הותקף וירה בפלסטיני: "ראיתי את המוות בעיניים"

"חזרתי מקניות, וכמעט עשו בי לינץ'. למזלי הצלחתי להיחלץ משם" - שחזר הישראלי שהותקף על ידי פורעים ערבים, ירה בהם וגרם למותו של אחד המחבלים הפלסטינים. השר בנט מגבה את הירי: אבנים הורגות, כל אחד היה פועל כך

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

היהודי שירה היום למוות בפלסטיני סמוך למחסום חווארה, לאחר שנקלע להפגה ורכבו הותקף באבנים, אמר כי פעל מתוך הגנה עצמית. "ראיתי את המוות בעיניים, כמעט עשו בי לינץ'", אמר. הוא שחזר את התקיפה. "חזרתי מקניות ברמי לוי, הסלים היו באוטו, התחילה הפגנה אלימה באמצע חווארה. ברוך ה', למזלי הצלחתי להיחלץ משם ולהגיע הביתה בשלום, אני מודה לקב"ה על הנס הגדול".

שר החינוך נפתלי בנט, העניק לו גיבוי מוחלט. "אזרח ישראלי הותקף היום באכזריות על ידי קבוצת מחבלים פלסטינים שיידו לעבר רכבו אבנים וניסו לרצוח אותו, כך מסתמן מבירוריי. על מנת למנוע לינץ׳ הוא פתח באש על תוקפיו והרג אחד מהם. שיהיה ברור: אבנים הורגות!", הדגיש, "דמה של אדל ביטון ז״ל הוא דוגמה כואבת לכך".

לדבריו אם האזרח הישראלי, עובד סוציאלי ואב לילדים, לא היה פועל כפי שפעל, "מדינת ישראל הייתה צריכה להישיר היום מבט לעיניהם של ילדיו שהיו הופכים ליתומים. כל אחד מאיתנו, כהורה לילדים, כאזרח, היה פועל כך. ממשלת ישראל מחויבת להעניק ביטחון לתושבי ישראל, בכל מקום, כולל השומרון ויהודה". בנט קרא "לעמוד לצד הקורבן ולא לצד ברברים המיידים אבנים וסלעים כדי לרצוח נהגים בנסיעתם. על גורמי הביטחון לדאוג שמצב כזה לא יישנה".

בחסדי שמיים נמנע ניסיון לינץ' ביהודי, שהגיב במהירות, ירה לעבר הפורעים הערבים ובחסדי שמיים הצליח להציל את חייו. לאחר הדיווחים הפלסטינים על מותו של צעיר פלסטיני מירי של יהודי, נחשף תיעוד מקומם המחזק את עדותו של היורה, שהיה במצב של סכנת חיים.

בסרטון נראה אמבולנס פלסטיני חוסם את דרכו נהג הרכב היהודי, אב לשמונה ילדים המתגורר ביישוב איתמר, עובד סוציאלי במקצועו, שהיה בדרך הביתה לילדיו מקניות בשער בנימין. כאשר הוא נאלץ לעצור, מתקרבים אליו המון ערבי מוסת ומתחילים ליידות אבנים על רכבו מטווח אפס.

כמו כן ניתן לראות כיצד אחד מהם אף מתקרב לעבר הרכב ובועט בו. בשלב מסויים הם אף ניסו להתקרב אל הרכב ככל הנראה מתוך מטרה לשלוף אותו החוצה. בעקבות העובדה שהוא חש בסכנת חיים, החליט לפתוח את חלון רכבו ולירות מספר כדורים באוויר. הפלסטינים דיווחו בתגובה כי צעיר בן 23 נהרג כתוצאה מהירי.

באירוע נפצע פלסטיני נוסף – צלם סוכנות הידיעות AP. השניים פונו לטיפול בבית החולים רפידיה שבשכם, שם נקבע מותו של הצעיר, תושב הכפר ביתא הסמוך לשכם. על פי גורם צבאי, במהלך האירוע הפגינו ליד חווארה כ-200 פלסטינים שזרקו אבנים על רכבים ישראליים. "כוחות צה"ל הגיבו באמצעות אמצעים לפיזור הפגנות, והיה מתיישב שירה לאוויר. יש הרוג ופצוע פלסטינים. לא ניתן לאמת את מקור הירי", אמר הגורם.

אשתו של תושב איתמר שירה בפלסטיני בטוחה שמדובר במקרה של הגנה עצמית: "ברוך השם שהסיפור נגמר ככה. זה נס. ניסו לעשות בו לינץ'", אומרת אשתו. "גם חוקרי זיהוי פלילי מסתכלים על הרכב ואומרים שהיה כאן ניסיון ללינץ'. אמבולנס חסם את הכביש ואז יצאו מהאמבולנס, התקרבו לרכב וניסו להוציא אותו. זה ממש נס גדול שככה זה נגמר".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון שוחח עם מח"ט שומרון חיזק את ידיו וקיים הערכת מצב עם הגורמים הרלוונטיים, "יש לפעול באפס סובלנות כלפי מחבלים המבקשים לעצור את שגרת החיים ולפגוע פשוטו כמשמעו בתושבים. אנחנו מחזקים את חיילי צה"ל בפעילותם להגנה על אזרחי מדינת ישראל. אסור לנהוג בכפפות של משי במחבלים. לא ייתכן שאימא תצא עם בנה בבוקר לתור לרופא או לעבודה ותותקף לאור היום". ראש המועצה מגבה את התושב שנאלץ לפתוח באש, "אני מגבה לחלוטין את התושב שהגן על חייו ועל חיי הסובבים אותו מפני התוקפים".

עו"ד נתי רום מארגון חוננו המייצג את התושב מסר כי "באזור הכפר חווארה שבשומרון היה אירוע בטחוני חמור ביותר, כאשר תושב היישוב איתמר בדרכו מקניות ברמי לוי, נתקל בהמון זועם שהתקיף את הרכב שלו זרקו עליו בלוקים וניפצו את השמשות. עשו כמעט לינץ'. הבחור הצליח למרבה המזל לירות ולהיחלץ מהמקום. אנחנו כרגע בתחנת משטרת אריאל על מנת להגיש תלונה ולבקש ממשטרת ישראל על מנת למצוא את התוקפים ולהעמיד אותם לדין על מנת שאירועים כאלה בעזרת ה' לא ישנו".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי אמר על האירוע כי "טוב שירה, וטוב שהרג את המחבל", והתייחס לירי כאל ירי להגנה עצמית, בסיטואציה של סכנת חיים. מהיישוב איתמר, בו מתגורר היורה, נמסר כי "נמנע אסון בדרך לאיתמר. תושב הישוב נקלע למארב וניסיון לינץ'. התושב השתמש בנשקו מתוך רכבו לאחר שחש בסכנת חיים ובכך הציל את חייו. אנו מחזקים את ידיו".

//www.jdn.co.il/breakingnews/838168

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

א ת ז ה למה מראים?????????????????

מתנחל אמיץ ! חזק וברוך ! רק חבל שלא הרגת את שאר זורקי האבנים הרוצחים !!

נס נס וטוב שלא איבד שליטה

למדת איך עושים ? אז אתה שולח תגובה

למה לא נפתח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture