אסון בנחל צאלים: האב מת בניסיון להגן על בנו, הבן מת היום

ביום שישי בבוקר, נפטר ד"ר עמרי ניר בעת שהגן על בנו עילאי במהלך טיול בנחל צאלים. היום, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של הבן • הבן התחיל להחליק, האב, שלא הצליח למנוע את הנפילה, תפס את בנו, חיבק אותו וכך הגן עליו כל הדרך עד להתרסקות הכואבת למטה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

ביום שישי האחרון, בשעות הבוקר, הוקפצו אנשי יחידת החילוץ ערד לנחל צאלים, לאחר דיווח שהתקבל על נפילה מגובה של אב ובנו. האב, ד"ר עמרי ניר, היה ללא רוח חיים כאשר הגיעו אליו כוחות החילוץ. בנו, עילאי, נפצע ופונה לבית החולים, שם נאלצו הרופאים בשעות האחרונות לקבוע את מותו.

זהו סיפורו של אב שעשה הכל כדי להגן על בנו. קבוצה של כ-15 ילדים יצאו לטיול מלווים באבותיהם, טיול שהסתיים בנסיבות טרגיות. במהלך הטיול הילד החליק והאבא קפץ במטרה לתפוס אותו. מיחידת חילוץ ערד נמסר כי האבא ניסה להציל את בנו, ומשלא הצליח – חיבק אותו במהלך הנפילה וספג את רוב המכות.

אנשי יחידת החילוץ שחזרו היום את המסלול. "האזור נקרא בריכת צפירה והנקודה שבה נפל הילד והירידה לתוך נחל צאלים. מנקודת שפת המצוק אפשר להתחיל לרדת בעזרת הסולמות. יש פה קיר של שבעה-שמונה מטר, ובשלבים התחתונים יותר הילד החליק. האבא ניסה לגונן עליו והם נפלו, יש פה מצוק של 20-15 מטר, אחר כך יש דרדרת של יותר מ-80-70 מטר".

לדברי המחלץ, הדרך התלולה לא מותירה סיכוי למי שנופל. "כל מטר נפגעים יותר ויותר. הם איבדו שליטה ונפלו עוד איזה 15 מטר ומשם שיפוע מאוד חד עד לתחתית הנחל, משהו כמו 60 70 מטר. האבא לא הגיע עד הסוף אבל היה מספיק בדרך חטף מספיק מכות לאורך משהו כמו מאה מטר".

"כבר בשלב הראשון שחוטפים מכה מהאבנים החדות האלה, כל מכה ביד – והיד כבר לא מתפקדת, בטח אם זה איבר יותר קריטי בגוף. אני לא מאמין שמישהו יכול לשרוד מנפילה כזו ועדיין להצליח להחזיק את עצמו. אנחנו מכירים מאירועים שאנחנו נתקלנו בהם בדרך כלל מנפילות כאלה קשה מאוד לצאת".

לדברי המחלץ, באחת מידיות האחיזה איבד עילי את שיווי המשקל: "האבא, שהיה באזור, זיהה שהילד איבד את שיווי המשקל, החזיק אותו והם איבדו את שיווי המשקל ומפה הם הידרדרו משהו כמו 70-60 מטר. אני לא מאמין שמישהו יכול לשרוד נפילה כזו".

"קראו לנו בסביבות 11:00 בבוקר. אנחנו מבינים שמדובר באירוע קשה, כל מי שיכול להגיע יוצא ואנחנו נוסעים במהירות לנקודת האירוע", שחזר אחד המחלצים. "כל ההורים והילדים כבר היו למטה. צוות של ארבעה בני אדם מגיע לשם ומתחיל לסייע לילד. אנחנו רואים שהוא נפגע בראשו ומצבו לא טוב. הסתכלנו על האבא, ראינו שהוא ללא רוח חיים, והפננו את הטיפול לילד".

אודי סגל, אחד האבות ששימש חובש, רץ אל האב ובנו שנפלו מטה. "האב החובש סימן לי שהילד בחיים וצריך בקבוק מים אז רצתי לשם", שחזר סגל. "הילד היה במצב לא טוב. מסוק החילוץ הגיע כשעה לאחר האירוע. ניסיתי לדבר עם הילד והוא היה בהכרה מעורפלת ולא הגיב. צעקתי להורים שיילכו להזעיק חילוץ נוסף שיגיע".

מיכה בן גיגי, שערך את תחקיר האירוע, סיפר על רגעי האימה. "הם היו קבוצה נורא מסודרת, חבר'ה מקצוענים שתכננו היטב את הטיול. הקבוצה החלה לרדת בסולמות, ד"ר ניר ובנו עילאי נשארו אחרונים והחלו לרדת. הקבוצה הסתדרה במרווח של מטר בודד אחד מהשני, כדי לשמור על הילדים.

"פתאום האבא זיהה שהבן מחליק. לא יודעים מה הסיבה – אולי מהתרגשות, אולי הידיים מזיעות. האבא תפס ביד אחת את הבן שלו וביד השנייה תפס אבא אחר, שנפצע עקב התפיסה, והוא פשוט היה באוויר. ברגע שהאבא זיהה שהבן נופל הוא עושה משהו הרואי, הוא ממש מחבק את הילד, מכניס אותו מתחת לבטנו כדי לספוג את כל המכות. הם נופלים כ-50 מטרים. בשלב מסוים, האבא כנראה זורק או מניח את הבן שלו במקום מבטחים, כדי שלא ייפול יחד איתו, והוא ממשיך להידרדר. בסוף מצאנו את האבא בסוף המצוק, עשרות מטרים נמוך יותר. זה אירוע שחרוט לנו בלב".

15326145_10208021922652476_8321541984159301210_o

15384578_10208021922932483_9205751925702910549_o

15403707_10208021920372419_5604574160082540089_o

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך אפשר לכתוב 'מת' על יהודי???רק גויים הם בני תמותה.
הקפידו לכתוב נפטר…בייחוד שמסר את נפשו

מצמרר …….בכלל המסירות של האבא

ממש מצמרר!!!!! אי אפשר להבין את המסירות של ההורים, רק כשהילדים בעצמם נהיים הורים לילדים….. פשוט מפחיד!!!!! שה' ישמור על כולנו!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture