מקורב למילצ'ן: נתניהו אמר לו כי אין בעיה חוקית בקבלת מתנות

דיווחים כי מילצ'ן אמר בחקירת המשטרה כי "הדרישות גרמו לי תחושת גועל" • על פי הטענות, נתניהו ביקש תכשיט בשווי 10,000 ש"ח כמתנת יום הולדת לרעייתו. מילצ'ן סירב תחילה, אך נתניהו שיכנע אותו • לשכת רוה"מ: הטענות נעדרות כל בסיס עובדתי

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להיחקר בשבועות הקרובים בפעם הרביעית בשני התיקים בעניינו: במרכזו של הראשון חשד לקבלת טובות הנאה מבעלי הון, ובמרכז השני מגעים שניהל נתניהו עם מו"ל "ידיעות אחרונות" ו-ynet נוני מוזס לשינוי אופי סיקורו בקבוצת כלי התקשורת — תמורת החלשת "ישראל היום".

שתי החקירות נגד נתניהו צפויות להסתיים בחודשים הקרובים, לאחר השלמת שורה של חיקורי דין בחו"ל, וההערכה היא שהמשטרה תמליץ להעמיד את ראש הממשלה לדין בשתי הפרשות. במרכז פרשת טובות ההנאה, המכונה במשטרה תיק 1000, עומד המיליארדר ארנון מילצ'ן, מפיק הוליוודי ומבעלי המניות בערוץ 10.

היום פורסם כי מלבד משלוחי הסיגרים והשמפניות בעלות של מאות אלפי שקלים שסיפק לבני הזוג נתניהו, המשטרה חוקרת כעת חשד לקבלת טובות הנאה נוספות מבעל ההון. לפי המידע שהגיע לידי "הארץ", שרה נתניהו קיבלה ממילצ'ן תכשיט בשווי של כ-10,000 שקלים במתנה ליום הולדתה בשנה שעברה. התכשיט סופק לנתניהו לפי דרישתה, אולם איש העסקים היסס בתחילה בשל עלותו הגבוהה והרושם שעלול להיווצר מקנייתו לאשת ראש הממשלה.

בשלב זה נכנס נתניהו לתמונה: ראש הממשלה הרגיע את מילצ'ן, ואמר לו שהוא בדק את הנושא וכי אין כל פגם אתי ברכישת התכשיט לרעייתו. "ככלל, נאמר למילצ'ן כי אין בעיה לקבל ממנו מתנות כיוון שבני הזוג מצוידים בחוות דעת משפטית", סיפר ל"הארץ" אחד ממקורביו של בעל ההון. בני הזוג נתניהו הכחישו מצדם באוזני מקורביהם את התיאור הזה וטענו שמדובר במתנת יום הולדת שגרתית בין חברים ותיקים.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "כל פעולותיו נעשו באופן קפדני על פי החוק. טענותיכם הבלתי פוסקות נעדרות כל בסיס עובדתי ומשפטי ונועדו ליצור לחץ פסול על גורמי אכיפת החוק".

לא ידע ולא שמע? דיווח: העוזרת של מילצ'ן הפלילה את נתניהו

מקורב לשעבר לראש הממשלה אמר למגזין דה מרקר כי כבר עשר שנים הוא יודע שמילצ'ן מתלונן על המתנות שהוא מעביר לנתניהו באופן קבוע. גורם שעבד עם נתניהו בעבר אומר כי "את מילצ'ן נתניהו שמר לעצמו. ידעתי על המפגשים, אבל בניגוד לפגישות עם שלדון אדלסון ואחרים — אותם הוא תמיד הכיר לי — למילצ'ן ידעתי שהוא הולך לבד".

מהות הקשר האמיתי בין מילצ'ן לנתניהו היא החידה הגדולה ביותר כיום. לפי גרסת נתניהו, הוא ומילצ'ן הכירו לפני 20 שנה, מיד אחרי שנבחר לראשונה לראשות הממשלה ב–1996. לפי גרסה אחרת, של מסמכי אף.בי.אי שנחשפו ב–2012, הם הכירו כבר בסוף שנות ה–70, במסגרת פעילותו החשאית של מילצ'ן למען ישראל.

ייתכן שאז באמת היתה ביניהם היכרות קצרה, אך קשרים הדוקים יותר ככל הנראה נוצרו לפני כ–20 שנה, מה שתואם את נטייתו של מילצ'ן להתחבר למוקדי הכוח בישראל. הקשר המשיך בזמן שנתניהו היה אזרח פרטי, שר אוצר ולאחר מכן יו"ר האופוזיציה. החברות בין מילצ'ן לנתניהו התחזקה עוד יותר אחרי 2009, אז נבחר נתניהו בפעם השנייה לראשות הממשלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חבל שאדם שהונו מוערך בכארבעים מיליון ש"ח (!), מכניס הביתה 2 משכורות נאות, וכל הוצאותיו ממומנות ע"י המדינה, לא מוצא כסף כדי לקנות לאשתו מתנת יום הולדת.

אוהב כסף לא ישבע כסף!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture