תושבי השרון התלוננו על ריח חריף; זה מה שהתגלה

אחרי איתור מקור הריחות ששיבשו את אורח חייהם של תושבי השרון וגוש דן, במשרד להגנת הסביבה מדגישים כי הבעיה טרם נפתרה במלואה: "הריחות יחזרו, אבל לא באותה אינטנסיביות". צפו בתיעוד ממוקד המפגע שגרם לריח החריף

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

משעות הערב אמש, התלוננו תושבים באיזור השרון על ריח לא נעים שמפריע להם. תלונות רבות הגיעו אל המשרד לאיכות הסביבה, ששיגרה את אנשי "המשטרה הירוקה" לאתר את מוקד הריח.

הבוקר נמסר מהמשרד בהמשך לתלונות הריח המרובות שהתקבלו במוקד המשרד ובמוקדי העיריות בגוש דן אתמול בשעות הערב, בוצעו סריקות נרחבות על ידי צוותי המשטרה הירוקה ומחוזות מרכז ותל אביב.

בסריקות זוהה שטח חקלאי נרחב שבו פוזר זבל דישון שלא הוצנע כהלכה צפונית לרעננה. המשרד איתר את הגורם שפיזר את הדשן ואת בעל השטח, יבדוק את הנסיבות, וינקוט בהליכי אכיפה לפי הממצאים. יצוין, כי מהשעה 23:00 ועד כה לא התקבלו במוקד הסביבה תלונות חדשות.

השטח שאותר כגורם למפגע הריח אתמול בשרון – שמקורו בדישון שדה חקלאי מצפון לרעננה – הוא בהיקף של כ-300 דונם ופוזרו בו לפי ההערכות כ-60 מטר קוב לשלשת גולמית של תרנגולי הודו. פעולות ההצנעה וכיסוי באדמה של הזבל האורגני נמשכות בשעה זו והמשרד מוודא כי המפגע יתוקן בהקדם האפשרי.

צוותי המשטרה הירוקה ומחוזות המשרד להגנת הסביבה נמצאים בשטח, אוספים ראיות ומידע, וינקטו בצעדי אכיפה נגד הגופים שהיו מעורבים בפיזור וגרמו למפגע הריח, בהתאם לממצאים. בשל התנאים המטאורולוגיים השוררים כעת והעובדה שהרוח חלשה מאוד, לא מתרחש פיזור מיטבי של הריח.

על כן, מתקבלות מעת לעת תלונות מאזור המרכז במוקד הסביבה. הצפי הוא כי מצב זה יימשך היום וייתכן שאף בהמשך. ככלל, בעונות פיזור של דשן בשדות כמו זו הנוכחית, מבוצעת פעילות מוגברת. והמשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות פועלים לחדד את ההנחיות לחקלאים כדי לצמצם את מפגעי הריח לתושבים ולוודא את כיסוי הדשן באופן מיידי עם פיזורו בשטח.

יניב גרין, מנהל מחוז מרכז במשטרה הירוקה של המשרד, אמר הבוקר (יום ד') בראיון לאולפן ynet בהתייחסו לנושא כי "בשלושת השבועות הקרובים נחווה את הריחות האלה הלוך ושוב". לדברי גרין, "מדובר בזבל גולמי מלול עופות שהגיע מעין החורש לזבל את הקרקעות שמכינים לשתילה. הצוותים קיבלו אתמול מאות תלונות מתושבים בשרון ויצאו לפטרל בשטחים הקרובים לרעננה, רשפון, בצרה ובני ציון. היום בבוקר התכנסו שוב להמשך החיפושים של מקור הריח, והגענו לבני ציון. נתקלנו בעצם בזבל הגולמי שכרגע מכסים אותו".

איש המשטרה הירוקה אמר עוד כי נכון לעכשיו לא נשקפת סכנה בריאותית לתושבים. לדבריו, "כרגע מדובר בעיקר בריח. לקחנו דגימה מהזבל הגולמי עצמו, נעביר אותו לבדיקה במעבדה ונראה מה יביאו התוצאות". גרין הוסיף כי הוא מקווה שהסירחון לא יימשך בשבועות הקרובים באותה אינטנסיביות. "אם החומר יכוסה בתוך 48 שעות מרגע ששמים אותו בשטח, אז לא אמורים לסבול. יהיו ריחות פה ושם, זה לא יהיה נקי לגמרי. אנחנו ממשיכים בחיפושים אחרי מוקדים חדשים".

IMG-20170426-WA0005

IMG-20170426-WA0003

IMG-20170426-WA0001

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture