סוער בשכם הפלסטינית: מהומות בעקבות רצח מבוקש שרצח שוטרים

חשוב שנעצר להרג שני שוטרים פלסטינים נעצר והובא לתחנת המשטרה שם ביצעו בו השוטרים לינץ' • המהומות שפרצו בעיר מוכיחות את העובדה ששלטונו של אבו מאזן התערער מאוד

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

רחובות שכם בוערים, ולא בגלל כניסתם הבלתי האחראית של קבוצת מתפללים הלילה לקבר יוסף הצדיק. חילופי אש וירי בין קבוצות חמושים המסרבים לקבל את מרות הרשות הפלסטינים לבין מנגנוני הביטחון של אבו מאזן, הפכו לדבר שבשגרה בעיר.

סבב האלימות האחרון בשכם החל ביום חמישי בשבוע שעבר, אז כוח משטרה פלסטיני נכנס לקסבה של שכם ובמקום התפתחו חילופי אש במהלכם נהרגו שני שוטרים. ביום לאחר מכן שני חמושים פלסטינים נהרגו על ידי מנגנוני הביטחון במהלך ניסיון מעצרם.

בהמשך הצליח כוח מיוחד של המשטרה הפלסטינית להביא למעצרו של המבוקש העיקרי העומד על פי החשד מאחורי רצח השוטרים. אחמד חלאווה, הובא על ידם לבית המעצר – אך שם הוכה למוות על ידי שוטרים פלסטינים שביצעו בו לינץ' כנקמה על הרג עמיתיהם.

דובר מנגנוני הביטחון הפלסטינים, גנרל עדנאן אדמירי, סיפר כי חלאווה, אשר נחשב על ידי מנגנוני הביטחון כמבוקש הבולט ביותר בשכם בתקופה האחרונה, נעצר בלילה בעקבות מידע מודיעיני והובא למתקן של מנגנוני הביטחון באזור שכם. לדבריו, כשהגיע למקום התנפלו עליו אנשי ביטחון, הוא נפצע קשה ומת.

אדמירי הוסיף כי המנגנונים פתחו בחקירת האירוע ויסיקו את המסקנות הנדרשות. מושל שכם, אכרם ארג'וב, מסר גרסה דומה אך הוסיף כי חלאווה החל לקלל את אנשי הביטחון ולהשפיל אותם, ולכן הם הגיבו בצורה זו.

מאז שעות הבוקר מתח רב שורר בעיר שכם בעקבות התקרית, אשר הובילה לאורך היום לכמה עימותים, בעיקר בעיר העתיקה ובשכונות הוותיקות. כוחות המשטרה הפלסטינים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות ובנוסף דיכאה המשטרה תהלוכת מחאה על מותו של חלאווה שהתקיימה בעיר.

ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי אל-חמדאללה, הודיע בצהריים במהלך ישיבת הממשלה על הקמת ועדת חקירה כדי לבדוק את נסיבות התקרית. לפי ההערכות, הודעה זו נמסרה בניסיון להנמיך את הלהבות והכעס בעיר שכם.

הדיווחים על מותו של חלאווה גררו תגובות רבות. בחמאס הגדירו את המעשה כפשע, על אף שהאיש לא נמנה עם פעילי הארגון. דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, אמר כי "האירוע הוא עוד הוכחה של הברוטליות ואמצעי הדיכוי בהם משתמשת הרשות הפלסטינית נגד מתנגדיה". לדבריו, אבו מאזן והרשות איימו בעבר כי מי שלא ייכנע לפתח ולרשות סופו מוות, וכי הרשות באמצעות מנגנוני הביטחון מבצעת למתנגדיה הוצאות להורג ללא משפט.

במקביל, ארגוני זכויות אדם הפועלים בשטחי הרשות, בהם נציבות זכויות האדם של האו"ם, גינו בחריפות את האירוע ותבעו לחקור את מה קרה עד תום. לטענתם, התנהלות מנגנוני הביטחון בעניין זה אינה עולה בקנה אחד עם הפעילות המצופה מרשות שרוצה להתנהל על פי חוק.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture