שלדון אדלסון יגיע לארץ; האם ימסור עדות במשטרה?

איל ההון האמריקאי, הבעלים של ישראל היום, צפוי להגיע לישראל בעוד כשבועיים ומתגברת ההערכה כי הוא יזומן למסור עדות במשטרה על תיק 2000 בו נחקר ראש הממשלה על פגישותיו עם נוני מוזס, מו"ל העיתון המתחרה - ידיעות אחרונות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במערכת אכיפת החוק מעריכים כי ימי ביקורו בישראל של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, עשויים בעקיפין לסייע בקידום חקירותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. במקביל להגעת טראמפ, צפוי לנחות בישראל גם המיליארדר ובעליו של העיתון "ישראל היום", שלדון אדלסון.

במשטרה מבקשים לגבות עדות מאדלסון, מקורבו של נתניהו, שעתיד להשתתף בחלק מאירועי יום ירושלים שייערכו בסמוך לביקורו. גורמים ב"ישראל היום" ציינו כי אדלסון צפוי לבקר בישראל פעם נוספת בתקופה הקרובה, כשיגיע בעוד כחודש לאירועי חגיגת העשור להקמת העיתון.

לאחר שנגבתה עדותו של העורך הראשי היוצא של העיתון, עמוס רגב, נודע כי חוקרי המשטרה יבקשו גם את עדותו של אדלסון, בין היתר באשר למגעים שניהל לכאורה ראש הממשלה עם מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, כפי שפורסם במסגרת חקירת תיק 2,000.

עדותו של אדלסון מוגדרת כ"חיונית" במשטרה, וגורמים בארגון שמעורבים בפרטים סבורים כי היא תהיה משמעותית להתקדמות בחקירה. במהלך הלווייתו של נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס, ניצלו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) את הגעתם של אישים בכירים לישראל, ובין היתר נגבתה עדותו של המיליארדר ונשיא הקונגרס היהודי העולמי, רון לאודר.

נדמה שגם הפעם, תנצל המשטרה את הגעתם לארץ של בכירים מחו"ל שמקורבים לנתניהו, ותגבה עדויות גם בעניין תיק 1,000 – שעוסק במתנות שקיבל לכאורה נתניהו מאנשי עסקים שעמם הוא מיודד, בהם ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. במשטרה סירבו להתייחס באופן רשמי להערכה שלפיה אדלסון יוזמן להתייצב במשרדי להב 433 בלוד.

כזכור, עו"ד ליאת בן ארי, הפרקליטה הבכירה המלווה את חקירת נתניהו, אמרה בשבוע שעבר כי "אין דבר כזה מתנות פעוטות, כל דבר תלוי בנסיבות אך שאלת החברות עולה בכל התיקים". בן ארי, פרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה, אמרה את הדברים ביום עיון של לשכת עורכי הדין.

"כשמדובר במתנות בשווי מאות אלפי שקלים, אני מתקשה לקבל שמדובר אך ורק במתנה בין חברים", אמרה בן ארי. "אני יודעת על עצמי ועל חבריי – אף אחד מאיתנו לא נותן או מקבל מתנות בסכומים כאלה. האינטרסים במצב כזה חייבים להיבחן".

חבר הכנסת מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) התייחס אתמול לנושא, ואמר כי במשטרה כבר הוחלט להמליץ על כתב אישום נגד נתניהו בתיק 1,000, בעבירות של קבלת מתנה אסורה והפרת אמונים. לדבריו, הוא יודע זאת בוודאות והוסיף: "הפרשנות שנתניהו מנסה לתת למתנות שקיבל במאות אלפים היא אינה פרשנות המשטרה".

מטעמו של נתניהו נמסר לאחר הדברים: "אפשר לחשוב איזו הפתעה. אחרי שמדליפים מהמשטרה במשך חודשים שימליצו להעמיד לדין – האם מישהו מעלה בדעתו שיהיה להם האומץ לרדת מהעץ ולהודות שאין כלום? ובאשר לדובר החדש של המשטרה מטעם עצמו, מיקי רוזנטל, וחבריו מהשמאל אנו אומרים: חפשו לכם את הישועה במקום אחר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture