ברקת עושה שרירים מול האוצר – תושבי ירושלים משלמים את המחיר

השביתה בירושלים נכנסה ליומה השני והמחיר שהיא גובה מתושבי העיר הולך ומתעצם • בתפריט: פקקי תנועה, הררי אשפה ושיבושים בתנועת הרכבת הקלה • התושבים זועמים על ברקת: "כל האמצעים כשרים בדרך לליכוד. העיר כבר לא מעניינת אותו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פקקים, סירחון וזעם רב: השביתה (החלקית) בירושלים נכנסת ליומה מהשני ומי שמשלמים את המחיר אלו, כרגיל, התושבים.

אנחת רווחה אמנם נרשמה הבוקר בעקבות הצו שהוציא בית המשפט המחוזי בעיר נגד השביתה במוסדות החינוך בעיר, עליה הכריז ראש העיר ניר ברקת. עם זאת, העובדה שבשאר שירותי העירייה השביתה נמשכת – מעוררת זעם ותסכול בקרב התושבים.

מאז יום שישי האחרון לא פינו עובדי העירייה את האשפה בעיר, מה שגורם ללכלוך וזוהמה רבה באזורים השונים. בנוסף סובלים תושבי העיר מפקקי תנועה כבדים שנגרמים בשל הפגנות עובדי העירייה. שיבושים נרשמים גם בתנועת הרכבת הקלה עקב אשפה שפוזרה על המסילה באזור שוק מחנה יהודה. הרכבת הקלה פועלת בשירות מקוצר בין פסגת זאב לשער שכם ובין הר הרצל לתחנה מרכזית.

פקקי התנועה עלולים לגרום לנזקים שהם מעבר ל"חוסר נוחות". כך לדוגמא נאלצו מספר אמבולאנסים להתעכב בדרכם לבתי החולים בעיר, כשרק התערבות משטרתית סייעה בידם לצלוח את הפקק.

התושבים, כאמור, חשים כי הם נפלו קרבן למאבקים הפוליטיים של ראה"ע, ניר ברקת. התושבים מזדהים, כמובן, עם רצונו של ברקת לגייס תקציבים נוספים לטובת העיר, אך סבורים שהעובדה שהוןא בוחר להתעמת דווקא עם הדרג המקצועי באוצר ולא עם הדרג הפוליטי בממשלה קשורה ביומרות הפוליטיות שלו להתברג גבוה בצמרת הליכוד בפריימריז הקרובים.

"שורה תחתונה, את ניר ברקת מעניינים רק הפריימריז הקרובים בליכוד – ניהול העיר הוא כבר בבחינת מטרד עבורו", אומר ל-JDN ב, תושב העיר שבילה היום שעה ארוכה בכבישים הפקוקים.

בתמונה: הזבל על המסילות סמוך לשוק מחנה יהודה. צילום: מדברים תקשורת
WhatsApp Image 2017-01-30 at 08.08.35

במשרד האוצר מאשימים: "עיריית ירושלים הפכה את ההשבתה לשיטה. צר לנו שתושבי ירושלים הפכו לבני ערובה לאינטרסים זרים. משרד האוצר הכיר ומכיר בחשיבות ירושלים לפני ברקת וגם אחריו. אין כל הצדקה לעיצומים. ככל שעיריית ירושלים דורשת תוספת תקציבית מעבר לתקציב שניתן לה, עליה לפנות לממשלה על מנת לדרוש דיון בסדרי העדיפויות".

ואילו בעירייה דוחים את ההאשמות וטוענים: "האוצר כדרכו פועל כגנב בלילה ופונה באישון לילה לבית המשפט במעמד צד אחד, מבלי לצרף את עמדת העירייה. העירייה לא קיבלה את הבקשה או את ההחלטה וכשנקבל אותם נבחן את הדברים יחד עם הגופים השותפים למאבק – ההסתדרות, ארגון ההורים והמנהלים הקהילתיים. בכל מקרה השבתת שירותי העירייה נמשכת".

בהודעת העירייה נאמר עוד: "חבל שמנכ"ל האוצר שמתיימר לדאוג לילדים בירושלים לא דואג לתקצב בניית 3,800 כיתות לימוד שחסרות בירושלים לעשרות אלפי תלמידים. עקב מחדלי האוצר שלא בונה כיתות לימוד נאלצת העירייה להוציא כ-100 מיליון ש"ח בשנה על שכירות מבנים חלופיים והצבת קראוונים ארעיים בתנאים קשים. אלפי ילדים עניים בירושלים ואלפי משפחות עניות אינן זוכות למענה טיפולי רווחתי עקב מחסור של מאות תקני עובדים סוציאליים ולכך אף אחד באוצר לא דואג בלילות. על מחסור של 85 תקני מאבטחים בבתי ספר ושכר רעב למאבטחים במוסדות חינוך אף אחד באוצר לא מצמץ. האוצר בחר להפקיר את הילדים ואת ביטחונם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין שום סיבה שעיירית ירושלים שגובה מאיתנו ארנונה גבוהה ביותר, ומלאה בתיירות משרדים ומפעלים, תזדקק לתקציב שונה משאר העיריות, למה?? כדי לממן את 'אירועי התרבות' והקמת 'מרכזי תרבות בעשרות מליוני ש"ח?? שבמקום זה תבנה כיתות….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture