במשטרה מעריכים: "לגטאס היסטוריה של הברחות למחבלים בבתי הכלא"

בשנתיים האחרונות ניהל ח"כ גטאס קמפיין נרחב בקרב ערביי ישראל, במסגרתו נהג לפרסם את שמות המחבלים אותם הוא עומד לבקר בבתי הכלא, תוך שהוא מאפשר לאזרחים להעביר דרכו מכתבים ומסרים לאותם מחבלים

במערכת הביטחון חוששים כי לח"כ גטאס היסטוריה של הברחות עבור מחבלים השוהים בבתי הכלא בישראל.

מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית', מציג שורה של פעילויות למען אסירים הכלואים בישראל המיוחסות לח"כ גטאס וביניהם יוזמה שזכתה לכינוי "כתוב לאסירים".
במסגרתה התאפשר לאזרחים שאינם יכולים להעביר לאסירים מסרים או מכתבים מבעד למחסומי הזכוכית, להציג ברשת המקוונת מסרים עבור אסירים שבהמשך הועברו אליהם על ידי ח"כ גטאס בעצמו.

בקמפיין שהשיק גטאס לצורך הענין, נאמר כי היזומה מהווה "נדבך נוסף וחשוב בשבירת הבידוד של האסירים".

יצוין, כי אחת לתקופה נהג גטאס לעדכן את האזרחים על ביקוריו הצפויים בבתי הכלא ואלו אסירים הוא עומד לפגוש כך שכל מי שחפץ בכך יכל להעביר דרכו מסרים עבור אותם מחבלים.

בראיון שקיים גטאס לעיתון 'אל חיאת' הסביר, "זמן קצר לפני כל ביקור, נפרסם את השמות והפרטים של האסירים אותם נבקר הפעם, כדי שיתאפשר לכל מי שחפץ בכך, לכתוב מסרים לאסירים, אותם נעביר ישירות אליהם".

במערכת הביטחון שעקבה באדיקות אחר פעילות היוזמה (שכבר נסגרה בינתיים) לוקחים בחשבון זוויות הומניטריים אותם יבקש גטאס להציג במהלך משפטו, לאחר שמספר פעמים הסביר גטאס את מצוקת האסירים היושבים בבתי הכלא ואת העובדה כי עליהם נמנים עשרות קטינים ובני נוער.

באחד ההודעות שפרסם נאמר, כי "בין האסירים רשומים 240 ילדים ו-73 נשים ונערות". גטאס מציין דוחו"ת שפרסמו אגודות לזכויות אדם פלסטיניות שתיעדו 103 מקרים של אסירים שמתו כשהידים עקב עינויים בכלא הישראלי".

כעת עם מעצרו המתוקשר ושחרורו למעצר בית, עולה הנושא שהיה ידוע זמן רב לגורמי הביטחון אך כרגיל העדיפו להתעלם, מחדש לסדר היום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו