הלילה: כביש 1 ייסגר לתנועה – מנהרות הראל ייפתחו מחר לתנועה

מהשעה 22:00 בלילה עד לשעה 10:00 בבוקר יום שישי ייסגר כביש 1 בעקבות העבודות לפתיחת מנהרות הראל ביום שישי לתנועת כלי רכב • היום נערך הטקס הרשמי לפתיחת המנהרות. ראש הממשלה נתניהו: אירוע בקנה מידה היסטורי. הדרך לירושלים מעולם לא הייתה קצרה יותר

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

כביש מספר 1 ייסגר הלילה לשני הכיוונים ל-12 שעות החל מהשעה 22:00 בשל עבודות הכביש לקראת פתיחת מנהרות הראל ביום שישי. המקטע יסגר לתנועת כלי רכב בשני הכיוונים עד לסיום העבודות, כאשר ההערכה המשטרתית היא כי הכביש ייפתח מחדש רק בשעה 10:00 בבוקר יום שישי.

המקטע שיסגר לתנועה: לבאים מכיוון מערב -בקטע שבין מחלף סחרוב למחלף חמד. לבאים מכיוון מזרח – בקטע שבין מחלף שער הגיא למחלף סחרוב.

בנוסף, לא תתאפשר תנועת כלי רכב מכביש 3 במחלף לטרון לכביש 1 בכיוון מזרח, לא תתאפשר תנועת כלי רכב מכביש 38 במחלף שער הגיא לכביש 1 בכיוון מזרח ולא תתאפשר תנועת כלי רכב מכיוון כביש 3955 במחלף שורש לכביש 1 לכיוון מזרח.

בליל העבודות ציבור הנהגים מתבקש לנסוע בדרכים חלופיות כדלקמן: לבאים מכביש 1 לכיוון מזרח- ממולץ לנסוע דרך כביש 443. לבאים מכביש 431 לכיוון מזרח- ממולץ לנסוע דרך מודיעין ומשם לצאת לכביש 443. לבאים מכביש 3 לכיוון מזרח- ממולץ לנסוע דרך מודיעין ומשם לצאת לכביש 443. לבאים מכביש 38- מומלץ לנסוע דרך כביש 395 כיכר אשתאול רמת רזיאל עד עין כרם, או דרך כביש 375 נתיב הל"ה צור הדסה עד ירושלים.

במהלך ליל העבודות, ציבור הנהגים מתבקש להימנע מהגעה למקטע החסום בכביש 1, ולהשתמש בדרכים החלופיות שפורטו לעיל.

הורד

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ השתתפו הבוקר בטקס פתיחת מנהרות הראל כחלק מפרויקט שדרוג כביש 1.

לדברי ראש הממשלה, "אנחנו היום מציינים אירוע בקנה מידה היסטורי. הוא היסטורי כי הדרך לירושלים, בירת ישראל, מעולם לא הייתה קצרה יותר, ואכן בכל הדורות צעדו, דחסו, דחפו בציר הזה עולי רגל ורבים רבים אחרים, כולל הרומאים, שהדרך שלהם חופפת לחלק מהציר הזה ועוברת לידו במקומות אחרים. הם ביקשו להגיע לירושלים ולהיאחז בה, וככל שירושלים הייתה נגישה יותר, כך הסיכוי שלה להתפתח היה גבוה יותר. וזה מה שמנחה אותנו בשנים האחרונות, במטרה לחזק את ירושלים וסביבתה. אנחנו משדרגים את התוואי משער הגיא בואכה ירושלים, נוגסים בהר, מרחיבים נתיבים, בונים מחלפים וגשרים, חוצבים מנהרות, פורסים גם מסילות רכבת.

"אנחנו יודעים שהדרך הזאת, הנתיב הזה, זה הנתיב המרכזי שמחבר את בירת ישראל עם השפלה, עם תל אביב, עם יתר הארץ, ולכן עבור פיתוחה של ירושלים ועבור הפיתוח הלאומי שלנו, פריצת הדרך הזאת, יישור הדרך הזאת, והקמת הדרך הזאת – אלה יעדים לאומיים ראשונים במעלה, וכמובן מה שקורה פה קורה בכל הארץ. הממשלות שלנו מחוללות מהפכה תחבורתית אדירה. כל המדינה מתחברת בהשקעה של עשרות מיליארדי שקלים. 27 מיליארד שקל שהשקענו בתוכנית רב-שנתית ב-2009, ואנחנו נצמדים לזה ולא עוזבים שנה אחרי שנה. אנחנו מקרבים את הפריפריה למרכז, את המרכז לפריפריה. הנגב, הגליל, העמקים – כולם יוצאים נשכרים.

ראש הממשלה הודה לשר התחבורה. "אני רוצה להודות לך, שר התחבורה ישראל כץ, לך ולאנשי משרדך, שמשקיעים מרץ וכוחות במהפכה התחבורתית, הלאומית, שהשקנו בשנת 2009. כמובן, התוצאות מדברות בעד עצמן. אני מבקש להודות לחברת נתיבי ישראל על ביצוע הפרויקט, לראש עיריית ירושלים ניר ברקת, לראש מועצת מבשרת ציון יורם שמעון, ולכל נציגי היישובים באזור שנמצאים כאן. אני בטוח שמה שאנחנו עושים משרת את כולכם, את כלל התושבים. ידידיי, היום אפשר לומר בביטחון מלא, אפשר להגיד את זה בבירור, רואים את האור בקצה המנהרות. אנחנו נעלה את ירושלים לראש שמחתנו, נעלה אליה וגם נרד בבטחה ובשלום. מזל טוב ודרך צלחה".

האם יש הבדל בשמירת השבת בין תל אביב לירושלים?

בדרך לשדרוג הנסיעה, כביש 1 ייסגר ל-12 שעות • כל הפרטים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture