מסתבכת • המלצה להעמדת אשת רה"מ לדין בגלל 3 פרשיות

המשטרה הודיעה כי ישנה תשתית ראייתית להעמיד לדין את רעיית ראש הממשלה • דיווח: העבירות המיוחסות לה עוסקות בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בשלוש פרשות

המשטרה הודיעה היום לפרקליטות מחוז ירושלים כי סיימה לחקור את פרשת מעון ראש הממשלה וכי ישנן מספיק ראיות על מנת להעמיד לדין את שרה נתניהו.

על פי דיווח בחדשות 2, המלצת המשטרה נגד שרה נתניהו מתייחסת לעבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בפרשות הארוחות ובפרשת המטפלת הסיעודית של אביה, זאת, מלבד פרשת מעונות ראש הממשלה.

המשטרה העבירה לפרקליטות מידע לפיו נמצאו גם מספיק ראיות על מנת להעמיד לדין את סמנכ"ל מעון ראש הממשלה בירושלים עזרא סיידוף. בנוסף ישנן גם מספיק ראיות להעמיד לדין את החשמלאי אבי פחימה.

בהודעת המשטרה נכתב: "הפרשה החלה בפברואר 2015 באישור היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה התמקדה במספר נושאים, אשר בעניינם עלה חשד לביצוע עבירות פליליות, בהן חשד לקבלת דבר במרמה ולמרמה והפרת אמונים, כולל טיפול בתלונות הדדיות".

בדו"ח מבקר המדינה שפורסם לפני כשנה אודות ההתנהלות במעונות ראש הממשלה בשנים האחרונות, כתב מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, כי נעשתה התקשרות עם חשמלאי חבר מרכז ליכוד, אבי פחימה, שהוועדה המפקחת על הוצאות מעון ראש הממשלה הנחתה שלא להעסיקו.

עבודות החשמל במעון ראש הממשלה נעשות על ידי אנשי התחזוקה הקבועים, אולם בשלהי 2009 פנה מנהל המעון לוועדה וטען כי יש צורך בהתקשרות עם חשמלאי חיצוני, אשר ייתן מענה מעבר לשעות העבודה של אנשי התחזוקה וגם בסופי שבוע. הוועדה אישרה את הבקשה אך אסרה על העסקתו של פחימה, חבר מרכז הליכוד.

על פי הדו"ח, החברה שזכתה במכרז לביצוע עבודות החשמל, הודיעה לבסוף כי פחימה יהיה קבלן משנה מטעמה והוא זה אשר יבצע את העבודות בפועל. החשמלאי המקורב הוזעק לעבודות ותיקונים כמעט בכל סוף שבוע, כולל ביום הכיפורים, במשך תקופה של שלושה חודשים.

המבקר לא הצליח לקבוע את מידת נחיצות העבודות המוזמנות והאם בכלל בוצעו בפועל. "אין כל בקרה ביחס לצורך בעבודות המוזמנות, או בבדיקה האם העבודה בוצעה בפועל. הכל נסגר בין פחימה לבין רעיית ראש הממשלה ומזכירותיה", נכתב בדו"ח. פחימה הועסק ככל הנראה במשך חצי שנה נוספת, אולם לגביה לא קיימים כלל מסמכים, חשבוניות או קבלות. המבקר מציין כי פחימה קיבל עבור עבודתו סכומים גבוהים בהרבה מהמקובל בתחום.

החומרים בעניין החשמלאי הועברו לעיון הפרקליטות כיוון שמבקר המדינה יוסף שפירא סבר כי יש בפרשיה חשד לפלילים. התנהלות בעייתית נוספת שנחשפת בדו"ח העלתה שעובדים במשרד ראש הממשלה שילמו מכיסם הפרטי עבור הוצאות אישיות של ראש הממשלה ולא קיבלו על כך החזר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו