דרעי החליט לשלול את מעמד תושבות אם המחבל מפיגוע הדריסה

בישיבה שכינס שר הפנים יחד עם נציגי שב"כ ומנהלי רשות האוכלוסין וההגירה, הוחלט על שלילה מיידית של 'מעמד תושבות הקבע' ל-12 מבני משפחת המחבל • דרעי: "האחים והאחיות ידעו שבועות על כוונותיו, ולא עשו בענין כלום"

בסיום ישיבה דרמטית שכינס אמש, החליט שר הפנים אריה דרעי, לשלול כבר היום את מעמד תושבות הקבע מאמו של המחבל מארמון הנציב ושל עוד 12 קרובי משפחתו.

בישיבה שכינס שר הפנים דרעי, בה נטלו חלק גורמי שב"כ יחד עם מנהלי רשות האוכלוסין וההגירה ובגיבוי רה"מ, הוחלט על נקיטת הצעד החריג שטרם נעשה בו שימוש אי פעם, כאשר ההערכה היא, שאין באפשרות המשפחה לעתור לבג"ץ שכן הם אינם אזרחים ישראלים.

הבוקר, בראיון ל'קול חי' התייחס שר הפנים להחלטה הדרמטית לשלול את זכויותיהם של משפחת המחבל ואמר, כי "הם יותר גרועים מחמאס. אותו רוצח מהפיגוע השבוע, הוסת חודשים מהרשתות החברתיות. האחים והאחיות ידעו שבועות על כוונותיו ולא עשו בענין כלום".

במהלך ישיבת הסיעה אתמול, ביקש דרעי מח״כ יואב בן צור, לקדם חקיקה שתאפשר לשלול תושבות ללא שימוע. את הצעת החוק יזם דרעי בעצמו לפני מספר חודשים וכעת היא תקודם.

במהלך ישיבת הסיעה אמר דרעי, כי ״לא יכול להיות שישראלים ינצלו את תושבותם ואזרחותם כדי לבצע פיגועים, להרוג אזרחים ישראלים ולפעול נגד המדינה. במצב הנוכחי התהליך לשלילת אזרחות הוא מסורבל וארוך ואני מתכוון לשנות זאת".

הוא הוסיף, כי "עזמי בשארה הוא דוגמא אבסורדית שזועקת לשמיים. האיש פעל נגד המדינה, נמלט לקאטר ואי אפשר לשלול את אזרחותו בלי שיגיע לישראל לשימוע. לאור הפיגועים בחודשים האחרונים חייבים לחזק את ההתרעה והחוק הזה יגרום לכך״.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו