סערת החיסונים • ליצמן: "גם אני חוסנתי וחליתי בשפעת"

"התחסנתי לפני חודשיים. כל המדינה ראתה אותי מתחסן ורק לפני יומיים קמתי מהמיטה אחרי שהייתי חולה במשך שבוע", אמר שר הבריאות יעקב ליצמן בהתייחסות לסערת החיסונים, שלטענת הרופאים לא היו יעילים השנה בגלל דיווח שגוי של ארגון הבריאות העולמי

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס לפרסומים אודות אפקטיביות החיסונים והודה: "גם אני מנפגעי השפעת". השר דיבר בכנס שעסק בהזדקנות האוכלוסייה וסיפר: "התחסנתי לפני חודשיים. כל המדינה ראתה אותי מתחסן ורק לפני יומיים קמתי מהמיטה אחרי שהייתי חולה במשך שבוע".

עם זאת ליצמן הדגיש כי זה עדיין לא אומר שלא צריך להתחסן. "הרבה שנים התחסנתי ולא קרה לי כלום. הפעם האחרונה שלקחתי אנטיביוטיקה הייתה לפני הרבה שנים". ליצמן הטיל את האחריות על ארגון הבריאות העולמי. "הוא זה שנותן לנו בתחילת השנה את סוגי הזנים, וממש עוד מעט אנחנו אמורים לקבל את רשימת הזנים לשנה הבאה. זה נכון לישראל כמו שזה נכון לכל העולם".

גם מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן־טוב התייחס בנאומו לסערה: “אנחנו עדיין לא יודעים בשלב זה את מידת היעילות של החיסון וייתכן שהאפקטיביות של החיסון שניתן השנה תהיה גדולה יותר בשנה הבאה. אפשר לשאול מה מידת היעילות של החיסון שאנחנו נותנים אבל אסור שייצא מסר שאין צורך להתחסן”.

התחסנתם נגד שפעת ובכל זאת חליתם? הנה הסיבה, לכאורה

כזכור, אתמול נחשף בעיתון ידיעות אחרונות כי בכל שנה מעדכן ארגון הבריאות העולמי את משרד הבריאות הישראלי אילו סוגי שפעת צפויים להיות דומיננטיים באותו חורף וממליץ על החיסונים שלקופות החולים כדאי לרכוש. "את המידע אנחנו מקבלים בכל שנה בקיץ, וזה מאפשר להזמין מבעוד מועד את החיסונים שמתחילים בדרך כלל להינתן בספטמבר", אומר גורם במערכת הבריאות.

אולם מתברר שהחיסונים לשפעת שניתנו השנה לא היו אפקטיביים. אנשים רבים שחוסנו התלוננו שבמהלך החורף הם חלו, וגם בחדרי המיון הורגשו השנה עומסים יוצאי דופן של חולי שפעת במהלך חודש דצמבר. בחלק מחדרי המיון היו דיווחים על תפוסה של 180 אחוז, ובמחלקות הפנימיות של 120 אחוז, מספרים גבוהים ביחס לחורפים קודמים. גורמים בבתי־חולים שונים העריכו כי כשלושה רבעים מהאנשים שהגיעו לחדרי המיון בגלל מחלת השפעת — היו כאלה שחוסנו.

בישראל נהוג לתת חיסון מומת נגד שלושה זנים לכלל האוכלוסייה מגיל 6 חודשים. השנה ניתנו הזנים H1N1, H3N2 ו־b/brisbane/60/2008, אולם לטענת רופאים מומחים בתחום הזיהומים רוב מקרי השפעת השנה נבעו מזנים אחרים, ולכן ההשפעה של החיסון הייתה נמוכה. אחד מהם אף השתמש במילים בוטות: "לא היה ממש הבדל בין להזריק את תרכיב החיסון לבין להזריק מים. האפקט היה אותו אפקט. אנחנו זיהינו את זה בתחילת החורף ודיווחנו על כך למשרד הבריאות".

את יעילות החיסון לשפעת בודקים באופן סטטיסטי לאחר בדיקות מעבדה. הוא נחשב יעיל ברמה גבוהה מאוד כאשר הזנים שקיימים בו "מכסים" בין 70 ל־100 אחוז ממקרי התחלואה. אולם השנה, להבדיל מבשנה שעברה ומלפני שנתיים, היעילות הייתה נמוכה יותר — בין 40 ל־60 אחוז. גורמים במשרד הבריאות מודים שהזנים שהתגלו השנה בבדיקות המעבדה אכן שונים מהזנים שהציבור חוסן אליהם, אך מציינים שזה לא המדד היחיד לקבוע האם החיסון היה אפקטיבי או לא.

"אנחנו בודקים גם את היקף התחלואה וחומרתה, ואת כל הדברים האלו אנחנו יכולים לעשות רק בסוף החורף. כרגע, כמשרד הבריאות, אין לנו יכולת לקבוע באופן חד־משמעי שהחיסון לא היה אפקטיבי. את זה נוכל לדעת בעוד חודשיים או שלושה", אומר פרופ' איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות.

על פי הנתונים של משרד הבריאות, התחלואה השנה נמוכה באופן משמעותי מבשנה שעברה. בעוד שאשתקד נפטרו כ־60 בני אדם משפעת, השנה נפטרו רק כ־20. זאת אף שמספר המתחסנים היה זהה: כ־1.6 מיליון, בערך חמישית מהאוכלוסייה. גם בחו"ל, אגב, עונת השפעת עברה בקלות יחסית לשנים קודמות. אבל את חלק מהרופאים הנתון הזה לא משכנע. "ייתכן שהשנה הזנים היו פחות אלימים ולכן ראינו פחות תחלואה או פחות תמותה", הם אומרים. "אפשר לומר שהיה לנו הרבה מזל. בחורף אחר זה יכול היה להסתיים בצורה גרועה מאוד".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "על פי כל המדדים, עונת השפעת השנה הייתה מתונה יחסית. הדבר בא לידי ביטוי בהיקף תחלואה נמוך יחסית ובמיעוט יחסי של מקרי תמותה לעומת שנים אחרות. המדד של בדיקת המעבדה הוא רק אחד מהמדדים להערכת יעילות החיסון, ועל פי כל המדדים האחרים נראה כי החיסון עומד בציפיות. ככלל, החיסון נקבע על ידי ארגון הבריאות העולמי על בסיס הערכה של זן השפעת שיהיה צפוי בעונת החורף. החיסון שניתן בישראל זהה לחיסון הניתן בכל מדינות חצי הכדור הצפוני".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שר הבריאות היקר הרב ליצמן:
יש דבר אחד שלא לקחת בחשבון כאשר קבלת את משרד הבריאות, שבאחריותך חיים של אנשים רבים, כאשר אתה מסייע לגופי הבריאות העולמיים המפורסמים בשחיתותם, להרוס את בריאות יהודים, אתה נקרא ר ו צ ח, כמה שזה נשמע נורא, תאמין לי שדמעות עומדות בעיני כאשר אני רואה את הרוגע שלך כאשר אתה מדבר על החיסונים, איך אתה מפרסם תמונה כזאת, האם אכן פשוט לא שמעת אף פעם שנושא החיסונים שנוי במחלוקת, ואם נראה לך שבשמים תסביר שעשית זאת מתוקף עבודתך, הנני להודיעך בזאת שבמשפטי נירנברג לאחר השואה האיומה כבר הוחלט שזה לא תירוץ מספק, אדרבה, תעשה בעצמך את הסקרים ותווכח שכל הילדים שמתו או חלו אנושות בתקופות החורף, היו תוך 6 שבועות מקבלת חיסון כל שהוא.
דבר נוסף שבוער בקרבנו זה החיסון הניתן לתלמידי כיתות ח', כאשר בשנת 2013 – כמדומני שזה בשנות כהונתך במשרד הבריאות – התחיל משרד הבריאות לחסן תלמידות כתה ח' נגד זיהומים הנגרמים על ידי נגיף הפפילומה (HPV), ובשנת 2015 ג"כ תחת כהונתך הוחל החיסון גם על בנים בכיתה ח' וזאת על מנת להגן עליהם בפני סוגים שונים של סרטן ויבלות הנגרמים ע"י נגיף זה. החיסון מוצע ללא תשלום בבתי הספר לתלמידי כתה ח' בכל הארץ.
מפני כבוד האתר לא אפרט על מה הצורך ההכרחי לתת את החיסון , ומה הקשר בכלל לבנים, במדינות רבות ברחבי העולם החרימו את החיסון לאחר שהוכח שהנזק גדול מדי, וישנם כאלו שישארו ערירים כל ימי חייהם רחמנא ליצלן, עקב ההתחסנות בחיסון זה.
אינך חייב להסכים איתנו על כל מילה, אך כיהודי חרדי ולא פזיז מדי אלא אחראי במעשיו, עליך להציע את הדברים לפני רבנים ואדמורי"ם בלי שיושפעו מכתבות בעיתון וכדו', ולשמוע דעת תורה אמיתי מה עליך לעשות כאשר מתוקף עבודתך אתה חייב ליישר קו עם ארגון הבריאות העולמי.
אדרבה, ר' יענקל, הוכחת שאתה בולדוזר, התחל במסע פרסומים נגד חיסונים כמו שעשית נגד הג'אנק פוד והמתוקים, או לחילופין עזוב את משרד הבריאות, ישנם עוד כמה משרדים בממשלה שצריכים ליצמן כדי לנער אותם, תאמין לי שיעריכו אותך גם מכל משרד אחר, וגם אז יהיה קידוש ה' גדול.

ציטוט: "לא היה ממש הבדל בין להזריק את תרכיב החיסון לבין להזריק מים. האפקט היה אותו אפקט"
זה שקר גס לומר כך, כי דוקא המתחסנים חלו בשפעת, ודוקא מהמתחסנים מתו במוות עריסה רחמנא ליצלן, מה שאין כן אלו שהזריקו מים לא מתו ולא חלו.
אי אפשר לזלזל בחיי אנוש ולומר שלא קרה כלום כלומר לא מועיל ולא מזיק, כי כל חומר תרופתי המוזרק לגוף האדם ובוורידים, אם הוא מיותר הוא מזיק, מעולם לא שמענו על אדם בריא שיתנו לו תרופות המעוררות את תאי הבטא שבלבלב להפריש אינסולין המיועדים לחולי סכרת.
ברוך ה' אנחנו מאלו שלא מחסנים את ילדינו, ולידיעתכם ישנם אחוזים גבוהים בציבור החרדי שלא מחסנים, כי אנחנו יודעים מה זה חיי אדם וחשיבותו, לא מדובר בברסלבים הטובלים את ילדיהם לפני הברית במקוה האר"י, אלא באנשים נורמלים לחלוטין הדואגים לחיי ילדיהם.
אנו נחשפנו לכך לאחר שעברנו במשפחה איזה תופעת לווי עם השלכות על הבן היקר לנו, וב"ה מאז הפסקנו לחסן, ותתפלאו לשמוע ילדינו לא מבקרים אצל רופא זה כמה שנים, פשוט כי אין צורך, כי משתדלים לא להכניס לגופנו שום זריקה מיותרת, אפילו שבעיתונות אנחנו כאילו המשוגעים אשר מפקירים את ילדינו, מי יודע מה עוד מסלפים על חשבון בריאותינו ובריאות ילדינו.
זייט געזונט און שטארק

ללא מחסן.
מה לעשות שכבר התפרסמו בעבר הודעות מאת הרבנים נגד אלו שלא מחסנים, ועוד יותר נגד אלו שקוראים לאחרים שלא לחסן.
תחלוק על מי שאתה רוצה, אך אל תהרוס בריאות של אחרים.

לא קראתי את כל הנאומים
יש לי תינוקת פגה שהריצו אותי לחסן.
שבוע וחצי אחרי החיסון היתה חולה בשפעת והיתה 3 ימים בביה"ח

לא אחסן אותה ולא אף אחד מאחיה ואחיותיה

שנה ראשונה בתאריך הזה שעוד לא חליתי בשפעת "כי לא התחסנתי"

לראשונה השנה נודע לי על כל התעשייה הכלכלית בשדה החיסונים, כאשר מישהו הוכיח לי בתמונות על הבן שלו שמיום שקיבל חיסון אדמת צהבת וכו' לקה בתסמונת, ומאז הוא סובל נורא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture