שלום? דרישה להכיר במערת המכפלה כאתר פלסטיני

תוך שהם מפיצים שקרים כי ישראל מבקשת להרוס את המקום, מבקשים הפלסטינים מאונסק"ו להכריז בהליך חירום על מערת המכפלה בחברון כאתר מורשת עולמי השייך להם • בכך ממשיכים הפלסטינים במלחמתם על השליטה במקומות הקדושים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"שלשה מקומות אין אומות העולם יכולים להונות את ישראל ולומר "גזולים הם בידכם"; ואלו הם: מערת המכפלה, הר הבית, וקבורתו של יוסף, ששלשתם ניקנו בכסף מלא" (בראשית רבה ע"ט).

במקום קבורתו של יוסף, כבר שולטים הפלסטינים לצערנו, כך גם על הר הבית. כעת הם מחדשים את מלחמתם על מערת המכפלה, שגם שם יש להם שליטה חלקית. כעת הם מבקשים מוועדת המורשת העולמית של אונסק"ו, שהכינוס השנתי שלה יתקיים ב-1 ביולי בקרקוב שבפולין, לרשום את העיר העתיקה בחברון ואת מערת המכפלה כאתר מורשת עולמי פלסטיני.

וכל זה קורה בזמן שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושליחו המיוחד ג'ייסון גרינבלט עושים כל מאמץ להתניע את המשא ומתן באזורנו, אך הפלסטינים ממשיכים להתנגח בישראל בזירות בינלאומיות ולחולל משברים וסערות. הליך הרישום וההכרזה של כל אתר לוקח בדרך כלל מספר שנים, אולם הפלסטינים מבקשים לנצל סעיף בתקנון המאפשר לרשום אתר בהליך חירום מהיר.

באתר ווינט מסבירים כי הפלסטינים מעוניינים לקדם זאת במהירות בעזרת טענות שקריות לפיהן האתר מצוי בסכנת הרס והכחדה מצד "הכוח הכובש". בין השאר, הם טוענים שישראל ביצעה באתר יציקת בטון חריגה, בעוד שלטענת ישראל מדובר ביציקה קטנה – שתואמה עם הווקף.

בוועדת המורשת חברות 21 מדינות, וההרכב מאוד בעייתי מבחינת ישראל: פינלנד, פולין, פורטוגל, קרואטיה, טורקיה, אזרבייג'אן, אינדונזיה, פיליפינים, קוריאה, וייטנאם, קזחסטאן, טוניסיה, כווית, לבנון, פרו, קובה, ג'מייקה, בורקינה פאסו, זימבבואה, אנגולה וטנזניה – שאף אחת מהן אינה בין עשר המדינות שהצביעו בעד ישראל בוועד המנהל של אונסק"ו.

המשלחת הישראלית לאונסק"ו בראשות השגריר כרמל שאמה הכהן כבר החלה במשימת הסיכול לפני כחודש. שגרירי ישראל במדינות החברות הצטרפו, ולנוכח רגישות הסוגייה, נראה שראש הממשלה יידרש להתגייס לעניין באופן אישי. לצורך מניעת הרישום וההכרזה צריכה ישראל לגייס לטובתה לפחות שליש מהמדינות המצביעות, משימה כמעט בלתי אפשרית. אם ההחלטה תתקבל, יוכלו בעצם הפלסטינים לטעון שיש להעביר את השליטה באתר לידיהם, דבר שיגרור לחץ בינלאומי על ישראל.

שאמה הכהן אמר אתמול: "מדובר בחזית חדשה במלחמה על המקומות הקדושים, שהיא המשך להתקפות ולהצבעות ההזויות באונסק"ו בעניין ירושלים, הר הבית והכותל המערבי. ישראל מכבדת את רגשות המוסלמים ודואגת להבטיח חופש פולחן, סדר, ביטחון, תחזוקה שוטפת ופיתוח תשתיות תומכות במקומות הקדושים. לא רק המהות מקוממת, אלא גם הדרך שבה מעלילים הפלסטינים על הצד הישראלי עלילות דם שלא היו ולא נבראו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הבעיה הגדולה היא שישראל בעצמה מכירה בזכויות הפלסטינים במקומות הקדושים לעם ישראל, ולכן הפלסטינים מרימים ראש. על ישראל להבהיר באופן שלא משתמע לשתי פנים שהר הבית, קבר יוסף ומערת המכפלה הם אתרים הקדושים ליהודים בלבד, ועם פלסטיני מעולם לא היה קיים.

צריך להשתמש בדברי ה'מֶדְרַש רַבַּה' (שכתבו חז"ל לפני אלפי (!) שנים) שהבאתם בתחילת כתבה זו, לצרכי הסברה, כלומר שעל מה שכתוב בתנ"ך שנקנה ע"י היהודים בכסף מלא, לא שייך שייכבש בגלות ע"י אומות העולם, וממילא איננו שייך לויכוח בעניין הכיבוש הישראלי, שהרי ס"ה החזרנו לעצמינו מה שנגזל (!) מאיתנו, שהרי קנינו את זה בכסף מלא.
כוונתי לדברי המדרש: "שלשה מקומות אין אומות העולם יכולים להונות את ישראל ולומר "גזולים הם בידכם"; ואלו הם: מערת המכפלה, הר הבית, וקבורתו של יוסף, ששלשתם ניקנו בכסף מלא" (בראשית רבה ע"ט).

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture