נחשף: מדוע הקליט נתניהו את פגישותיו עם נוני מוזס?

לטענת גורמים, מוזס סירב להשתתפות אשת ראש הממשלה, וזו סיבת ההקלטות • דיווחים כי מוזס הציג מידע מחוקרים פרטיים מהם עולה כי העיתון ישראל היום הופעל מלשכת נתניהו • ומיהם אנשי העסקים הנוספים שהעניקו מתנות לראש הממשלה ורעייתו?

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

גילויים חדשים בחקירות ראש הממשלה: פגישותיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם המו"ל של ידיעות אחרונות נוני מוזס הוקלטו כדי להשמיען לרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו שביקשה להשתתף בפגישות, אך סורבה – כך מסרו גורמים המעורים בחקירה לוואלה! NEWS.

עם התפוצצות הפרשה, הנחקרת במסגרת תיק 2000, נטען כי אנשיו של נתניהו הקליטו את הפגישות כדי להגן על עצמם בעתיד מפני מוזס. אלא שהיום אמרו הגורמים כי על פי מידע שהגיע לחוקרי יאח"ה, שחוקרים את הפרשה, נתניהו ביקש לצרף לפגישותיו עם מוזס גם את רעייתו, שרה.

כאשר הועלתה ההצעה בפניו של מוזס, הוא דחה אותה, ולדברי הגורמים, נתניהו עצמו וכן גורמים בסביבתו ובהם גם ראש הסגל לשעבר ארי הרו החליטו להקליט את הפגישות כדי להשמיע אותן בשלב מאוחר יותר לרעיית ראש הממשלה. עו"ד נווית נגב, המייצגת את מוזס, ביקשה שלא להגיב לדברים ואמרה: "איננו מכחישים ואיננו מאשרים".

בתמונה: נוני מוזס יוצא ממשרדי להב 433 לאחר 8 שעות חקירה (צילום: פלאש 90)
נוני מוזס יוצא ממשרדי להב 433 (צילום: פלאש 90)

בתוך כך, אנשי העסקים יורם גלובוס, מאיר חביב, וזאב רובינשטיין הם שלושת אנשי העסקים הנוספים שהעניקו מתנות לבני משפחת נתניהו בסכומים של כעשרות אלפי שקלים, כל אחד. כך עולה ממידע שנחקר על-ידי המשטרה ונודע ל-News1.

המשטרה מקיימת חקירה מזה כמה שבועות (תיק 1000) בחשד שבני הזוג נתניהו קיבלו מתנות בסכומים משמעותיים מאילי ההון ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. בידי חוקרי המשטרה מידע על מתנות שקיבלו בני הזוג נתניה, לרבות: סיגרים ובקבוקי שמפניה. אולם אין בידי חוקרי המשטרה ראיות די הצורך כדי לבסס את החשד לקבלת מתנות בהיקף של מאות אלפי שקלים מצד מילצ'ן, כפי שנטען.

המידע של מוזס נגד העיתון המתחרה:

על פי דיווח של יואב יצחק ב-News1, ארנון מוזס, בעל השליטה בעיתון ידיעות אחרונות, הציג בעדויותיו האחרונות בפני חוקרי המשטרה מידע רב ותמלילי שיחות על זיקתו האסורה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לעיתון ישראל היום, כולל לשיקולי עריכה ופרסום ידיעות וכתבות הנוגעות לנתניהו ולבני משפחתו. כך נודע ל-News1.

לטענת מוזס, לנתניהו הייתה בעיתון ישראל היום עמדת הכרעה – שהיא-היא האסורה, וזאת להבדיל מעמדת השפעה, שהיא המותרת. נודע עוד, כי מוזס זומן על-פי בקשתו לשתי עדויותיו האחרונות, כדי למסור את גירסתו בסוגיות אלה. נודע, כי קו ההגנה שביקש מוזס להציג בפני צוות החקירה: השיחות והפגישות עם נתניהו התקיימו מתוקף מעמדו בפועל כמי שמחזיק בעמדת הכרעה בעיתון ישראל היום.

כמו-כן הציג מוזס תמלילי שיחות או תרשומות שערכו הוא ואנשיו עם כמה גורמים, לאחר שאלה שוחחו עם נתניהו או עם גורמים מטעמו בניסיון לתווך להשגת "הודנה" בין הצדדים. המסמכים הובאו אישית במזוודה שנשא מוזס בבואו למתקן המשטרתי, והוגשו באופן מסודר ומתועד כחלק מעדותו. המדובר במידע ממוקד שעשוי לחייב את נתניהו וגורמים נוספים לחקירות נוספות, כולל לחקירה בפני הממונה על ההגבלים העסקיים בחשד לעבירות על חוק ההגבלים העסקיים (האוסר קרטליזציה, ובמיוחד התערבות העלולה להפחית תחרות).

המידע שהציג מוזס מתבסס בחלקו הגדול על חומרים שנאספו באמצעות חוקרים פרטיים שהפעילו מוזס ויד ימינו חיים רוזנברג, הממונה, בין היתר, על הביטחון בקבוצת ידיעות אחרונות. המידע כולל דוחות חקירה, מסמכים וקלטות משיחות שנערכו עם בכירים ועורכים בישראל היום. אלה אישרו ו/או הלינו על התערבות שוטפת ו/או הנחיות שהורדו ישירות מלשכת ראש הממשלה, בנוגע לפרסומים שנועדו להתפרסם למחרת.

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu leads a Likud faction meeting in the Israeli parliament on November 21, 2016. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ???? ????? ??? ?????? ?????? ??????
מנחה את עורכי ישראל היום? צילום: פלאש 90

העולה מהמידע שהוצג: בידי נתניהו ואנשיו היה הכוח המכריע – שאכן נוצל במקרים רבים – להוריד הנחיות למערכת ישראל היום, כולל לעורך הראשי עמוס רגב, בדבר תוכן הכותרות, הכתבות ואפילו התמונות שיפורסמו אודותם. הקשר היה שוטף, וכך גם ההנחיות שהורדו, לעיתים קרובות. עורכים בעיתון ישראל היום צייתו, בהבינם כי זה רצונו של "הדון", הוא אדלסון. קשרים אלה התרופפו בחודשים האחרונים, מחמת סכסוך בין לשכת נתניהו לבין עורכים בישראל היום. מרים אדלסון נתנה גיבוי מלא לעמוס רגב, גם מול בכירים בלשכת ראש הממשלה (בהם רן ברץ) ומול נתניהו עצמו (רגב מונה לעורך ראשי בהמלצת מרים ונותר עורך וזאת בניגוד לעמדת נתניהו שלא העריכו מקצועית).

המסמכים והדוחות עומדים בסתירה לעדויות של נתניהו בחקירתו הנוכחית (תיק 2000) וכן לתצהיר שהוגש ערב הבחירות לכנסת הנוכחית, לפיהם הוא אינו מעורב בשיקולי עריכה בעיתון ישראל היום, וכאילו אין בידו כדי להשפיע על הגבלת תפוצת ישראל היום. התצהיר הוגש למבקר המדינה, יוסף שפירא, בתגובה לתלונה שהוגשה נגד נתניהו על קבלת תרומה אסורה מאיל ההון שלדון אדלסון בסדר גודל של מאות מיליוני שקלים בצורת עיתון-פרסומי.

יודגש, כי בעדויותיו אמר נתניהו כי אכן – נוכח מעמדו כראש הממשלה, ומחמת זאת שעוסקים בו, בבני משפחתו ובממשלה בראשה הוא עומד, הוא נדרש לעיתים קרובות ואף זכאי ומחויב לומר את דברו. לגישתו – הוא אכן מצליח להשפיע, אך אין ולא היה בידיו כוח הכרעה מה יפורסם ומה לא יפורסם, לא בישראל היום ולא בכלי תקשורת אחר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture