בשורה למפלגות החרדיות: תלמידי ישיבות יוכלו להצביע בעיר בה הם לומדים

הדבר יחסוך מהמפלגות החרדיות את הצורך בהקצאת משאבים עבור 'מבצע השינועים' של עשרות אלפי התלמידים מהעיר בו הם לומדים לעיר מגוריהם, לשם הצבעה בקלפי ולהתמקד בעבודת השטח ביום הבחירות

ועדת הבחירות המרכזית החליטה לאחר דיונים נרחבים שהם דנו הנוגעים בדבר, בהפקות הלקחים מהבחירות לכנסת ה-20, להעביר לוועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, הצעה לתיקון חוק הבחירות לכנסת, לפיה כל בעל זכות בחירה בישראל יוכל לעדכן את רשות האוכלוסין, טרם מועד סגירת פנקס הבוחרים, כי ביום הבחירות הוא צפוי לשהות בכתבות שאיננה כתובת המגורים הרישמית שלו כפי שהיא מופיעה אצל רשם האוכלוסין.

הודעה כזו משעה שתתקבל תאפשר לשבץ את האזרח, בקלפי הסמוכה לכתובת בה יימצא ביום הבחירות במקום השיבוץ בקלפי הסמוכה למענו הרשום.
על פי ההחלטה, בעלי זכות ההצבעה יוכלו להודיע על הכתובת בה הם צפויים להיות ביום הבחירות במהלך השנים שבין בחירות לבחירות, ועד ליום ה-74 שלפני יום הבחירות. כך למשל, תלמיד ישיבה שמענו הרשום הוא בקרית ספר ולומד בבני ברק, יודיע על כתובתו בבני ברק ויממש שם את זכות הבחירה שלו. על פי הצעת הוועדה, הכתובת הנוספת תהא רלוונטית אך לצורך הצבעה בבחירות לכנסת.

ההחלטה התקבלה לאור המלצות ועדה שמונתה מקרב המטה המקצועי של ועדת הבחירות וכן מקרב בכירים במשרד הפנים והודות לשיתוף הפעולה בין משרד הפנים לבין ועדת הבחירות המרכזית.

בעבור המפלגות החרדיות מדובר בבשורה של ממש, מאחר וחלק ניכר מהמשאבים אשר היו מופנים עד כה ביום הבחירות, היו מוקדשים למבצע הלוגיסטי הנרחב לשינוע עשרות אלפי תלמידי הישיבות מרחבי הארץ באמצעות "מטה ההסעה" מהישיבה בה הם לומדים לעיר מגוריהם לשם מימוש זכותם הדמוקרטית וקיום מצוות "ככל אשר יורוך".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו