החלה חקירתו של ראש הממשלה במעונו הרשמי בירושלים

חוקרי יאח"ה הגיעו אל מעונו של רה"מ והחלו בחקירתו בחשד למעורבותו בפלילים • עם סיום החקירה צפוי היועה"מ לממשלה לפרסם לציבור דו"ח בו מפורטים החשדות נגד נתניהו וגם הסבר על הסחבת שנקט עד כה סביב הטיפול בפרשה

חוקרי יאח"ה הגיעו לפני שעה קלה למעונו של ראש הממשלה בירושלים, על מנת לחקור אותו בגין חשד למעורבות בשני פרשיות פליליות בהם נקשר שמו.

החשד העיקרי הוא כי נתניהו קיבל טובות הנאה מאנשי עסקים, עליהם לא דיווח כנדרש.

לפי הדיווח הרי שעם סיום החקירה, צפוי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפרסם לציבור דו"ח מפורט שכבר הוכן על ידו לפני מספר ימים, בו יפרט לציבור את מהות החשדות נגד רה"מ ויסביר את ה'סחבת' שנמשכה ימים ארוכים עד למתן ההוראה להפוך את החקירה לגלויה.

במסמך ינסה מנדלבליט להשיב אחת לאחת, לגלי הביקורת שהוטחו בו בימים הארונים באמצעי התקשורת שהאשימו אותו כמי שעושה יד אחת עם רה"מ שבעצם מינה אותו לתפקיד לפני מספר חודשים. האשמה הייתה, כי למרות החומר הרב והמפליל נגד רה"מ שהצטבר על שולחנו, הוא נמנע מלהורות על פתיחה מיידית בחקירה ונקט בסחבת שבאופן תיאורטי אפשרה לנתניהו להתכונן לקראת החקירה ואולי אף להביא לשיבושה.

אמש פנה עו"ד אלדד יניב ממפלגת העבודה ליוהמ"ש בדרישה שזה ישעה את עצמו מכל עיסוק בעניינו של רה"מ, לאחר שבסוף השבוע דווח, כי מנדלבליט עידכן את רה"מ כבר לפני שלושה שבועות כי בכוונתו להורות על הפיכת החקירה לגלויה וכי יורה על זימונו לחקירה.

ללא הגבלת זמן: חוקרי להב 433 יעמתו את נתניהו עם הממצאים נגדו


מוקדם יותר הודיע רה"מ לצוות החקירה והבהיר להם, כי הוא אינו מגביל אותם בזמן וכי הוא מתכוון לעמוד לרשותם ככל שיידרש לשם השלמת הליך החקירה, כאשר ההערכות מדברות על לפחות שני 'מפגשים' נוספים הצפויים לרה"מ עם צוות החקירה.

מוקדם יותר במהלך ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, התייחס רה"מ לחקירה בעניינו ולשמחה לאיד המורגשת במהדורות החדשות וכן בקרב חברי האופוזיציה ואמר, "אנחנו רואים ושומעים את הרוח החגיגית והרוח המנשבת באולפני הטלוויזיה ובמסדרונות האופוזיציה".

"אני רוצה להגיד להם – חכו עם החגיגות. אל תמהרו. אמרתי לכם ואני חוזר ואומר, לא יהיה כלום כי אין כלום. אתם תמשיכו להפריח בלונים עם אוויר חם ואנחנו נמשיך להוביל את מדינת ישראל". דברי רה"מ.

רגע לפני חקירתו, נתניהו בטוח: נמשיך להוביל את מדינת ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו