"השב"ס לא ניהל מו"מ עם שובתי הרעב ולא נענה לדרישותיהם"

במהלך דיון בועדת הפנים של הכנסת נטען כי הביקור השני יחודש לאחר שהרש"פ הודיעה כי תממן את הסעת המשפחות שמומנה בעבר על ידי הצלב האדום שהפסיק את המימון. יו"ר הועדה אמסלם: מחבל שרצח יהודים דורש לימודים? מה שמגיע לו זה צנים ומים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שרות בתי הסוהר לא נכנס בשום שלב למו"מ עם האסירים הביטחוניים שובתי הרעב, ולא נענה לאף אחת מדרישותיהם, כך דיווח אשר וקנין, ראש אגף האסיר בשב"ס לוועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם.

בעניין הביקור השני שדרשו השובתים הבהיר וקנין: "בעבר הביקור השני מומן במלואו על ידי הצלב האדום, שמימן את האוטובוסים למשפחות. הצלב האדום החליט להפסיק את המימון. במהלך השביתה החליטה הרשות הפלשתינית לממן את הסעת המשפחות, ובכך לאפשר שוב את הביקור השני, ואנו הודענו על כך לאסירים. הם החליטו שזה מספק אותם. אנחנו לא לקחנו את הביקור השני ולא החזרנו אותו".

הדיון לווה בחילופי דברים קשים ובצעקות רמות. ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא: "מי שמדבר מנקמה, לא מתנהג כראוי למדינה דמוקרטית. אחרי שבית המשפט קבע עונש, אף אחד לא מתווכח על העונש אלא על הרעת תנאים". יו"ר הוועדה, ח"כ דודי אמסלם: "איפה כתוב בחוק על זכויות האסיר? אם יש לו טענות שילך לבג"ץ. במדינות דמוקרטיות אחרות כמו ארה"ב, רוצח – לא רק שאין לו ביקורים, אלא מוציאים אותו להורג. בישראל אין עונש מוות ואני תומך שלא יהיה. אם פוגעים בזכותו הבסיסית כבן אדם, שיפנה לבג"ץ. פלאפונים לא היו להם גם קודם. מה הרעת התנאים?"

ח"כ חאג' יחיא: "אמא של אסיר מכפר קאסם בת 70 המתינה שעות בשמש. שנתיים מנעו ממנה לראות את הבן". יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם: "ואיפה האמא שלא תראה את הבן שלה אף פעם כי הוא רצח אותו?" ח"כ אמיר אוחנה: "מדברים על זכויות של מי שעשו את הגרוע מכל. אני לא שם אותם על אותו מישור של רוצחים אחרים. זו לא גזענות. אנו מטפלים במכת מדינה. יהודים שרצחו ערבים אפשר למנות על כף יד אחת. זו לא תופעה. עם ערבים שרצחו יהודים אפשר למלא אצטדיון. זו תופעה שצריך לטפל בה. צריך לתת להם את תנאי המינימום שהחוק הבינלאומי מחייב".

ח"כ אורן חזן: "אם היינו עושים את הדבר הנכון – כל מחבל כדור בראש. יש מספיק מקום תחת האדמה". ח"כ אוסמה סעדי: "זה אפשר להגיד בוועדה? הוא מסית לרצח". ח"כ אורן חזן: "אני מתכוון להוצאה להורג מוסדרת". יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם: "תבהיר. אני מבין שכוונתך שאם יש חוק כזה", ח"כ אורן חזן: "לו זה היה תלוי בי, מחר בבוקר היו מוציאים להורג מחבלים".

יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם: "אני בשוק מדרישות השובתים – דרישות סרק טיפשיות. ושמח שהשב"ס לא ניהל מו"מ. רוב המדינות הדמוקרטיות לא מתנהגות למחבלים כמונו. מחבל צריך לשבת בבית סוהר ולקבל צנים וכוס מים. נשמע לי חצוף לדרוש לימודים. מי שרוצה לשבות רעב, שישבות. לא רוצה לאכול, שלא יאכל. היה חשוב לי לשמוע שהמדינה לא זזה מהקו הראשוני שלה ואף אחד לא מאיים עלינו בשביתות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture