החייל שנפצע מאשר: היה חשש למטען על המחבל המנוטרל

משפטו של אלאור אזריה נמשך, והיום עלה להעיד החייל שנפצע בפיגוע • הוא סיפר כי ניסה בעצמו לירות שוב במחבל המנוטרל וכי חש תחושת ביטחון כאשר אזריה הגיע לזירה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בבית הדין הצבאי ביפו, הגיע היום להעיד סמל א' – החייל שנפצע בפיגוע הדקירה הזכור בעיר חברון, אשר הגיע להעיד מטעם ההגנה לטובת החייל היורה, אלאור אזריה אשר חיסל את המחבל המנוטרל.

הוא סיפר בעדותו על רגע הפיגוע ואישר כי ניסה בעצמו לירות שוב במחבל, מתוך חשש שיש מטען על גופו. יצוין כי גם אלאור אזריה עצמו טוען כן, כי היה חשש שהמחבל עלול להתפוצץ, בניגוד לחלק מהמפקדים הבכירים בצה"ל השוללים אפשרות זו.

"פתאום הרגשתי דקירה בכתף ודקירה נוספת בגב הסתובבתי וראיתי שהמחבל דוחף אותי. יריתי בו שלושה כדורים והוא התחיל לברוח. הייתי במחשבה שיש עליו מטען והוא עוד לא הפעיל אותו. התחלתי לרוץ אחריו וראיתי שהוא נעצר ומסתכל עליי ורואה שאני לא מצליח לתפעל את הנשק כפי שצריך ואז לפני שהוא הגיע אליי שמעתי יריות וראיתי את המחבל נופל. לא ידעתי אם יש עליו מטען ורציתי לוודא שהוא מנוטרל. רציתי לירות בו עוד פעם ולא הצלחתי. בשלב מסוים שיערתי שהוא מת לכן לא עשיתי עם זה כלום".

"אמרו לי שיורד לי דם, הורדתי את הווסט ואת החולצה ושם נתנו לי את הטיפול הראשוני מחובש אחר ואז הגיע אמבולנס ואני זוכר שאלאור היה לידי ואלאור לחץ לי על הפצע כדי שלא אדמם ואז העלו אותי על אלונקה וכשלקחו אותי לאמבולנס שמעתי צעקות שהמחבל עדיין בחיים ושיש עליו מטען. הבנתי שהאירוע לא נגמר וכשהתחילו לצעוק שהוא כנראה עומד להתפוצץ התחלתי גם להיכנס ללחץ כי הבנתי שאני נמצא על אלונקה שני מטרים מהמחבל בלי חולצה והחשש ממטען היה ממשי. הבנתי שהוא יכול להתפוצץ כל רגע ולא הייתי מוגן".

הסנגור שאל את סמל א': "אמרת בבית הדין שהייתה לך פגישה עם הסמ"פ בבית חולים. תאשר לי שאמרת לו כי רצית לירות במחבל על מנת להשלים את הנטרול ולא הצלחת בגלל שהיה לך מעצור". סמל א': "מאשר".

סנגור: "ראית שהמחבל עם פציעה ובכל זאת רצית לירות לו כדור בראש ולנטרל אותו. למה?" סמל א': "אחרי שירו בו הבנתי שלקום הוא כבר לא יקום אבל רציתי לוודא שאם יש עליו מטען הוא לא יוכל להפעיל אותו".

כמו כן, החייל סיפר כי לאחר האירוע היה אמור לקבל תעודת הערכה בעקבות התמודדותו ופציעתו – אך בסופו של דבר ויתרו בצה"ל על הענקת התעודה. "דיברתי עם המח"ט לפני הטקס, שאלתי למה התקבלה החלטה שונה", סיפר. "הוא לא ממש נתן לי תשובה ברורה ואמר שצה"ל קצת קמצן בעניין הזה".

החייל סיפר כי הקשר בינו לבין אזריה קרוב וחזק ביותר. "התגייסנו יחד, עברנו את ההכשרה יחד, עשינו הכול ביחד. הוא אדם מאוד נדיב תמיד אהב לתת, לא משנה מתי ואיך", אמר. "חייל שלא משנה איזו משימה תמיד היה עושה ולא מראה גם שקשה. אדם מאוד ערכי וסובלני".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture