הייתה תמורה למתנות? נתניהו יזומן לחקירה נוספת

בניגוד להערכות הראשוניות, נראה כי חקירות נתניהו ימשיכו ללוות אותנו עוד זמן רב. נתניהו צפוי להיחקר שוב בימים הקרובים על מנת לבדוק אם נתן תמורה למתנות שקיבל, שכן, מעולם עדיין לא הוגש כתב אישום על קבלת מתנות ללא תמורה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ההדלפה האחרונה בחקירות נתניהו, עלולות מצד אחד לעודד את ראש הממשלה כאשר המקורות מציינים כי עד כה, מעולם לא הוגש כתב אישום נגד איש ציבור בישראל רק בשל קבלת מתנה, מבלי שהוכח שניתנה תמורה, אך מצד שני, היא מדווחת כי נתניהו צפוי להחקר שוב בזמן הקרוב.

על פי דיווח בעיתון ידיעות אחרונות, חקירת ראש הממשלה בתיק 1000, תיק המתנות, מצויה אמנם בשלב הקריטי שלה – אך לפי מקורות יודעי דבר היא לא צפויה להסתיים סופית לפני ראשית הסתיו. כך התברר בדיון עדכון שנערך השבוע בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בהשתתפות פרקליט המדינה שי ניצן, ראש אגף החקירות מני יצחקי והפרקליטים המלווים את החקירה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יזומן בחודשים הקרובים כמה פעמים נוספות לחדר החקירות, כדי לאפשר לחוקרי המשטרה הזדמנות להטיח בו את מלוא החשדות שהצטברו בידיהם ולקבל את התייחסותו. בהתייעצויות שנערכו בימים האחרונים אושרו פעולות חקירה נוספות, והוחלט למקד את החקירה כדי שלא תתפרס לכיוונים שיובילו למבוי סתום.

לטענת הגורמים הבכירים, מנדלבליט מתייחס אל התיק בראייה אסטרטגית. החקירה הציגה באורח חד־משמעי את תעבורת המתנות בהיקפים נרחבים שניתנו לראש הממשלה ולרעייתו מהמיליונר ארנון מילצ'ן ומאחרים, גם על פי דרישת בני הזוג. עם זאת, מקורות במערכת האכיפה טוענים כי אין בכך די כדי לקבוע כבר בשלב זה שיוגש כתב אישום בפרשה: החקירה מתמקדת כעת בהבנת האינטרסים במערכת היחסים שבין נתניהו לבעלי הממון.

המטרה, לטענת הגורמים, היא למצוא ראיות שיבססו את מה שהם מגדירים "ליבת התיק": להבין האם המתנות ניתנו על רקע היות נתניהו איש ציבור – והאם מילצ'ן קיבל תמורה כלשהי או ציפה לקבל כזו. נתניהו, כזכור, טוען כי מדובר במערכת יחסים אישית שנמשכה שנים ארוכות. המקורות טוענים כי כדי להגיש נגדו כתב אישום יש למצוא ראיות ששוללות ומפריכות טענה זו.

עד כה, אומרים המקורות, לא הוגש כתב אישום נגד איש ציבור בישראל רק בשל קבלת מתנה, מבלי שהוכח שניתנה תמורה או שאיש הציבור סטה מן השורה בעבור אותו חבר. לטענת המקורות, גם אם מדובר בנוהג מכוער ופסול ציבורית, עדיין כדי לעבור לעולם הפלילים יש להוכיח ניגוד עניינים או מתן תמורה. בזה, לטענתם, מתמקד המאמץ כעת, לרבות באמצעות גביית עדויות בחו"ל, בחיקורי דין ובפעולות חקירה נוספות שעליהן הורה היועמ"ש.

בשבוע שעבר רמזה לכך פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), ליאת בן ארי, המלווה כעת את החקירה יחד עם סגנה עו"ד יוני תדמור. "כשעוסקים בתיקי שוחד זה לא פשוט", אמרה באירוע בירושלים בתשובה לשאלה מדוע החקירות בפרשות נתניהו נמשכות זמן רב כל כך. "כדי להגיע למסקנה כזו או אחרת נדרשות אלפי שעות עבודה, ערימות של ראיות ועדים, מסמכים וחיקורי דין. כמעט בכל התיקים הגדולים אנו זקוקים לעדים מחו"ל שאנחנו לא יכולים לגשת אליהם אלא דרך השלטונות. צריך לזכור שבסופו של דבר מדובר באדם שגורלו נתון בידינו, ואנחנו צריכים להגיע למסקנה מקצועית ולהכריע בשאלה אם קיים סיכוי סביר להרשעה בתיק".

באשר למיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר, ל"ידיעות אחרונות" נודע כי על אף הבעיות הקשות שבהן נתקל צוות החקירה בניסיונות לגבות את גרסתו, במשטרה ובפרקליטות עדיין לא הרימו ידיים. גופי החקירה מנסים גם כעת להשיג את שיתוף הפעולה שלו, שכן לחלק זה של הפרשה יש משמעות מרכזית.

היועץ מנדלבליט ער לביקורת המוטחת בו בגין ההתקדמות האיטית של החקירה. עם זאת, במשרד המשפטים טוענים ששום לחץ חיצוני לא ישפיע על תהליך קבלת ההחלטות של היועמ"ש. גורמים מקורבים למנדלבליט אמרו אתמול: "מצד אחד קוראים לו למצות את החקירה, ומצד שני מבקרים אותו על הימשכות הזמנים. אין מה לעשות – חקירות כאלה דורשות זמן, ולא תהיה אבן שלא יהפכו כדי לברר את האמת. זה עניין מקצועי. מנדלבליט לא נבהל מהביקורת או מההפגנות. מי שחושב שהוא יושפע מכל מיני אינטרסנטים לא מכיר את האיש".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם ביבי היה מהשמאל הוא כבר מזמן היה יושב !!!
ראו איך רודפים את אולמרט.??
כעומק הנסיגה עומק החקירה !!!!
המשטרה הימנית שיושבת כבר למעלה מ40 שנה בצל שלטון הימין
מספקת לנו מדינת משטרה ?????
לאיש שמאל מגישים כתב אישום מיד . לאיש ימין בודקים וחושבים ובודקים וחושבים ובסוף סוגרים את התיק
..עקב .. התמשכות .. הזמן .. ????????????
מי משך את הזמן של ביבי טורס ? מי לא נתן לפתוח בחקירות בחשדות
איומים ? מי מושך את פרשת החשמלאי ? מי לא חוקר את האובססיה של סיפור הגז ? את פרשת הצוללות ?
להזכירכם ראש ממשלה מהשמאל הדיחו על חשבון דולרים ?!
אם הימין רוצה שלטון שינצח בקלפי ?! לא בחדרי חקירות ?! לא ברצח פוליטי ?!
נמאס ממשטרת הימין

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture