בניגוד לבקשת רה״מ: בבית היהודי פועלים להקמת ישוב למפוני עמונה

שר החקלאות אריאל הורה למועצה האזורית מטה בנימין לטפל בהקמת היישוב החדש. לצורך כך, משרד האוצר יידרש להעביר למשרד הפנים 70 מיליון שקלים. נתניהו עדיין יכול לטרפד את המהלך

לאחר שראש הממשלה נתניהו חזר מפגישתו בארה"ב עם ממשל טראמפ בו נתבקש שלא לקדם את הקמת היישוב החדש למפוני המאחז עמונה, ב"בית היהודי" כבר פועלים להקמת היישוב.

לפני שלושה חודשים התחייב ראש הממשלה בפני תושבי עמונה כי יוקם עבורם יישוב חדש והקמתו תתחיל לכל המאוחר עד ה-31 במארס.

במפלגת "הבית יהודי" חיכו על הגדר וכשראו כי הקמת היישוב מתעכבת החליט שר החקלאות אורי אריאל לפרסם מסמך שמשמעותו כי על המועצה האזורית מטה בנימין לטפל בהקמת היישוב החדש. לצורך כך, משרד האוצר יידרש להעביר למשרד הפנים בתוך שבעה ימים 70 מיליון שקלים לצורך נתינתם למועצה האזורית מטה בנימין.

עוד נכתב במסמך ש"כלל הגורמים יפעלו מהר ככל הניתן כדי לאפשר את מימוש התוכנית הסטטוטורית והקמת ישוב קבע בתוך זמן קצר ככל הניתן".

המסמך, שהופץ למשרדים הרלוונטיים, מציב את נתניהו במלכוד. ראש הממשלה אמנם יכול לטרפד את המהלך, אבל במקרה ויעשה זאת, הוא יפר את האבטחה שלו למפוני עמונה ועלול להסתבך עם תומכיו מימין.

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

בצהריים (ראשון) התייחס ראש הממשלה נתניהו לסוגיית הפתרון למתיישבי עמונה ואמר כי "אנחנו מחויבים למצוא פתרון למתיישבים – כפי שהתחייבנו".
"אנחנו מנהלים מולם מגעים", הוסיף נתניהו בישיבת ראשי הקואליציה, "אנחנו לא צריכים המלצות או לחצים מכל כיוון שהוא וכשיהיה לי מה להודיע בעניין הזה, אני אודיע על כך בזמן הקרוב".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו