לקראת השלב המכריע באישור התקציב: בממשלה חוששים מפיליבסטר

סגן שר האוצר, יצחק כהן מש"ס, אמר היום במליאת הכנסת: "זה אולי התקציב ה-15 שלי ויש בו משהו מיוחד מההיבט כלכלי והחברתי שלו ומכמות הרפורמות שיש בו. בעבודת חקיקה מפוארת הצליחו להביא תקציב יוצא מן הכלל" • ח"כ טרכטנברג: יש כאן קיצוץ רוחבי שעכשיו עלה ליותר מ-5%. קיצוץ רוחבי זה בריחה מהכרעות, בריחה מקביעת סדרי עדיפויות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מליאת הכנסת סיימה את שלב הדיונים על תקציב המדינה. מחר תתכנס המליאה בשעה 14:45 לסיכום יו"ר ועדת הכספים, יו"ר האופוזיציה ושר האוצר, ולאחר מכן יחלו ההצבעות.

לאורך כל היום נימקו חברי הכנסת של האופוזיציה את ההסתייגויות הרבות שהגישו על התקציב. בפתח הדיון אמר ח"כ רועי פולקמן מכולנו: התקציב מביא אתו בשורה של ממש. יושבות כאן מפלגות שבזמן הבחירות הבטיחו לציבור הבוחרים שלהם את הדברים שאנו עומדים לקיים עם העברת התקציב, אך בכל זאת לצערי מצביעים נגד התקציב ונגד קיום ההבטחות שהם עצמם הבטיחו. גם חברי האופוזיציה יודעים שנגענו בנושאים ששנים פחדו לגעת בהם. יש עוד הרבה מה לעשות ורק התחלנו, אבל אני יכול לומר ביושר, מה שמשה כחלון וכולנו הבטיחה בבחירות מתקיים בתקציב הזה שמונח כאן לאישור".

מנגד, אמרה ח"כ שלי יחימוביץ' מהמחנה הציוני: "שוב תקציב הביטחון עבר ב'חפיפניקיות', בקריצה אחת גדולה ובצורה לא תקינה. יש פער של 4 מיליארד ₪ בין התקציב שאושר לבין התקציב האמיתי, שמועברים מתחת לשולחן. כמה רעש היה על תרבות יהודית אבל זה בסך הכל 6 מיליון ₪, פרס שר הדתות זה 8 מיליון, אלה נכנסים יותר מ-500 פעם ב4 מיליארד האלה. התקציב הזה הוא תקציב פיקטיבי ומדומה שהאישור שלו הוא שערורייתי".

עמיתה לסיעה, ח"כ מנואל טרכטנברג, תקף במילים חריפות את התקציב הקרב ובא: "מה יש בתקציב? אז קודם כל, יש הסכמים קואליציוניים נדיבים ביותר, שהם סקטוריאליים ברובם – ארבעה וחצי מיליארד שקל. רבותיי, התופעה הזאת של הסכמים קואליציוניים סקטוריאליים זאת תופעה שדי ייחודית למדינת ישראל, והיא תופעה בזויה שפוגעת לא רק בזמינות של תקציב למטרות חברתיות ראויות, אלא גם פוגעת באמון הציבור, בתהליך התקצוב ובמערכת הפוליטית כולה.

קרא עוד:
[postim]

"מה עוד יש בתקציב? יש קיצוץ רוחבי שעכשיו עלה ליותר מ-5%. אני לא זוכר, ואני מעורב בתקציב המדינה כבר עשור – לא זוכר קיצוץ רוחבי כל כך עמוק שלא בתקופה של משבר כללי כמו ב-2001, 2002. וכל זאת למה? כדי לממן את אותם הסכמים קואליציוניים. רבותיי, קיצוץ רוחבי זה בריחה מהכרעות, בריחה מקביעת סדרי עדיפויות".

.נגד הכספים הקואליציוניים. ח"כ טרכטנברג

ח"כ דב חנין מהרשימה המשותפת הציג גם הוא את התנגדותו ואמר כי יש שתי קבוצות שנשארו מאחור: "הפריפריה נשארה מאחור, הציבור הערבי נשאר מאחור. בפריפריה הפגינו על כך שתהיינה הטבות מס על בסיס של קריטריונים אחידים ושוויוניים כפי שהוסכם אפילו כאן בכנסת בוועדת הכספים, מהלך שמי שבלם אותו הוא ראש הממשלה. והוא בלם אותו פעם אחת כדי לקדם העדפה פסולה ליקיריו ההתנחלויות, ופעם שנייה, כדי לקדם אינטרסים פוליטיים של מפלגתו הליכוד".

סגן שר האוצר, יצחק כהן מש"ס, אמר בסוף הדיון: "זה אולי התקציב ה-15 שלי ויש בו משהו מיוחד מההיבט כלכלי והחברתי שלו ומכמות הרפורמות שיש בו. בעבודת חקיקה מפוארת הצליחו להביא תקציב יוצא מן הכלל. כדי לשמור על שקיפות מקסימלית לפני ההצבעות אני מבקש למסור שמעבר להסכמים הקואליציוניים שנחתמו, אין הסכמים נוספים בכתב על התקציב".

(צילומי ארכיון: קובי גדעון והדס פרוש – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture