ארדן: "אם יתברר שלא מדובר היה בפיגוע – המשטרה תתנצל"

השר לבט"פ התייחס לביקורת על התנהלות המשטרה בפרשת אום אל-חיראן בו נהרג יעקוב אל-קיעאן שנחשד בטעות כמחבל וקרא לכל המתלהמים להמתין למסקנות ועדת הבדיקה ומזכיר, "בל נשכח - השוטרים הגיעו לאכוף את החוק"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השר לביטחון פנים גלעד ארדן מתייחס הבוקר לראשונה, להדלפות ועדת הבדיקה של מח"ש הבוחנת את התנהלות השוטרים בבוקר פינוי היישוב הבדואי אום אל-חיראן שנבנה שלא כחוק והביקורת הציבורית הנוקבת שבעקבותיה.

בתגובתו הארוכה והמנומקת, מבקש השר להדוף את המתקפה בכלי התקשורת נגד משטרת ישראל והמפכ"ל ולהעביר מסר למשפחת אל-קיעאן שלפי המסתמן, בנם נהרג כתוצאה מכשל בתיאום של כלל הגורמים בשטח.

בתגובתו מתעכב השר על מספר נקודות שעלו בימים האחרונים סביב הנושא, ומפרט בענין אחת לאחת:

1. תחקיר המשטרה ועדויות השוטרים בשטח הצביעו חד משמעית על כך שמדובר בפיגוע דריסה בו נהרג שוטר. אלה היו הממצאים. אין לאף אחד מקור מידע אחר מלבד כוחות המשטרה בשטח ואני כשר שלא נמצא בזירת הארוע יכול לסמוך רק על המשטרה, כך זה עובד וחייב לעבוד בכל מסגרת מסודרת ובין כל ארגון ממשלתי לשר הממונה עליו.

2. אני תמיד מגבה את הכוחות שנשלחים לבצע פעילות, אני גיביתי את השוטרים שפעלו שם בשמנו וכל עוד אין שום ממצא אובייקטיבי אחר- חובתי להמשיך לתת גיבוי למי שפעלו לילות וימים כדי לשמור על כולנו וכדי לאכוף את החוק והסדר. כשכולנו ישנים בלילה- הם יוצאים למשימות קשות ומסוכנות שמחייבות החלטות של שבריר שנייה ואם בכל פעם שתהיה ביקורת ומתקפה על השוטרים, מהגורם שעליו הם אוכפים את החוק- לא ינתן לכוחות הגיבוי הנדרש אז לא תהיה משטרה ולא יהיה חוק וסדר. אין שום אפשרות שמשטרה תוכל לתפקד אם עמדת מפירי החוק תהיה שקולה לעמדת המשטרה.

אני מזכיר למי ששכח- השוטרים הגיעו לאכוף פעולת פינוי בתים שנבנו בניגוד לחוק.

3. מיד כשנפתחה חקירת מח"ש, אמרתי שאקבל את מסקנותיה. האם יתכן שנעשו שגיאות באירוע הקשה והמורכב שהתרחש שם? ייתכן, בטח בסיטואציה מורכבת כמו שהיו בה הכוחות בשטח. אם יתברר שהיו כאן שגיאות או שלא מדובר בפיגוע, אז בהחלט יש חובה שהמערכת תלמד מכך ואני אוודא שהלקחים יופקו ומה שצריך לתקן יתוקן.

4. אבל, וזה אבל גדול- אין קשר בין מה שכתבתי לעיל ובין הקמפיין האדיר והשקרי שמתנהל נגדי ונגד המפכ"ל והמשטרה. ההאשמות כנגד המשטרה כאילו שהיא נוקטת באלימות מכוונת כנגד ערבים החלו מיד לאחר הדריסה.

חברי הכנסת הערבים בראשות איימן עודה שהסיתו את תושבי המקום בחודשים שלפני האירוע, הפיקו מסע ציבורי ותקשורתי נרחב שכל מטרתו להרתיע את המשטרה ואותי מהמשך האכיפה כנגד בנייה בלתי חוקית. הם לא בחלו בשום ביטוי מסית כנגד המדינה ונציגיה (ניתן למצוא את דבריהם המסיתים ביוטיוב)

5. חבל לי שקמפיין השנאה וההסתה שלהם מצליח בינתיים, כל האמירות מטעם המשטרה כגוף חוקר-כוונו כלפי הנהג הדורס. כפי שזה בכל חקירה. לא היו שום הכללות. עסקו אך ורק בנהג הדורס. בשונה מחברי הכנסת הערבים, לנו באמת אכפת מאכיפת החוק ביישובים הערביים, שתושביהם משלמים מחיר כבד על היקף הפשיעה בהם. לכן, אני משקיע למעלה ממיליארד שקל בשיפור האכיפה והשרות ביישובים הערביים ובטיפוח וחיזוק הקשר עם ראשי הרשויות הערביות והבדואיות. לכן גם מיניתי את הניצב המוסלמי הראשון מאז קום המדינה, ניצב ג'מאל חכרוש, שמוביל את הנושא מטעם המשטרה.

6. אז למרות ההתקפות וההשמצות הפרועות, אני אמשיך לפעול לאכיפת החוק והסדר בכל חלקי המדינה וגם לקדם דו קיום ושיוויון בהם אני מאמין. האירוע באום אל חיראן היה אירוע קשה , בין אם הוא היה פיגוע ובין אם לאו. את המסקנות של מח"ש, יהיו אשר יהיו, נקבל ונפעל לפיהן.

והיה אם יתברר שלא היה מדובר בפיגוע אז ודאי שצריך גם להתנצל בפני בני משפחתו.

אירועי אום אל-חיראן: האם לעולם לא נדע מה קרה שם?

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture