"באים בהמוניהם ומשאירים לכלוך": מסע הסתה נבזי כנגד החרדים באשדוד

חרפה: כלי תקשורת מקומי בעיר החוף הדרומית מנהל מזה תקופה מסע שיסוי כנגד הציבור החרדי בעיר • לשיא מגיעים הדברים השבוע בכתבת שער מסיתה במיוחד • גורמים בקהילה החרדית: "מודאגים מאוד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"באים בהמוניהם", "משאירים לכלוך רב", "משתלטים", "התאבון שלהם חסר גבולות": אלו רק חלק מהביטויים הקשים שנכתבו השבוע בתקשורת המקומית באשדוד נגד הציבור החרדי בעיר ואלו שמבקרים בה.

מקומון פופולארי בשם 'השבוע באשדוד' יצא השבוע בכותרת ראשית בה נכתב: "החרדים כבשו גם את רצועת החוף", כשבכותרת המשנה נכתב, בין היתר: "אלפי חרדים מגיעים בכל יום מחוץ לעיר. התוצאה: לכלוך רב, זוהמה וזעם של תושבי העיר".

להלן מספר "פנינים" שהובאו בכתבה עצמה: "החרדים באשדוד, שכמעט השלימו את ההשתלטות על החלק המזרחי ברובעים שלמים כמו ג' ו' ח' וט', בדירות מגורים ומוסדות ציבוריים עברו לחלק המערבי: לרצועת החוף. זה החל כבר לפני כמה שנים, שפארק אשדוד ים נכבש לגמרי בימי החופש והחגים על ידי החרדים והמשיך לחוף מיעמי בפארק ה'פיראטים' ופארק לכיש. הם באים בהמוניהם ומותירים לכלוך רב".

"חבר האופוזיציה במועצת העירייה עו"ד נעים שומר זועם אף הוא: "החרדים מבקשים להתרחק מפארק אשדוד ים ואני מצטרף אליהם וקורא לציבור החרדי להדיר את רגליו מהפארק ולעיריית אשדוד להרבות באירועים כאלה לכל המשפחה מילדים, בני נוער ובוגרים. מעבר לגיחוך שדבריהם בכתבה בעיתון החרדי "בכותרות" מעלים באדם חילוני כמוני, אני צופה מהניסיון שלנו בעבר שהם ינסו להשתלט על הפארק. החרדים מתנהלים בשלבים ובצורה מסודרת. היום קוראים לציבור להדיר רגליים, מחר ידרשו לקבל ימים נפרדים רק לחרדים עם פעילות שלהם. זאת אני למד על סמך העובדה שיש להם ימים נפרדים בחוף הים ולאחרונה דרשו וקיבלו ימים נפרדים בבריכת "בית לברון". לכן, אני חושש שהשלב הבא הם ידרשו להקצות להם ימים נפרדים בפארק עם פעילות נפרדת לחרדים. כלומר ההשתלטות של חרדים על העיר אשדוד תעלה מדרגה. לא רואים את הסוף כי לתיאבון שלהם אין גבול. אני קורא לציבור הכללי לפקוד בהמוניו את הפארק, לעשות אירועים ואת ענייניו ולא לתת לאף אחד למנוע מהם את החופש"".

הסתה בעיתון אשדודי: "החרדים כבשו את הפארקים"

"מאז נפתח הפארק בקיץ 2013 נוהרים אליו רבים מבני המגזר החרדי. רבים מהם מגיעים מחוץ לאשדוד מגיעים לפארק בהסעות מאורגנות. לא פעם התלוננו תושבי אשדוד החרדים כי "חרדים מחוץ לעיר מגיעים לפארק ואין מקום לתושבי העיר ליהנות מהמתקנים במקום". לא אחת קראו לראש עיריית אשדוד להורות על גביית תשלום לפארק ממי שאינו תושב העיר. בימי הקיץ האלה עשרות אוטובוסים מגיעים כל יום מבני ברק וירושלים אלעד ומקומות שיש בהם חרדים ופושטים על הפארק. בסיום יום כזה הם משאירים אחריהם הרבה מאוד לכלכוך. בשנה שעברה סערה אשדוד על כך שחלק מהחרדים השליכו טיטולים לאגם בפארק, מה שגרם לסתימה ונזק למשאבות. תושבים חילוניים שמגיעים בימים אלה לבלות בפארק ים מספרים על דוחק, המולה ועומס בלתי נתפס של חרדים, שרובם כאמור מחוץ לעיר.

אחד מתושבי אשדוד החילוניים ששמע על האיומים של החרדים להחרים את פארק אשדוד ים אמר לאשדוד10: "החרדים יחרימו את הפארק? טוב מאוד! שגם אנחנו, משלמי המיסים נוכל ליהנות מהפארק. כל הזמן הפארק עמוס בחרדים בעיקר מחוץ לעיר שתופסים לילדים שלנו את המתקנים. מה הם רוצים? שגם הפארק יהיה חרדי? שייסגר בשבתות? שיחייבו אותנו ללבוש שמלות וגברים כיפות כתנאי להיכנס לפארק? זו חוצפה"".

"ההשתלטות היא לאורך קו החוף המערבי של העיר. החוף הנפרד, פארק אשדוד ים, פארק הפיראטים וגם פארק לכיש. כל הרצועה בחניונים הצמודים מלא ועמוס בעשרות אוטובוסים מחוץ לאשדוד מירושלים, בית שמש בני ברק ועוד. הבעיה שהם נהנים ומלכלכים.
תושבים ראו שם שועלים שמגיעים להשביע רעבונם מהזבל שנשאר בפארק לכיש, מה שמסכן תושבים מנשיכה של שועל. וכך מספר תושב אשדוד משה מזר שמצא את עצמו שם השבוע. "אני הולך כל בוקר בפארק לכיש. רואה איך ג'קי מהתברואה מנקה במסירות כמויות זבל. כל בוקר זבל חדש. מידי יום אני רואה בשעות הבוקר משפחות חרדיות רבות שבאים לשם ומשאירים ערמות זבל שפשוט לא ייאמן. למען הצדק אני לא יודע אם רק הם מלכלכים את המקום, אבל רואה איך נהנים ומשליכים אחריהם את האשפה. אותי זה מקומם. השקיעו כל כך הרבה כסף ובנו פארק כל כך יפה. השקיעו המון בשביל מתקן משחקים לילדים, אז למה ללכלך. הגעתם? לבריאות, אבל תנקו אחריכם. במקום שעובדי הניקיון יגיעו שיצמידו פקח שיקנוס אותם, זה יכאב בכיס ויותר לא ילכלכו. ולא משנה מי. כל מי שילכלך שישלם"".

נזכיר, כי אותו עיתון יצא בכותרות דומות גם לאחר חג הפסח האחרון. אולם נדמה כי הפעם הוא הצליח "להתעלות על עצמו". גורמים בקהילה החרדית באשדוד מודאגים מאוד מההשלכות של הקמפיין שנועד להשחיר אותם בעיני הציבור הכללי בעיר. "צריך להבין שאשדוד התברכה בתושבים מסורתיים שמקבלים אותנו באהבה ובכבוד. הבעיה שמיעוט קיצוני עלול לשכנע אותם שאנחנו מפלצות", אומר עסקן מוכר בעיר בשיחה עם כתב JDN.

לדבריו, בשלב זה הוחלט "שלא לענות כסיל כאיוולתו כדי להימנע מהגברת הלהבות, אולם אם לא תהיה ברירה נגיב בעוצמה בכל הכלים העומדים לרשותנו. לא ניתן שיהפכו אותנו למשיסה בעיר", הוא מסכם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בואו באמת נשמור שלא יאמרו עלינו כך ושלא יהא חילול ה'

בואו באמת נשמור שלא נהיה אנחנו נגועים בשנאת חינם וכך גם אחרים יושפעו מאיתנו. הטענה לגבי השועלים שבאים בעקבות החרדים היא מגוחכת ,כאילו שבחיפה ,לדוגמא ,החזירי בר שמסתובבים בשכונות היוקרה הנקיות באחוזה הם גם בגלל החרדים?
ודרך אגב השנאה היא כלל ארצית השבוע יט' אב הייתי בפארק בשכונת רמת הנשיא חיפה,וקומץ אנשים צרי עין ולב ,הפגינו וניסו למנוע משומרי המצוות להיכנס לפארק "שלהם", גם בטענות דומות להנ"ל.

אנחנו ישראלים ואזרחים ממש כמו החילונים ואף יותר חזקים מהם כי אנו מאוגדים בקהילות
להרגיש ביטחון ולהתנהג בהתאם ובסוף בגלל המלחמה החילונים יעזבו את אשדוד שתהיה כולה עיר חרדית-ההסתה בבית שמש גרמה שנווה שמיר יהיה חרדי וההסתה אז ברמות גרמה שרמות תהיה חרדית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture