עו"ד שפטל: "הסנגורים פרשו כי הפצ"ר סחט את המשפחה"

עו"ד יורם שפטל אמר את הדברים לאחר הגשת הערעור על גזר דינו של החייל אלאור אזריה, ופרישת עורכי הדין שליוו אותו • האבא, צ'רלי אזריה אמר: "מנסים להפחיד אותנו, לא נוותר. כל המדינה יודעת שבני חף מפשע" • ומה הסיכון בהליכה לערעור משפטי?

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

במסיבת עיתונאים שכינסו הערב הוריו של אלאור אזריה ועורך דינו, יורם שפטל, טען צ'רלי אזריה כי מדובר "במאבק של כל הורה והורה, בית הדין שהרשיע את בני שגה. אלחם עד הסוף עד שחפותו תצא לאור".

הגשת הערעור פורסמה בשמו של צוות ההגנה, אולם רק שפטל, שהצטרף לצוות לאחר הכרעת הדין, עמד מאחוריו. מיד לאחר הגשתו הודיעו עורכי הדין אייל בסרגליק, אילן כץ וכרמית שחיבר, שליוו את אזריה לכל אורך ההליך המשפטי, כי הם פורשים מייצוגו של החייל.

"ההודעה שלהם מגלה טפח – אך מסתירה טפחיים. כי כל שנאמר בהודעתם לא מנע מכהם עד יום ראשון בערב להיות צוות בלתי נפרד מהסניגוריה, ומפעילות מלאה לקראת הגשת הערעור לרבות לאחר מתן גזר הדין", אמר שפטל. "מה שהביא לשינוי הדרמטי בעמדתם זו פגישה שהייתה להם ביוזמתם עם הפרקליט הצבאי הראשי ביום ראשון בערב, השבוע, ושם נאמר להם הדבר הבא – אם לא תגישו ערעור, גם התביעה הצבאית לא תגיש ערעור על קלות העונש.

"זו אמירה שערורייתית שגובלת במידה מסוימת בהיבט המוסרי בסחיטה באיומים. משום שפרקליט צבאי ראשי צריך להחליט אם להגיש ערעור לפי אמת מידה אחת ויחידה – אם העונש קל או חמור מדי. וכאן אומר לנו הפצ"ר – אתם רוצים שלא אערער? אל תערערו אתם". לדבריו, "זו הסיבה, ואין בלתה, שהם פרשו מן התיק. כנראה היה כבד עליהם המעמס של האפשרות של הגשת ערעור על קלות העונש ואז העניין הופך להיות מסובך יותר מבחינה מסוימת. כנראה שזה היה קצת כבד מדי".

מטעם עורכי הדין בסרגליק, כץ ושחיבר, נמסר מוקדם יותר היום: "הגם שאנו סבורים שהכרעת הדין שגויה ומנותקת מהראיות, סברנו שהגענו למיצוי מקסימלי בערכאה זו ושיש לפנות בשלב הזה לאפיקים נוספים אלטרנטיביים לטובת החייל, שאותם אף הצענו למשפחה ולאלאור לעשות ללא עלות ובהתנדבות על מנת שלא תהיה כל תלות כלכלית בגורם כלשהוא". עם זאת, צוות ההגנה המתפטר מסר כי "המשפחה ואלאור סבורים ובצדק מבחינתם שהמתווה הנכון הוא ערעור. נעמוד לרשותם בכל דבר שיצטרכו בהמשך".

צ'רלי אזריה הודה לתומכי המשפחה ולעורכי הדין על הייצוג בתיק: "הם ביקשו לא להיות מעורבים בערעור. נאמר לי שאם נערער – גם צה"ל יערער. מנסים להפחיד את המשפחה אבל המאבק שלי ממשיך כי זה מאבק של כל הורה והורה. לא אוותר". הוא התריע: "מחר יאשימו טייסים שמטילים פצצה של טון", ולגבי העונש הסביר: "שנה וחצי זה עונש קל למי שביצע את העבירה, אבל יום אחד למי שלא ביצע – זה עונש קשה. נתמודד בעליון אם צריך".

שפטל התייחס לקביעה כי אזריה אמר לאחר הירי "הוא דקר את חבר שלי ומגיע לו למות", בהתייחס למחבל, וסביבה, כך נראה, רוקם את הערעור על אמינותה של החקירה ושל עדי התביעה. בהתייחסו לעדים לאמירה הזו, אמר כי סרטונים רבים "מציגים את האמירה הזו כעדות שקר". לטענתו, 13 סרטונים מפריכים את האפשרות שאזריה אמר את הדברים לשני העדים לאמירה הזו. "לזה קוראים תפירה גסה של תיק", אמר. על ארגון "בצלם" שתיעד את אזריה יורה במחבל בחברון, הוסיף: "האויב הערבי-פלסטיני 'בצלם' מקבל 3.9 מליון ש"ח ומענק מיוחד על שירותיו ב'צוק איתן'".

"כשנעשית התפיסה הזאת על יסוד הודאה שקרית, לזה קוראים בידוי ראיות. מצ"ח נוקט הליך של תפירה גסה כדי לייצר הליך של בידוי ראיות, ומציג אותה לעד – שחוזר עליה. כי החוקר איים עליו שילך למעצר אם ישקר – כלומר יגיד מה שהחוקר חושב בתור שקר".

עוד אמר שפטל כי "החקירה מתנהלת בצל אמירות שר הביטחון והרמטכ"ל, שטוענים כי הוא 'רוצח שסרח והתבהם'". לדבריו, "שנים לא נתקלתי בחקירה כזו, חקירה שגובלת בפלילים. שיבוש הליכי חקירה. ולכן, הממסדר הצבאי כל כך לא רצה שהערעור הזה יוגש, על מנת שהדרך המחפירה, החקירה המבישה, חקירה שאין לוקה ממנה בראיית מנהרה כמו זו, היא והיא ביסוד הרשעתו של אלאור".

כמו כן, אמר שפטל: "אני והמשפחה מקיימים את מסיבת העיתונאים הזאת לאור הגשת הערעור היום לבית הדין הצבאי לערעורים. ערעור שעשו הכול, גורמי ממסד וכלבלי תקשורת המשמשים אותם כדי למנוע את הגשתו, והמזימה הזו לא צלחה – כפי שהיה ברור שלא תצלח", אמר שפטל.

בפתח דברי הערעור, נכתב: "ערעור זה נכתב מדם לבם של שלושת סנגוריו של המערער הח"מ. אולם, יחד עמם, קיימים עוד מיליוני סנגורים למערער מקרב עמך ישראל, בכל רחבי ארץ ישראל – 80% מקרב העם היושב בציון – החפצים כולם ביציאתו המידית של המערער, קרי – החייל והבן של כולנו – ממאסר לחרות ומבית האסורים לבית משפחתו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תערערו ותצליחו, רק תגידו בע"ה!

לזכותו של שפטל יאמר שהוא קורא לילד בשמו וזה מצוין שעוד יש לנו כאלו אנשים

מצדיע לו

בית משפט צבוע

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture