יהודי הנחקר בשב"כ פונה לבית החולים • האם הם עוברים עינויים?

האם השב"כ מענה את הצעירים היהודים החשודים בפעולות תג מחיר? קטין פונה היום לבית החולים ובמשפחתו טוענים כי וודאי שמענים אותו • אשתו של עצור אחר אומרת כי מתייחסים למתנחלים יותר גרוע מלמחבלים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

קטין יהודי הנחקר בימים האחרונים בשב"כ תחת צו מיוחד המונע ממנו מלפגוש בעו"ד פונה היום ממתקן השב"כ לבית החולים, בעקבות בעיה רפואית דחופה. החוקרים הודיעו למשפחתו של הקטין על פינויו אך סרבו בשלב זה לאפשר לבני המשפחה ללוותו ולפגוש בו.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו פנה בבקשה דחופה לגורמי החקירה כי הקטין יקבל את זכויותיו מכוח חוק ויינתן לו להיות מלווה בידי נציג מטעמו לבית החולים. לדבריו, "הזלזול בזכויות הנחקרים עולה מדרגה לזלזול גם במצב בריאותם. אנו רואים בחומרה את העובדה שעל אף הקושי הרפואי שהתגלה עדיין ממשיכה החקירה האינטנסיבית והסירוב לאפשר לבני משפחתו ולעורכי דינו לפגוש בו".

בני משפחתו מסרו כי "לקחו לנו ילד בריא וכעת הוא מובהל לבית החולים. כעת החשש כי הוא מעונה הופך מחשש לוודאות. אנו קוראים לכל מי שבידיו לעשות משהו. שלא יחריש. מדובר הפיקוח נפש של ממש", אמרו.

בתוך כך, אשתו של שניאור דנה שנעצר השבוע בחשד לעבירות פשיעה לאומנית ביחד עם פנחס שנדורפי, חייל ששמו לא הותר לפרסום, ושניים מאחיה, בני 16 ו-17 אומרת: "דמנו הותר. מתנחלים הם סוג ב'. לתפיסת מערכת הביטחון, הם גרועים יותר ממחבלים". בעלה נעצר בחשד שהצית רכב של פלסטיני.

A Palestinian boy looks at a car belonging to Palestinians, which residents said was burnt by alleged Jewish settlers, in Beit Ilu village near the West Bank city of Ramallah on October 2, 2015. An Israeli couple was murdered last night while driving through the West Bank, an Israeli forces were searching the area for the suspected Palestinian attackers, authorities said. Photo by Flash90 *** Local Caption *** ?????? ????? ???? ?? ???? ??? ???? ???????? ?? ??????? ??????

היא סיפרה על רגעי המעצר והפשיטה על ביתם שבמעלה אפרים באישון לילה. "לא חשדנו ולא ידענו שום דבר. בעלי שאל 'מי זה?', והתשובה הייתה שמשטרה. הוא התלבש ופתח את הדלת. הם נכנסו וערכו חיפושים בכל הבית, העירו את כולם לקחו את הטלפון ואת המחשב של בעלי ואמרו לו: 'אתה בא איתנו', ויצאו", שחזרה. "כל הזמן הזה הם לא אמרו לי למה. רק אחר כך, ראיתי את הצווים שבהם היה כתוב הצתה וחברות בהתארגנות אסורה".

לאחר המעצר, שהתה בבית הוריה בנחליאל שבבנימין. שם, החיפושים היו אגרסיביים יותר לדבריה. "גם שם הגיעו לפנות בוקר. פתחו את הדלת ישר עם פנס לפנים של מי שהתעורר. הם אמרו לי להעביר את הילדים כדי לערוך חיפוש בחדר שבו הם ישנו, והם התעוררו ונבהלו מאוד לראות באמצע הלילה שוטרים מחפשים בכל הבית ומסתובבים ביננו", סיפרה. "הם רצו לקחת אותי לחיפוש במעלה אפרים, אבל אמרתי להם שאני לא יכולה. לסוף הם הסכימו ששכן שלנו ייכנס איתם לבית. שמעתי שגם בבית שלי הם הפכו את הכול".

"אני יודעת שזה לא קשור אלינו, כל הפרשה הזו. זו סתם התנכלות ועלילת דם", אמרה. "אין לי מושג למה נפלו עלינו. זו בכלל התחושה בציבור שלנו לאחר פרשת דומא, שמחפשים את המתנחלים. עכשיו נטפלים לכל ההתיישבות ומי שיכולים להתנכל אליו, מתנכלים".

Bedouin residents from the village of Kafr Malik standing near 'price tag' graffiti in Hebrew reading 'administrative revenge" that was allegedly wrote by arsonists in the village of Kafr Malik, near the West Bank city of Ramallah , August 13, 2015. Photo by Flash90 *** Local Caption *** ???? ???? ?? ???? ???????? ???????? ??????

על בעלה, מספרת רותי כי מעולם לא נעצר ולא נחקר. "הוא עובד עם נוער בסיכון, הוא בכיתת הכוננות של היישוב, וכל החשדות הללו לא קשורים אליו בשום צורה. אנחנו בכלל לא גרים כאן באזור והוא לא קשור לכל הפרשה הזו, אני בטוחה בזה", התעקשה. לדבריה גם אחיה לא קשורים לפרשה. "אנחנו משפחה שתומכת בהתיישבות ולא תומכים במעשים כאלו".

אחד החששות שלה, הוא התנאים שבהם נחקרים בני משפחתה. "לא אומרים לנו כלום. אין לנו מושג מה קורה, איפה הם נמצאים, שום דבר. אנחנו מאוד דואגים מזה שמונעים מהם להיפגש עם עורך דין", אמרה. "מתנהגים איתנו יותר גרוע ממחבלים. הם מקבלים עורך דין, אבל בעלי והאחים שלי לא מקבלים. נראה שהכול מכור מראש. אנחנו דואגים למצבם. כשראיתי את בעלי בדיון הוא היה חיוור והוא לא נראה טוב בכלל. גם אם אין התעללות פיזית, ברור שיש התעללות נפשית. הוא לא נראה ככה בדרך כלל, הוא חזק".

צילומים: פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture