הפיגוע בהר הבית: השוטרים נרצחו על ידי מחבלים מאום אל פאחם

שלושה מחבלים פתחו באש לעבר קבוצת שוטרים והרגו שניים מהם. המחבלים נמלטו אל תוך מתחם הר הבית, שם חוסלו על ידי כוחות הביטחון. המחבלים, הם ערבים ישראלים מהעיר אום אל פאחם ולפי שב"כ, אין להם רקע ביטחוני קודם

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

שני שוטרים נרצחו הבוקר (יום ו') בפיגוע ירי בהר הבית, ושוטר שלישי נפצע – בידי שלושה מחבלים, ערבים ישראלים מאום אל פחם. כך הותר לפרסום. משב"כ נמסר כי שמותיהם מוחמד אחמד מוחמד ג'בארין בן 29, מוחמד חאמד עבד אל-לטיף ג'בארין בן 19 ומוחמד אחמד מפדל ג'בארין בן 19. למחבלים אין רקע ביטחוני קודם. חקירת הפיגוע מתבצעת על-ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל וצו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה.

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הגיע לזירת הפיגוע, וביצע הערכת מצב, בה אמר כי "מדובר באירוע חריג וקיצוני. ירי על הר הבית הוא אירוע חמור, רגיש ובעל משמעויות ברמה המדינית והבינלאומית, ויטופל בהתאם". השר לביטחון פנים גלעד ארדן, אמר כי הפיגוע הוא "חסר תקדים", ואמר כי המחבלים חיללו את קדושתו של הר הבית. בעקבות הפיגוע, בצה"ל נערכים לעימותים אלימים בגדה.

סמוך לשעה 07:00 נשמעו יריות בשטח הר הבית, במתחם הסמוך לשער האריות, כששלושת המחבלים שהיו חמושים בשני תתי מקלע מסוג קרל גוסטב ובאקדח פתחו באש לעבר השוטרים ונמלטו לרחבת הר הבית. כוחות הביטחון ניהלו אחריהם מרדף וחיסלו אותם בתוך מתחם ההר. אחד מהמחבלים ניסה להימלט לתוך המסגד, ונורה. במהלך בדיקה שביצע חבלן משטרה על המחבל הוא ניסה להתרומם, אך נורה שוב מיד וחוסל. סמוך לגופותיהם של המחבלים נמצאו כלי הנשק ותעודות זהות כחולות, שהעידו כי הם מתגוררים באום אל פאחם.

במהלך הפיגוע במתחם הר הבית ירו השלושה ברובים ובאקדח לעבר שוטרים ופצעו שניים מהם בשנות ה-30 לחייהם באורח אנוש ושוטר נוסף בן 39 באורח קל ליד שער האריות בירושלים. גם פרמדיק מד"א נפצע קל מרסיס וטופל במקום. מהמשטרה נמסר כי לאחר הירי, נמלטו המחבלים אל אזור המסגדים בשטח הר הבית. בתום מרדף חוסלו המחבלים. על גופותיהם נתפסו שני רובי קרל גוסטב ואקדח. בהוראת מפקד מחוז ירושלים נסגרו שערי הר הבית, ושטח הר הבית פונה מאנשים. המשטרה עיכבה לחקירה אנשי ווקף.

שר הפנים גלעד ארדן הגיע לזירת הפיגוע ואמר: "הבוקר התרחש בהר הבית אירוע קשה, פיגוע ירי מכוון כלפי כוחות המשטרה. השוטרים חתרו למגע ובאמת בצורה מאוד מקצועית ומסורה סיכלו כאן פיגוע שהיה יכול להסתיים עם הרבה מאוד נפגעים ועם השלכות רחבות מאוד. ככל שאני זוכר, זה אירוע חסר תקדים של שימוש בנשק חי, ירי בתוך שטח הר הבית, כלומר המחבלים חיללו את קדושת ההר".

לדבריו, המשטרה נאלצה לסגור את ההר לחלוטין כדי לחקור את האירוע. "אנחנו קוראים לכל מנהיגי הציבור יהודים ערבים בתוך מדינת ישראל, מנהיגי הציבור הערבי, מנהיגים ברשות הפלסטינית – להרגיע, לקרוא לציבור לנהוג במתינות, הכול מתוך דאגה לשלום הציבור וביטחונו". הוא הדגיש את הרצון "לאפשר ביקור פתוח וחופש פולחן לכל הדתות במקום הקדוש הזה".

ארדן הפנה אצבע מאשימה "לתנועה האיסלאמית גם בשטחי הרשות הפלסטינית הם אלה שגורמים למתיחות ולנפיצות כאן בהר. אנחנו קוראים שוב גם למנהיגות הערבית של ערביי ישראל וגם ברשות הפלסטינית ובכלל למנהיגים הערבים בעולם להרגיע, להתייחס לעובדות ולקרוא לרגיעה של המצב".

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך קיים הערכת מצב בזירת הפיגוע. מהמשטרה נמסר כי "מדובר באירוע חריג וקיצוני. ירי על הר הבית הוא אירוע חמור, רגיש ובעל משמעויות ברמה המדינית והבינלאומית ויטופל בהתאם". מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי סקר בפני המפכ"ל את עיקרי התחקיר הראשוני ואת פעילות הכוחות שנטרלו את המחבלים תוך מרדף אחריהם. מחוז ירושלים סגר כאמור את הר הבית לכניסת מתפללים עד לסיום חקירת האירוע וזירת הפיגוע והשלמת חיפושים נרחבים בכל רחבי ההר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם הצמרת הביטחונית בעקבות הפיגוע: שר הביטחון אביגדור ליברמן, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, המפכ"ל ומתאם פעולות הממשלה בשטחים. בשיחה הוחלט לסגור היום את מתחם הר הבית, לבצע סריקות במתחם על מנת לוודא שאין עוד נשק במקום, ושהסטטוס קוו יישמר.

דובר מד"א זכי הלר סיפר כי "התקבלו קריאות על מספר פצועים בשער האריות. חובשים ופרמדיקים של מד"א התחילו בטיפולים מצילי חיים בשלושה בני אדם שנפצעו מירי. שניים מהם פונו באורח אנוש לבית החולים ופצוע נוסף נפצע באורח בינוני ופונה אף הוא".

פרמדיקים של מד"א ישראל ויינגרטן ואהרון אדלר שהגיעו למקום סיפרו: "סמוך לשער האריות השוטרים הובילו אותנו ל-3 פצועים מירי. ראינו 3 גברים בשנות ה-30 לחייהם כשהם מקבלים טיפול ראשוני מהשוטרים במקום. הם סבלו מפצעי ירי, 2 מהם היו במצב קשה והענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים. לאחר דקות של טיפול בשטח העברנו אותם לניידות טיפול נמרץ שלנו שפינו אותם לבית החולים תוך המשך טיפול. הפצוע השלישי היה בהכרה מלאה והתהלך במקום, הוא סבל מפציעות נתזים בצוואר ובגפיים ולאחר טיפול רפואי ראשוני הוא פונה לבית החולים כשמצבו מוגדר קל עד בינוני ויציב".

צילום: פלאש 90

????

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
15 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יאלה ליברמן עכשיו תן להם 10.000 דירות באום אל פחם

לא הבנתי….

האם אנשי זק"א נכנסו להר הבית?

שואל בכנות… האם הותר איסור כרת מפני ספק פיקוח נפש…..

לשואל
מתי תעיין בהלכות ותראה שרק למקום המקדש ברמה יש איסור כרת ללא אפר פרה,
אך להר הבית מותר אחרי טבילה במקוה, ולא רק שאין איסור כניסה לטמא מת, אלא גם את המת עצמו מותר להכניס להר הבית (לשון הרמב"ם).

חובה !! לחלל שבת וים כיפור על ספק של ספק של פיקוח נפש (של יהודי). מפורש גם כן במשנה במסכת יומא.

חילול שבת הותרה מפני ספק פיקוח נפש, קל וחומר עליה להר הבית

אם זה ספק פיקוח נפש ברור שהותר איסור כרת אפי' איסורי סקילה הותרו, השאלה אם זה ספק פיקוח נפש…

אני מאמין שאם אפשר לחלל שבת שמחלליה חייבים סקילה בשביל פיקוח נפש ודאי שעוון כרת יהיה אפשר בשביל פיקוח נפש

הרב נבנצל מהרובע נתן הוראות לזק"א איך להכנס

איסור כרת הוא רק לשטח העזרה. מה שאסרו האחרונים להיכנס לכל שטח ההר הוא סייג להתרחק מהעזרה.

טבילה במקווה לא מספיק. צריך גם ז' נקיים וטבילה במעיין דווקא.

יאללה תפסיקו להמציא ותתחילו ללמוד…….
ברצינות אף אחד מאלה שכתבו פה לא יודע את כל ההלכות לגופו של ענין ולא את כל פרטי המקרה

לחסל את המופתי

לחסל את המופתי בגלל הפיגוע

לחסל את המופתי בגלל הפיגוע והבית של המחבלים לשבור

ה' ירחם איזה רוצחים רבונו של עולם אד מתי?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture