נבנה את היישוב בצורה מוסדרת: בימין מברכים על החלטת תושבי עמונה

"אחיי גיבורי התקווה", החמיא להם ח"כ בצלאל סמוטריץ'. חבירו לסיעה, מוטי יוגב, התחייב כי היישוב אומנם יפונה מרצון, אך ייבנה מחדש בצורה מוסדרת, ואילו ח"כ יהודה גליק הסתפק באמירת "תודה" • בימין מברכים, אך יש גם מי שזועם: "בגלל סמוטריץ', המוטיבציה להיאבק פחתה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב התייחסה לאישור המתווה בעניין עמונה ואמרה: "שמחה שעמונה נשארת על ההר ומעז יצא מתוק. אני מברכת את ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוביל את התהליך המורכב הזה בצורה ממלכתית ואנושית. ממשלת ישראל רואה בהתיישבות ביו"ש – נכס לאומי, היסטורי וביטחוני, אנחנו נרחיב ונפתח את ההתיישבות. תודה ל"שלום עכשיו" שזירזו את הליך ההסדרה הצודק והראוי של אלפי בתים ביהודה ושומרון".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן בירך על החלטת תושבי עמונה: "אני שמח מאוד שאנשי עמונה קיבלו את המתווה שהוצע על ידי השר בנט וראש הממשלה, ומברך אותם על עוז גבורתם ועמידתם האיתנה למען ההתיישבות בארץ ישראל. הסדרת ההתיישבות ביו"ש תשווה סוף סוף בין מעמדם של תושבי יו"ש לזכויות העומדות לזכות שאר אזרחי ישראל בבאר שבע, חדרה ות"א. אין ספק שהישג זה שהושג על ידי מפלגת הבית היהודי, לא היה מושג ללא מאבקם של תושבי עמונה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה להחלטת אנשי עמונה: "אנשי עמונה הם אנשי התקווה. בחודשים האחרונים התעקשו אנשי עמונה לדבוק בתקווה להסדרת ההתיישבות ולהישאר על ההר. דרישתם הצודקת הדביקה ממשלה שלימה והבאנו את חוק ההסדרה. אחיזתם בתקווה שניתן יהיה לחוקק חוק שיסדיר את ההתיישבות כמו גם האמונה שניתן להשאיר את היישוב על ההר, הכריעה ויצרה מציאות.

"בהחלטתם היום הם ממשיכים את הדבקות בתקווה שניתן להצליח וכך יהיה בע"ה. ביחד עם אנשי עמונה נמשיך לדבוק בתקווה. לא ניתן לספק ולחשש מכישלון אפשרות להתקיים ולטרפד את השארת עמונה על ההר. היום בהחלטתם אנשי עמונה ממשיכים את דרך התקווה. אחיי גיבורי התקווה, בזכותכם ההתיישבות תמשיך לגדול ולהתחזק".

ח"כ יהודה גליק כתב: "‏אחיי תושבי עמונה היקרים, תודה. על שנות אחיזה באדמה. על שנת מאבק צודק ומכובד. על שיעור מסירות נפש. על עמידה איתנה ועל החלטה אמיצה וכואבת היום". גליק קרא לנתניהו: "אדוני ראה"מ עמוד על המשמר לקיום כל מה שהובטח ולהרחבת הבניה בכל יהודה ושומרון בגאוה ובאמונה בצדקת הדרך".

ח"כ מוטי יוגב התחייב כי לאחר פינוי היישוב מרצון, היישוב עמונה שייבנה מחדש יהיה מוסדר וגדול יותר. צפו בדבריו מתוך היישוב עמונה דקות לאחר קבלת המתווה החדש על ידי התושבים:

בתגובה לאישור המתווה אומרת יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי: "ממני תראו וכן תעשו". אנו רואים ולומדים את מסירות הנפש של אנשי עמונה בבהירות הקשר של עם ישראל לארצו. אני מברכת על אישורו של המתווה המאפשר הישארות המשפחות על ההר. אנו פועלים מתוך מחוייבות עמוקה לתושבי עמונה ולהסדרת ההתיישבות כולה ביהודה ושומרון. סיעת הבית היהודי תעקוב אחר כל שלבי היישום במטרה להבטיח כי יתבצע במלואו. כפי שאמרתי מתחילת הדרך – אין ממשלה ללא עמונה".

בעקבות החלטת תושבי עמונה לקבל את המתווה שהוצע להם, מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר: "אנו מחזקים ומברכים את תושבי עמונה שזוכים להישאר על ההר ולהיות החלוצים שמסדירים את ההתיישבות כולה. בזכותם ניצל מפעל התיישבות ובאלפי בתים ביו"ש יזכו להמשיך חיים בריאים ומאושרים. עמידתם האיתנה בתקופה האחרונה שעשו הכל על מנת שאף יישוב במדינת ישראל לא ייחרב ראויה להערכה רבה". סופר הוסיף: "אנו מברכים אתכם שגם בשעה זו עשיתם צעד לא פשוט מתוך חשיבה בריאה למען אחדות ישראל וארץ ישראל"

סופר בירך את אנשי מפלגתו, השר אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ׳ שנלחמו מאחורי הקלעים להצלחת כל המהלך: "אנו מברכים את שר החינוך, נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד, שר החקלאות אורי אריאל, ח"כ בצלאל סמוטריץ' וחברתנו אורית סטרוק, שנלחמו כמו אריות למען עמונה בפרט והתיישבות בכלל. נחישותם הוכיחה שאפשר לשנות כיוון, ליזום ולהחיל ריבונות. זכותם תכתב בדפי ההיסטוריה".

ברגע האחרון: אנשי עמונה אישרו את המתווה המשופר ויתפנו מרצון

מנגד, עו"ד איתמר בן גביר ששהה בעמונה בחמישה הימים האחרונים אמר: "יום עצוב להתיישבות. פספסנו הזדמנות לבצע מאבק שיצרוב בתודעה הציבורית. מאבק ללא אלימות אך מאבק נחוש ותקיף. אין לנו כמובן טענות נגד צדיקי עמונה שבמסירות נפש לא נכנעו ללחצים במשך זמן רב, אך יש לנו טענות לפוליטיקאים תבוסתנים שמבטיחים הבטחות שווא וגורמים לכך שהימין תמיד מפסיד. אחרי עמונה יבואו עוד ועוד גבעות ויישובים שיחרבו ובגלל סמוטריץ ובנט גם המוטיבציה להאבק פחתה".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture