כתבה צוואות סותרות ובתום מאמץ נמנע שריפת הגופה

בתום מאבק שניהלו אנשי היחידה המשפטית של זק"א, שחררו לקבורה גופת יהודיה שנפטרה והותירה אחריה שתי צוואות אשר באחת מהם מופיעה בקשה לשרוף את גופתה ובשניה ביקשה לקוברה בקבר ישראל

לרכז המחלקה המשפטית של זק"א מיכאל גוטווין הגיעה פנייה על גברת ערירית שנפטרה במהלך חול המועד, ומשהתכוננה המשפחה להלוויה ולקבורה התגלו מספר צוואות, הסותרות זו את זו.

בצוואה אחת מופיעה בקשתה שישרפו את גופתה כשהיא חתומה על ידי עו"ד נוטריון, ואילו בצוואה אחרת הנמצאת בידי בת משפחה אחרת מופיעה בקשת המנוחה בכתב ידה לקבור אותה ואף כתבה את הנוסח שהיא מבקשת שייכתב על המצבה, בצוואות הנותרות לא היה אזכור כלשהו לעניין.

יו"ר המחלקה המשפטית של זק"א עו"ד דרור שוסהיים נכנס לעובי הקורה ופעל רבות מול המשפחה ומול בית המשפט על מנת למנוע את בזיון המת ולהביא את גופת המנוחה לקבורה. לאחר מספר דיונים בבית המשפט, היה אמור להתקיים ביום רביעי דיון בנוכחות העו"ד שהיה חתום על בקשתה להישרף, על מנת שיציג בפני בית המשפט את הבקשה לשריפת הגופה, ודיון על מצב שיקול דעתה ורצינות כוונתה זו.

עו"ד דרור שוסהיים ניהל בינתיים דיונים ארוכים עם משפחת המנוחה, ודקות לפני הדיון בבית המשפט הגיעו להסכמה שהגופה תשוחרר לקבורה כדת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו