מלך ירדן: ניאבק בחדירת גורמים ישראלים קיצונים למסגד אל-אקצא

המלך עבדאללה השני התייחס למתיחויות במתחם המסגד, והבהיר כי ירדן תשמור על הסטטוס קוו באזור • "מתחם מסגד אל-אקצא לא סובל שום חלוקה או שותפות"

מלך ירדן עבדאללה השני אמר כי ירדן, מתוקף תפקידה כנאמנה על המקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות בירושלים, תמשיך להיאבק בכל ניסיון לפגוע בסטטוס קוו במתחם מסגד אל-אקצא. "ירדן תיאבק בתוקפנות הישראלית שמתבטאת בחדירות של גורמים קיצונים ישראלים למתחם המסגד", אמר.

בראיון לעיתון א-דוסתור הירדני שהתפרסם הבוקר (שני) אמר המלך כי ישנו ניסיון מתמשך על ידי ישראל לשנות את תמונת המצב הדמוגרפית וההיסטורית בירושלים, וירדן עושה כל מאמץ להתמודד עם מדיניות זו. עבדאללה השני הבהיר עוד כי "מתחם מסגד אל-אקצא לא סובל שום חלוקה או שותפות".

לדבריו, "האחריות שלי על המקומות הקדושים עומדת בראש סדר העדיפויות בפגישותיי בזירה הבינלאומית. אנו משתמשים בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להגן על מסגד אל אקצא".

הפלסטינים: "המתנחלים רוצים לכבוש את אל אקצא ב-ט' באב"

בנוגע לסוגייה הפלסטינית אמר כי הקיפאון המדיני והרחקת פתרון שתי המדינות רק מגביר את המתיחות והקיצוניות באזור. המלך התייחס גם למלחמה בסוריה, ואמר שהפתרון היחידי למצב הוא פתרון מדיני כולל שמוסכם על ידי כל הפלגים הסורים – מה שיבטיח את שלמות שטח סוריה ויכין את המדינה לתהליך של רפורמות ודמוקרטיה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו