בחשאי: הרצוג נחקר שוב באזהרה לפני כעשרה ימים

למרות ההערכה כי התיק נגד יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג צפוי להסגר מחוסר ראיות, מתפרסם הערב כי לפני עשרה ימים הוא נחקר שוב באזהרה. מדוע נשמר הדבר בסוד עד היום?

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, נחקר באזהרה פעם נוספת לפני כעשרה ימים בגין חשד לביצוע עבירות של קבלת תרומה אסורה, אי דיווח על קבלת תרומה ומסירת תצהיר כוזב, זאת בהקשר לבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה בשנת 2013.

חקירתו של הרצוג נמשכה כשעה, כשגם הוא וגם המשטרה עשו ככל יכולתם כדי למנוע את פרסום החקירה, כי היא התקיימה במהלך הניסיון הנוסף לצרף את המחנה הציוני לממשלה.

מלשכתו של הרצוג נמסר כי "מדובר בהשלמה קצרה שתוכננה כבר זמן רב מראש וביצועה נדחה. מבחינתו של מר הרצוג לא עלה כל דבר חדש. הרצוג סומך על רשויות האכיפה ובטוח שבקרוב יוכח שלא נפל רבב בהתנהלותו".

יו"ר המחנה הציוני חשוד שנהנה ממימון פעילות פוליטית בידי בעלי אינטרס בפריימריז לראשות מפלגת העבודה ב-2013. במשך כמה חודשים בטרם הפכה הבדיקה בעניינו לחקירה של ממש זימנו במשטרה מספר גורמים כדי לבדוק אם עולה חשד לפלילים באופן התנהלותו של הרצוג בדרך שבה מימן את הבחירות הפנימיות.

בסוף חודש אפריל, כשבוע לאחר תחילת החקירה, נראה היה כי בכוונת המשטרה להמליץ על סגירת התיק נגד יו"ר האופוזיציה. עוד לפני שהחקירה סוכמה ועוד לפני שדנו בה בפרקליטות, ההערכה הייתה כי הממצאים שנאספו נגד הרצוג לא יוכלו לבסס המלצה להגיש נגדו כתב אישום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו