אייכלר: "כל ההתעלות של הכותל מתבזבזת בנסיעה, כשהאנשים הופכים לחיות"

הוועדה לפניות ציבור בראשות ח"כ הרב ישראל אייכלר דנה בנושא התחבורה הציבורית לכותל המערבי והביאה לבשורה מנציג המשטרה שהודיע כי מיום שישי הקרוב תתאפשר עליית האוטובוסים דרך הר ציון החל מהשעה 5.00 בבוקר • בקרוב יוצבו שלטים בשער האשפות ובתחנת הכותל המערבי שיודיעו היכן ממוקמים האוטובוסים

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

הוועדה לפניות ציבור בראשות ח"כ הרב ישראל אייכלר פתחה את דיוניה בתלונות הרבות שהגיעו אליה בנושא התחבורה הציבורית לכותל המערבי.

שני פונים קשישים טענו בוועדה כי האוטובוסים מורידים את הנוסעים לפנות בוקר רחוק משער יפו והם צריכים לצעוד מרחק רב ברגל. אחד הפונים הגדיר זאת כ"סיוט בהגעה לכותל המערבי בתחבורה ציבורית וממנו". בנוסף התלוננו הפונים כי נאצלו ללכת רגלית בסימטאות העיר העתיקה בשעות ובימים רגישים תוך סיכון ממשי בדרכים לכותל המערבי. כמו כן בדרך חזרה מהכותל אנשים העידו על כך שהמתינו בשעות הלילה כ- 25 דקות ולבסוף האוטובוס המיוחל לא מגיע.

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר אמר בפתח הדיון: "הנושא התחבורתי חשוב לאזרח בכל מקום ובעיקר לכותל המערבי. במשך השנים התפתחה התחבורה ציבורית לכותל וגברה התלות בתחבורה הציבורית. היא גם תפסה מונופול מפני שאי אפשר לפתוח את האזור לתחבורה פרטית מבחינת הכמות שהאזור יכול לקלוט כך שיש לנו בעיה מבנית.

יש אנשים ונשים שבאים לכותל בתדירות גבוהה, בהם קשישים שהם חלק גדול מהמתפללים הקבועים ליד הכותל. הסבל שהם עוברים הוא לא יאמן. ככל שיש אירועים ביטחוניים הדרך באזור שער האריות חסומה. יש לאפשר עליית אוטובוסים דרך הר ציון בשני הכיוונים, בזמנים רגישים. כמו כן קרא לתיגבור האוטובוסים. "לא ייתכן שבמדינה נורמלית מפותחת מאות אנשים ידחפו כדי להיכנס לאוטובוס. בדחיפות הללו אנשים הופכים לחיות וכל ההתעלות של הכותל מתבזבזת על הנסיעה הלוך ושוב" אמר אייכלר.

הסדר זמני: תחבורה רציפה דרך הר ציון

חגי יציב, מנהל מחלקת התנועה של אגד בירושלים הסביר כי אין מקום פיזית להכניס יותר משני אוטובוסים אל תוך שער האריות. לדבריו, במהלך אירועים מיוחדים בכותל, ויש הרבה כאלה, כמות האנשים שנמצאים שם עלולה לסכן חיים. "שום קיצור הליכה רגלית לא שווה סיכון חיים". נציג אגד טען כי יש פתרונות הנגשה שיאפשרו לאוטובוסים להגיע לרחבה אבל הם מצריכים את עזרת העירייה והמשטרה, בהקצאת שני מקומות חניה לאוטובוס לפני שער האריות.

פקח אגד בכותל המערבי"התחבורה הציבורית תפסה מונופול". (אילוסטרציה: יח"צ)

סנ"צ שמעון מרציאנו קצין אגף התנועה, הסכים כי הכביש העוטף את העיר העתיקה מרכז הרבה מאוד אירועים לאורך כל השנה. "אנחנו דואגים לכל הפתרונות האפשריים כדי שכל אחד יוכל להגיע למקומו" אמר מרציאנו. בחודש הרמדאן אנחנו מונעים כניסת רכבים פרטיים ומאפשרים תחבורה ציבורית בלבד. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם אגד ומשרד התחבורה וכל בעיה שעולה אנחנו מספקים פתרון בהתאם. הוא הודיע כי כבר מיום שישי הקרוב המשטרה תאפשר את עליית האוטובוסים דרך הר ציון החל מהשעה 5.00 בבוקר.

"אין מצב שאוטובוס לא מגיע לשער האשפות למעט אירועים בודדים בהם יש עשרות אלפי אנשים שבאים לכותל כמו בליל הושענה רבה. אלה הפעמים היחידות שאי אפשר להביא אוטובוסים לאזור כי הוא חסום בעשרות אלפי אנשים" אמר קצין אגף התנועה, הוא הוסיף והסביר כי כאשר מתרחש אירוע ביטחוני המשטרה מודיעה לאגד שאי אפשר להיכנס ומאפשרים לעלות דרך הר ציון, אך עדיין לוקח פרק זמן שאגד צריכים לארגן אוטובוסים קצרים, שיוכלו לעבור דרך שער ציון. "אנחנו לא שולטים באירוע בטחוני ולא יכולים לדעת מתי יקרו אם יקרו".

גיא סרי, מנהל יחידת פרויקטים בעיריית ירושלים אמר כי בקרוב תהיה בשורה חדשה בנושא. בימים אלה עובדת העירייה על שילוט באזור שער האשפות ובקרוב יוצב גם ברחבת גורן שבתחנת הכותל המערבי, שלט שיודיע האם האוטובוס נכנס לשער האשפות. עד אז יהיה סוקר שיודיע לציבור הממתינים, כאשר האוטובוס אינו עולה. "השאלה איך אנחנו מעבירים מידע בזמן אמת באירועים חריגים, כשהמשטרה עוצרת את האוטובוס בשער" אמר סרי. הוא סיפר כי מגיעות לפתחו מגוון פניות בעניין החניה, "אם נקבל החלטה להקצות חניה לאגד, זה יבוא על חשבון ציבור אחר ונצטרך לשקול זאת עם כל הגורמים". סרי הציע תחליף אחר: "השקנו שאטל חינם ממתחם תחנת הרכבת הישנה, אל הכותל המערבי, שעובד משמונה בבוקר עד שמונה בערב".

אבי אברהם ממשרד התחבורה העיד כי מיטב המהנדסים יושבים על עניין, השילוט והעדכון ליד הכותל, וזה לא כל כך פשוט. ,אני לא אומר שזה לא אפשרי, אנחנו בוחנים את זה".

קרא עוד:
[postim]

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר סיכם את הדיון: הועדה רושמת את הודעת המשטרה שכבר מיום שישי זה יתאפשר לנוסעי האוטובוסים לכותל לפנות בוקר להגיע דרך הר ציון. הגורמים הרלבנטיים ישבו כדי לגבש פתרון לכניסת האוטובוסים לתחנת הכותל ולאפשר לשני אוטובוסים רזרביים לחנות ליד שער האשפות. הועדה דורשת להציב שלט בתחנה או להודיע לנוסעים כאשר האוטובוס אינו עולה. ישיבת מעקב על היערכות התחבורה הציבורית לכותל המערבי, תתקיים לפני החגים על מנת לבחון את תגבור התחבורה הציבורית ולהנגשת הכותל לנכים לקראת ימי הסליחות והחגים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture