"אני יכול להפגיש אותך עם הסנגור הראשי של צה"ל" – התמלילים נחשפים

לאחר החלטת ביהמ"ש לזמן למתן עדות את מח"ט כפיר אל"מ גיא חזות - נחשפים תמלילי השיחה הדרמטית בין המח"ט לצ'רלי אזריה - "אני לא רוצה להטעות אותך, זה לא יסתיים בלי תקופה בכלא אבל הכל זה שאלה של אלטרנטיבות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שבית המשפט הצבאי נענה לבקשת צוות ההגנה והורה לזמן את מח"ט כפיר אל"מ גיא חזות, שהיה מפקדו של אלאור אזריה – למתן עדות, נחשפות ההקלטות מהשיחה שקיים המח"ט עם אביו של אלאור, צ'רלי אזריה.

צוות ההגנה שהציג את ההקלטות בפני בית המשפט טען, כי חלקים בשיחה יש בהם משום 'זיהום ההליך' על ידי הצבא, המהווה עבירה פלילית וכי הצבא בהתנהלותו זו עבר על החוק, זאת לאחר שהמח"ט מבהיר במהלך השיחה, כי הוא נשלח על ידי דרגים בכירים ממנו, כדי לנסות ולסגור 'עסקה' עם צ'רלי, אביו של אלאור.

מועד התייצבותו של המח"ט בפני שופטי ביהמ"ש הצבאי נקבע לשלישי הבא, ומדובר בעדות הנחשבת לדרמטית בשל העובדה כי קולו לא נשמע באף לא אחד מן ההליכים שהיו לכל אורך המשפט.

להלן עיקרי התמלילים כפי שהובאו ב'מעריב',

אל"ם חזות: צ'רלי, אני רוצה לפגוש אותך ולבוא לדבר איתך בלי שום גורמים מתווכים. אם אתה רוצה אני יכול גם לחבר אנשים מאוד בכירים ולהיפגש במקום לא פורמלי, על אזרחי, כדי לדבר על איך אנחנו יכולים להמשיך מכאן לפני שאנחנו נמשיך לאבד שליטה על האירוע הזה, ונראה אם אפשר להגיע לאיזה שהוא הסדר והסכמה כי אני מניח שלא אתה ולא אני אוהבים את המצב שנקלענו אליו".

צ'רלי: "זה נכון. הבעיה היחידה היא שהמצב הזה לא הגיע ממני. אתה מבין"

חזות: צ'רלי, עזוב, אתה יודע. אנחנו יכולים להמשיך להשליך בוץ אחד בשני. מכיוון שאני אהיה לעולם המפקד של הבן שלך, ולעולם אני ארגיש אחראי אליו, גם אם אני חושב שהוא עשה משהו לא בסדר. בסוף אני המפקד. ואני כבר תשעה חודשים מסתובב בהרגשה שאנחנו על רכבת שדים ואני רוצה לרדת מהרכבת הזאת".

צ'רלי: "אני מזמן רציתי לרדת מהרכבת הזאת אבל בנינו. עוד מעט עשרה חודשים שאף אחד מהפיקוד לא הגיע ולא חשב עליו ולא שום דבר. איך אני בתור אבא יכול להרגיש. אני אוהב את כל חיילי צה"ל תאמין לי…"

בשלב זה מודה המח"ט כי העובדה שאיש לא נפגש עם המשפחה היא לא תקינה. "אתה צודק. צ'רלי, תאמין לי, בוא ניפגש. אנחנו נבוא על אזרחי ותחליט מה שתחליט אבל תן לנו רגע להיפגש להגיד לך את הדברים בלי גורמים מתווכים".

השניים קובעים להיפגש למחרת, "על אזרחי" בבית משפחת אזריה.

המח"ט מסיים את דבריו בקביעה שהפרשה לא עושה טוב לאיש. "הבן שלך מפסיד, וצה"ל מפסיד ומדינת ישראל מפסידה. ולכן, אתה יודע אני יכול להמשיך את השיחה הזו בטלפון אבל אני לא רוצה. אני רוצה להיפגש איתך בארבע עיניים, בשש עיניים"

בהתאם למה שקבעו, נפגשו השניים למחרת בבסיס למשך חמישים דקות, במהלכן ניסה המח"ט בין היתר לשכנע את האב לשנות את קו ההגנה במשפט.

"אני מדבר בשם כל הצבא"

בשלב מסוים אומר לו המח"ט: "אני פועל מאחורי הקלעים בשביל הבן שלך. ואני גם אומר פה בצורה מאוד ברורה, אני לא מייצג רק אותי אני מייצג את כל הצבא, בכל מה שקשור לתנאי הת"ש, הסיוע לבן שלך, מה שאתה רוצה יש לך, סיוע ישיר יש לך קו ישיר אלי. אם הבן שלך במצוקה הוא חסר לו משהו ואם התנאים הם לא תנאים כל דבר…אני פה מטעם הצבא, אני לובש מדים".

בהמשך מנסה המח"ט לשדלו להחליף את צוות ההגנה במשפט: "אני יכול להפגיש אותך עם הסנגור הראשי של צה"ל, שיכול להציע לך איזה אפשרויות אתה יכול להתקדם. דרך הסנגוריה של צה"ל, בין אם זה יעוץ בנוסף, או בין אם זה לצרף מישהו נוסף לצוות של ההגנה. אני יודע רק ממה שקראתי וממה שלמדתי בסופ"ש האחרון, קו ההגנה הזה שבו לפחות ממה שקראתי הוא לא היה מוצלח עד עכשיו".

בשלב זה מבהיר צ'רלי כי לא יהיה מוכן בשום מצב שהבן שלו יורשע בהריגה. על כך משיב המח"ט: "צ'רלי, אני אומר עוד פעם – אנחנו לא יכולים לשנות את זה. אני פה כדי לראות איך אנחנו יוצאים עם פחות נזק. הדרך היחידה לשנות פסיקה של בית משפט זה ערעור. בוא נדבר שנייה על ערעור, מה התרחיש שקורה פה. אנחנו הולכים עוד פעם לסאגה ארוכה בה אנחנו מטלטלים עוד פעם את כל החברה הישראלית וכל הצבא…. הסיכויים שערעור כזה יתקבל הם קלושים, בוא שב עם הסנגור הראשי הצבאי, בוא שב עם עוזר הרמטכ"ל, בוא שב עם ראש אכ"א, בוא שב עם אלוף פיקוד מרכז, שמע אותם. אתה לא חייב לחתום, אתה לא חייב להחליט עכשיו".

עם זאת, הבהיר חזות, כי לא תהיה לאלאור אפשרות לחמוק מתקופה מסוימת בכלא. "אני לא רוצה להטעות אותך, זה לא יסתיים בלי תקופה בכלא אבל הכל זה שאלה של אלטרנטיבות".

בשלב זה אזריה מתעקש שלא יסכים לכך שבנו יישב בכלא: "מה שאני אומר זה דבר כזה, אני לא אהיה מוכן לראות את הבן שלי על לא עוול בכפו יושב בכלא".
חזות משיב: "הסיפור זה בסוף עסקת טיעון. הרשעה שאני לא מוסמך לדון עליה, אך אני אומר לך את הערכה שלי, שאי אפשר יהיה לשנות אותה. הדבר השני זה סיפור של תקופה בכלא, הכל עניין של אלטרנטיבות… אני לא יודע אם החלטת כבר על איזה מסלול אתה הולך, לפני שאתה הולך על המסלול של עוד פעם להגיש ערעור בו תבדוק את האופציה של ללכת לעסקת טיעון. מקסימום ברגע האחרון אתה יכול להגיד לא מתאים לי. אבל לפחות תנסה את זה".

כאמור, בבית המשפט טענו עורכי הדין של אזריה כי מדובר בשיבוש משמעותי של ההליך המשפטי והתערבות בוטה. ההקלטות הביאו את השופטים להכריע כי יש לזמן את מח"ט כפיר אל"ם גיא חזות לבית הדין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture