תיעוד: הלכודים זועקים לעזרה דקות לאחר קריסת החניון

בסרטון מתועדים הרגעים הראשונים שלאחר קריסת החניון התת-קרקעי בתל אביב • בתוך כך, המאמצים לאיתור 3 הנעדרים נמשכים זה היום השלישי • "ככל שחולף הזמן קטן הסיכוי למצוא אותם בחיים"

3 ימים לקריסת החניון בתל אביב – והחיפושים אחר הנעדרים האחרונים נמשך בכוחות מתוגברים. "ככל שחולף הזמן קטן הסיכוי למצוא אותם בחיים", מסר מפקד הכוחות בשטח.

בתוך כך, לפני זמן קצר פורסם תיעוד נוסף מהרגעים שלאחר הקריסה. בתיעוד נשמעות – בין היתר – הצעקות של הלכודים בדקות הראשונות שלאחר הקריסה. צפו

עם תחילת היום השלישי למבצע איתור הנעדרים במתחם החניון שקרס בשכונת רמת החייל בתל אביב, מתברר כי קיים חשש לקריסה של הקיר הנמצא בסמוך לכביש בזירת האסון.

בשל כך הוחלט על שינוי בתכנית העבודה ועל הכנסת מחפרים באמצעות מנופים לזירה. המחפרים יפנו את האפר והאדמה שהצטברו בשטח עד לגובה של כשני מטרים, וכוחות פיקוד העורף יוכלו לצאת מהאזור להתרעננות של כמה שעות.

המהלך מתבקש במטרה לנסות ולהגיע לקומה מינוס ארבע בחניון, שבה ככל הנראה נמצאים הלכודים. ומתוך מטרה שהאפר שייחפר החוצה ישמש לתמיכה בקיר המט לנפול.

קריסת החניון • בצל המאמצים להגיע לנעדרים: חשש מקריסת קיר במתחם

יצויין כי בשעות הלילה הודיעה המשטרה כי בידיה עצור ראשון שנחקר בחשד לרשלנות. על שמו הוטל צא"פ. אם כי ידוע שאין מדובר באחד הבכירים ששמם נקשר בפרשה.

המשטרה תמשיך גם היום לחקור בכירים ב'דניה סיבוס' כמו גם בכירים נוספים המעורבים בבניית החניון.

צפו: רגע קריסת החנין התת-קרקעי בתל אביב

גורמים בכירים במשטרה מסרו כי עולה חשד ראשוני לרשלנות של החברה המבצעת, זאת על סמך העדויות בזירה עצמה, האופן שבו קרס הבניין ובשיחות עם אנשי פיקוד העורף. בשלב זה מתמקדת החקירה באנשי העבודה ששהו באתר, אך להערכת החוקרים גם עובדים בכירים יותר בחברות המבצעות ייחקרו.

בכיר בפיקוד העורף צוטט כמי שאומר כי "רק לראות את כמות הברזל בקירות, והעובדה שאין קורות משמעותיות, מספיקים כדי להבין שמישהו פה לא בנה את זה נכון", הבכיר הוסיף כי "עובי הברזלים, החיבורים, כמות הבטון – לא יכולים להחזיק מבנה כזה, לא צריך להיות מהנדס כדי להבין את זה". גורם אחר ציין, כי "מתחזקת הסברה כי לא מדובר בתקלה הנדסית, אלא ברשלנות".

תיעוד דרמטי: המחלצים יוצרים קשר עם הלכודים • צפו

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה אפשר ללמוד מזה שיומיים אחרי, אירוע אחד,זירה אחת,מאות חיילים
ועדיין לא חילצו את הנעדרים!
מה זה אומר לגבי תפקוד פקוד העורף היל"ת במשבר ענק?

קשקוש מוחלט! מדובר בזירה מורכבת מאוד בשל כמויות ענק של חול ואדמה שהובאו לשם על מנת להפוך את גג החניון לגינה, ולכן כל תזוזה שם הופכת הררי חול, מה שהופך את ההתקדמות בחלק מהמקרים לכמעט בלתי אפשרי. ואגב- במקרים אחרים ודומים בעולם זמן החילוץ המשוער עמד בין שבוע לתעה ימים, כך שלקבוע החלטות אחרי יומיים זה בורות במקרה הטוב וטפשות במקרה הפחות טוב…

מדוע ההסרטה אינה עובדת לי??

מצפה לתשובה מיידית.
תודה

מדינת חלם כל כמה שנים או פחות הסיפור הזה חוזר על עצמו
ולמרות כל הבריוקרטיות שלפני בניה לא יודעים לדאוג שלא יהיו כאלו דברים
רק ועדות חקירה וחקירות שלאחר מעשה לא שווים כלום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו