גפני: "אם לא נביא בשורה בתחום הדיור – אל תצביעו לנו בבחירות"

"בימים הקרובים צפויה להתקיים ישיבה של הנציגים החרדים יחד עם שרי השיכון, האוצר ויו"ר קבינט הדיור, בניסיון למצוא את הדרך היעילה והמהירה לפתרון מצוקת המגזר" • "נדרוש להיות חלק מהפתרון הארצי הכולל - איננו בנים חורגים", הבהיר גפני

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני התייחס הערב לנושא תשלומי עבור נפגעי השריפות מהימים האחרונים, בין היתר נדרש לדיון בענין התשלומים אותם מעניקים קופות החולים לאנשי הגיל השלישי, נושא טעון שעלה היום על שולחן ועדת הספים בראשותו.

בראיון ל"'ול חי", דיבר גפני על צורך החיוני בריסון הבירוקרטיה והביא כמשל את הדוגמא הבאה: "יכול לבוא אדם קשיש לבית חולים לאחר שאינו חש בטוב כתוצאה משאיפת עשן, ואז באים אליו ושואלים אותו האם העשן שנשפת היה כתוצאה מהצתה, מפני שאז על ביטוח הלאומי לשלם, או שאין מדובר בהצתה, שאז הוא נושא בהשתתפות עצמית.

גפני ממשיך, "ביקשתי מקופות החולים שנציגיהם השתתפו בישיבת הוועדה לדעת האם אתם מתנהגים כמו סדום ועמורה או כמו במדינה מתוקנת". כשנשאל גפני מה לו ולמערכת הבריאות הנמצאת תחת חסותו של השר ליצמן, (השוהה בימים אלו בחו"ל), השיב: "גם לי יש מה לומר בענין – כיו"ר ועדת הכספים עלי לאשר את הסעיפים הרלוונטים בחוק ההסדרים", כשניסה המראיין לרמוז לגפני שמא יש טעם לפגם בהתערבותו הבוטה בענייני הבריאות שתחת סמכותו הבלעדית של חברו לסיעה השיב, "לא יילך לכם. הכל מתואם עם ליצמן".

גפני נדרש להתייחס גם למצוקת הדיור החרדית, על רקע הכותרות הרבות שעלו סביב הנושא מצד פוליטיקאים במהלך ועידת עיתון 'המודיע' שנערכה בשבוע שעבר.

לדברי גפני: "נתניהו לא הביא עמו שום בשורה בוועידת 'המודיע' בנושא הדיור. ראש הממשלה לא הביא שום תקווה ולא נתן מענה אמיתי לבעיה. אם לא יהיה פיתרון אמיתי אל תצביעו עבורנו בבחירות", הבהיר יו"ר ועדת הכספים ומיד מיהר לתקן, "הבעיה שלא יהיה למי להצביע – אם לא יהיו דירות עבורנו לא יהיו דירות לאף אחד".

"לציבור החרדי בעית הדיור הינה כפולה ומכופלת, משום שאין פיתרון לכלל הציבור בישראל ובוודאי שלא לציבור החרדי", גפני גילה כי "בימים הקרובים תתקיים ישיבה בהשתתפות שרי השיכון האוצר ומי שמנהל את קבינט הדיור ונדרוש להיות חלק מהפתרון הכולל, איננו בנים חורגים".

"לטווח הארוך אני בעד להקים ערים חרדיות, אך לטוח המיידי אני דורש שהמדינה תכניס יד לכיס ותוציא כסף כמו שהיה בעבר, בעבר המדינה בנתה דיור ציבורי עבור אלו שלא היה ידם משגת, העניקה מענקי מקום למגורים בפריפריה ועוד שלל הטבות מפליגות לכאלו שלא היתה ידם משגת".

יצויין, כי גפני נמנע לאורך הראיון לתקוף את שרי 'הבית היהודי' בכל הקשור לדיווחים על התנכלויות השרה שקד ליוזמות שונות העולים מצד חברי הכנסת של יהדו"ת וש"ס לפתרון מצוקות המגזר וגילה, "הבטחתי לפני יומיים בישיבה סגורה לשרי 'הבית היהודי' שלא אתקוף אותם בתקופה הקרובה, הם הבטיחו תשובות על כל בעיות קיפוח החרדים. אם לא יענו, תראיין אותי שוב ויהיה מעניין".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture