התקף לב או אלרגיה? מה הביא למותו של החרדי בטיסה?

תחילה דווח כי החרדי שנפטר במהלך טיסה עם אשתו חודשיים לאחר נישואיהם, מת כתוצאה מאלרגיה לאחד הרכיבים ממנת המזון שאכל על המטוס, אך לטענת גורם בחברה, הרופא שטיפל בו במטוס טען כי הנוסע סבל מהתקף לב

חברת התעופה "איבריה" מכחישה היום (רביעי) את הטענה לפיה סיבת המוות של האברך החרדי הצעיר היא הארוחה שאכל בטיסה. "רופא שהיה בטיסה סייע לגבר שהתמוטט וביצע בו החייאה", סיפרו גורמים באיבריה. "הרופא טען שהוא מת מהתקף לב, ולא הזכיר תגובה אלרגית".

כזכור, הבוקר דיווחנו כאן על גבר חרדי שנישא אך לפני חודשיים, טס עם אשתו למיאמי כשבשלב כלשהו בטיסה הוא איבד את ההכרה והתמוטט. צוות המטוס ניסה לבצע בו פעולות החייאה ממושכות אך נאלץ לקבוע את מותו. הסברה הראשונית הייתה שהנוסע היה אלרגי לאחד מהרכיבים שקיבל בארוחה שהוגשה במהלך הטיסה.

על פי דיווחים זמן קצר לאחר ההמראה הגבר החל להרגיש שלא בטוב, ולאחר מכן הוא התמוטט ומת. "היה במקרה רופא על הטיסה שעשה לו החייאה במשך שעה שלמה ללא הצלחה", סיפרו גורמים רשמיים בחברת התעופה. "הרופא לא הזכיר שום דבר לגבי תגובה אלרגית או כל דבר שקשור לאוכל שהוא אכל". מהחברה נמסר כי הם ממשיכים לחקור את נסיבות מותו של הגבר.

"מדובר בבני זוג ישראלים שטסו לחופשה במיאמי, כחודשיים לאחר החתונתם. הבעל בן ה-32 שהיה רגיש למרכיב מזון מסויים וכנראה נחשף אליו במנה הכשרה שקיבל – איבד את הכרתו במהלך הטיסה" מספר חיים ויינגרטן ראש אגף המבצעים בזק"א שקיבל את הפנייה כשעתיים לפני הנחיתה. צוות המטוס ניסה לבצע בו פעולות החייאה אך לאחר זמן מה לא נותר להם אלא לקבוע את מותו. קפטן המטוס, נתן לאשת המנוח טלפון על מנת שתוכל להודיע לבני המשפחה ולהתכונן להמשך ההליך הקשה.

ארגון זק"א שקיבל את הפנייה הפעיל במיידית את היחידה הבינלאומית בפיקודו של מתי גולדשטיין. "יחד עם הרב מרק רוזנברג, מנהל חסד של אמת בארצות הברית עשינו הכל על מנת לזרז את ההליכים. בישראל הערנו מהשינה את רופאיו האישיים של המנוח על מנת לקבל אישורים על מחלתו, על מנת שעם הנחיתה במיאמי ניתן יהיה לשחרר את גופת המנוח" הוסיף ויינגרטן.

במקביל, הרב רוזנברג הגיע לשדה התעופה במיאמי שם יחד עם המשטרה שוחחו עם האלמנה שהייתה במצב נפשי מאוד קשה, וגופת בעלה המנוח הועברה למכון לרפואה משפטית במיאמי. "בשלב זה אין לנו אישור שלא תהיה נתיחה שלאחר המוות, אך למרות זאת אנו פועלים ועושים הכל על מנת למנוע את חילול המת" הוסיף ויינגרטן מזק"א. במשרד החוץ הישראלי באמצעות הקונסול במיאמי פועלים להשבת המנוח לקבורה בישראל.

ממשרד החוץ נמסר כי "המחלקה לישראלים בחו"ל וקונסול ישראל במיאמי, אלי לוי, מסייעים למשפחה בהעברת הגופה לקבורה בישראל".

חודשיים אחרי שהתחתן: חרדי איבד את הכרתו במטוס – ונפטר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו