורים זה בזה" שר החוץ הפולני, בכינוס אמש

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture