המתיחות ב'עבודה' גוברת • דרישה: לכנס את ועידת המפלגה כדי להגביל את הרצוג

למרות ההכחשות הנמרצות של הרצוג וחבריו, במפלגתו עדיין חוששים מפני מהלך של הצטרפות לממשלה • פעילים בולטים דורשים לכנס את ועידת המפלגה במטרה שזו תאסור עליו לנהל כל מו"מ עם נתניהו ללא אישור מוקדם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לא קונים את ההכחשה: במפלגת העבודה מגיבים בסקפטיות להכחשות הנמרצות שהוציאו הרצוג ואנשיו, ומביעים חשש מפני מחטף שיבצע הרצוג בדרך להצטרפות לממשלת נתניהו.

הערב נחשף כי מספר פעילים בולטים במפלגה דורשים לכנס את ועידת המפלגה כדי שזו תאסור על הרצוג לנהל כל מגע עם נתניהו. "אם הוא יחפוץ בכך – יהיה עליו לקבל אישור מחברי הועידה", הם אומרים.

נזכיר כי ח"כ חיליק בר, המכהן כמזכ"ל המפלגה ונחשב למקורבו של הרצוג, יצא הבוקר להגנת היו"ר. "הוא לא חידש את המגעים עם נתניהו ואין בכוונתו להכנס לממשלה", דברי בר בראיון לגל"צ.

לשאלה מי עומד מאחורי הפצת השמועות השיב בר: "יתכן ומדובר בגורמים מתוך המפלגה. יתכן ומדובר בשמועה שבאה מכיוון נתניהו ויתכן שמדובר בפרסום שקודם על ידי לפיד". לטענת בר, הוא בוחר להאמין להרצוג "ולא לחגוג על כל שמועה כפי שיש כאלה במפלגה שעושים וגורמים לנזק".

כאמור, במפלגה מפקפקים בהכחשה של הרצוג. "נראה לי שגם אני אצא לנופש בקיסריה. לא יודעת מה בדיוק אפשר לעשות שם אבל לפי דפנה ליאל (העיתונאית שחשפה את הפגישה. ב.ב.) שהיא עיתונאית אמינה, מדובר בטרנד תיירותי היסטרי", כתבה שלי יחימוביץ' בציניות.

כזכור, בסוף השבוע נחשף כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש בחשאיות בשבוע שעבר לפחות פעם אחת עם יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, בקיסריה.

ע"פ הדיווח, נתניהו לא מתכוון להוציא את הבית היהודי מהקואליציה, אבל ייתכן שהוא שואף לנצל את ההיחלשות המשמעותית של הרצוג בסקרים ולצרף אותו במחיר נמוך יחסית לממשלה.

עוד דווח כי נתניהו אף מעוניין להראות לבכירי מפלגתו שמעוניינים בתיק החוץ שהמגעים בנושא עם המחנה הציוני נמשכים. יש לציין כי בנוסף מופעל על נתניהו לחץ בינלאומי משמעותי לצרף את הרצוג לממשלה – זאת לקראת החודשים הבאים בהם צפוי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לסיים את כהונתו – וייתכן שישאף לעשות זאת על ידי נקיטת צעד מדיני משמעותי.

היום שאחרי הניצחון • הרצוג: "אין בכוונתי להצטרף לממשלה"

במחנה הציוני זועמים מאוד על ההתפתחויות, כשגם קריאות להתפטרותו נשמעות מצד גורמים שונים. ״אין כל סיכוי להצטרפות המחנה הציוני לממשלת נתניהו ונראה כי מדובר בספין מבית היוצר של לפיד שהוא המרוויח העיקרי מהספינים האלה אפשר וצריך להחליף את נתניהו וזו משימתינו העיקרית ואנחנו נממש אותה", הגיב ח"כ עמיר פרץ לדיווחים.

בכירים אחרים מעדיפים שלא להגיב בשלב זה אולם פעילים במפלגה האשימו את הרצוג בכך שהוא "משמיד את המעט שנותר מכבודה של מפלגת העבודה ועסוק בהישרדות אישית".

הרצוג עצמו מכחיש בחריפות את הדיווח וטוען: "לפי הדיווח המופרך כעת ברור ששוב יש בעיות בקואליציה. כנראה הלחץ מהבלאגן שעשה השר כץ, עלה על גדותיו ולכן שוב מופץ מידע שקרי על פגישה, ושוב יש מי שנופל בפח".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture