נשק יום הדין: 15 אלף איש שימנעו בגופם את פינוי עמונה

האם אנו צפויים לחזור על המראות הכאובים שהיו בעת הפינוי הראשון של עמונה? בניגוד לדיווחים היום על תוכנית אלימה שהכינו, ביישוב טוענים: ההתנגדות תהיה נחושה, אך לא אלימה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, עמונה אמורה להיות מפונית שוב בסוף חודש דצמבר. בעת פינוי עמונה בשנת 2006, נצפו במקום מראות אלימים במיוחד, כאשר כוחות הביטחון נהגו באלימות רבה כלפי המתבצרים במקום.

על פי דיווח הבוקר בגלי צה"ל, צוות של פעילים מיהודה ושומרון גיבש באחרונה תכנית פעולה לסיכול פינוי המאחז, כאשר תכננו להביא 15 אלף איש לשהייה במשך שבוע במאחז והתארגנות בטבעות אנושיות סביב הבתים, איסוף מודיעין על תנועת כוחות הביטחון, מעקף שיטתי של המחסומים הצבאיים ברכבי שטח, פריצת המיסוך על תקשורת ועוד.

אך ראשי היישוב מרגיעים וטוענים כי אין בכוונתם לפעול באלימות במקרה ועמונה תיפול שנית. מנגד, ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הביע היום דאגה למפונים מפני כוחות הביטחון: "חושש מאוד שתהיה אלימות קשה מצד כוחות הפינוי כפי שהיה בפינוי עמונה הקודם".

Israeli policemen clash with Jewish settlers at a burning barricade in the unauthorized outpost of Amona, close to the West Bank Jewish settlement of Ofra, on Jan. 1, 2006 (file photo). Clashes broke out shortly after the Israeli supreme court gave its green light to the begin dismantling around half a dozen homes. Photo by Nati Shohat/Flash90. *** Local Caption *** ????? ????? ????? ??????? ????? ?????? ?????? ??????? ??? ??? ?????

 Nati Shohat/Flash90

יו"ר שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח"כ יואב קיש אמר בתגובה לדיווח: "אלימות היא לא דרכנו. לא אהיה שותף לפעילות שפוגעת בשלטון החוק".

קיש הוסיף "לצערי במקרה עמונה קיים פסק דין חלוט של בג"ץ וחקיקה לא תועיל במצב זה. בג"ץ הבהיר רק לאחרונה בנושא נתיב אבות שהוא איננו קשוב לטיעוני הממשלה ובחר במדיניות שפוגעת בהתיישבות". לדבריו, "הפתרון היחיד שנשאר בידנו כמחוקקים הוא לפעול לסיום חקיקת חוק ההסדרה בהובלתי, העושה צדק הן כלפי המתיישבים והן כלפי בעלי הקרקעות במידה ויפגעו".

בנחישות, ללא אלימות

בתוך כך, אתמול (ראשון) נערכה בישוב עמונה עצרת תפילה והתוועדות בהשתתפות רבנים ואישי ציבור, בקריאה לביטול ההרס ולהעברת חוק ההסדרה בכנסת. באירוע התקיימו סליחות שלאחר תענית ולאחר מכן עצרת תפילה בהשתתפות הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב אריאל והרב זלמן מלמד. בנוסף הגיעו למקום חברי הכנסת מיקי זהר ובצלאל סמוטריץ' וכן יו"ר מועצת בנימין אבי רואה.

רב הישוב עמונה הרב יאיר פרנק אמר באירוע: "יהיה פינוי כפוי וכואב. יצטרפו אלינו אלפי אנשים למחות ללא אלימות אך בנחישות על העוול הגדול שנעשה לארץ". הרב פרנק הוסיף: "אנו אומרים בצורה ברורה – לא יעלה על הדעת שממשלה לאומית תהרוס את היישוב עמונה ותגרש את התושבים מביתם. אנו פונים לכל מפלגות הקואליציה לומר מפורשות כי לממשלה שכך תעשה חלילה אין זכות קיום".

הרב ישראל אריאל אמר: "איך בן העם היהודי יכול להגיד לעקור את הבתים מדרך האבות? ממקום בו דרך אברהם אבינו. בשביל מה? בשביל משהו דמיוני לחלוטין". הרב אריאל שגורש מימית הוסיף, "אני מייצג כאן גם את מגורשי ימית. מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו. תהליך ההרס העצמי נמשך לצערנו. אנחנו כולנו נמשיך למסור את הנפש על הארץ הזאת. על המקום הזה ידע כל שופט. כל שר. כל חבר כנסת, בעמונה כבר מסרו את הנפש. היו כאן עשרות פצועים בעמונה היתה אש. עמונה זה סמל".

An injured settler is arrested by Israeli policemen during clashes in the West Bank settlement of Amona Jan. 1, 2006. Hundreds of Jewish hardliners were dragged kicking and screaming out of houses in the occupied West Bank as Israeli security forces stormed the unauthorized settlement. Rocks and paint were hurled at the massed ranks of the border police as they moved in to clear out hundreds of settlers who had barricaded themselves inside and on the roofs of nine houses in the settlement outpost near the Palestinian city of Ramallah. Photo by Nati Shohat/Flash90. *** Local Caption *** ????? ????? ????? ??????? ????? ?????? ?????? ??????? ??????? ???????? ??????? ???????? ???????? ????????? ???????? ?????????

Nati Shohat/Flash90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בכנס החירום כי "אחרי יותר מידי שנים של צביעות ומשחק דמו-משפטי שהולך סחור סחור, הגיע העת להגיד לממשלה הלאומית בקול צלול – הגיע הזמן להסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון, הגיע השעה לחוק ההסדרה".

"בעקבות פסיקת בג"ץ בשבוע שעבר המורה על הרס הבתים ב'נתיב האבות' בלי שום היגיון ובלי שום התחשבות, המתח בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת הגיע לשיא חדש. אנו כחברה חפצת חיים, חפצת התיישבות וחפצה בהמשך תקומת עם ישראל בארצו חייבים לוודא שהאיזון שבין הרשויות ישוב לממדים הראויים לו. תפקידנו לוודא שהריבונות תישאר בידי העם. כל העם ורק העם יקבע את גורלו ועתידו. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, ואנחנו כאן כדי לוודא שכל זה ישאר במקומו ולא יזוז".

הכתבה מלווה בתמונות מהאלימות בפינוי עמונה בשנת 2006.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture