אילוסטרציה. צילום: לע"מ

החוקר שמשוכנע: "חטיפת ילדי תימן – עלילה כמו עלילת דרייפוס"

החוקר העצמאי אבי זלינגר משוכנע שילדי תימן מעולם לא נחטפו. לטענתו, היסטוריונים תימניים שמסכימים איתו מפחדים להתבטא בנושא. בראיון לערוץ 7 הוא מסביר מדוע הגילויים האחרונים בפרשה אינם נכונים ומגלה את מי הוא מתכוון לתבוע דיבה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פרשת חטיפת ילדי תימן עלתה בשנה האחרונה לכותרות עם פתיחת הארכיונים הנפיצים שמכילים חומר רב בנושא. כאן בJDN סיקרנו את הגילויים והממצאים החדשים בהרחבה, כשמידי מספר שבועות נוסף עוד חלק כואב לפאזל.

אלא שיש מי שסבור ש"חטיפת הילדים" לא התרחשה מעולם וכי כל המאבק בנושא הוא למטרת פיצויים בלבד. מדובר בחוקר העצמאי אבי זלינגר, שבראיון לערוץ 7 פרש את ממצאיו סביב הסוגיה הכאובה.

בטרם נביא את תמצית דבריו, נדגיש כי אין בהבאת הדברים משום הסכמה עם הטענות או חלקן.

לאחר ששוחחנו לא מעט בערוץ 7 אודות פרשת ילדי תימן מזרח ובלקן שוחחנו ביומן ערוץ 7 גם עם מי שסבור את ההיפך הגמור.

"מכיוון שאני מכיר את הפרשה מילדותי בחנתי את הנתונים שמפורסמים ולמעשה הסתבר לי שבראש הפרשה עומד ד"ר משה נחום שמתדלק את הפרשה, הוא כתב על כך ספר, בדקתי את הנתונים שבו והם לא תואמים את המציאות", אמר זלינגר בראיון לערוץ7. הוא מביא כדוגמא ראשונה את המקרה של יעקב סלים ג'רפי, מי שסופר עליו כי ניסה לחלץ את ביתו החטופה ונורה תוך כדי כך. "בהסתמך על מסמכים משטרתיים מדוייקים שאיתרתי בארכיונים הרי שהוא נורה לאחר ריב במחנה העולים כאשר בידו מוט ברזל…מצאתי מודעות שוועדת החקירה מצאה שהאירוע נוצל ליצירת נרטיב. ערבבו את האירוע עם משבר החינוך ב1951 כשגזזו את הפאות לעולים".

על העדויות הברורות של תעשיית האימוץ קובע זלינגר: "רובם המוחלט של הילדים אומץ כחוק. מכיוון שאסור לעורכי דין לשדל אנשים להגיש תלונות, ד"ר נחום ומאיר משולם עודדו משפחות לתבוע פיצויים. רגע לאחר ההכרה יגיעו תביעות במיליארדים נגד המדינה על פרשה שלא הייתה ולא נבראה".

זלינגר משוכנע כי לצורך "ניפוח הפרשה", כהגדרתו, זוייפו מסמכים רבים. הראיה שלו לכך היא העובדה ש"כתב ידו המיוחד של מאיר משולם משום מה הופיע על כל המסמכים הנוגעים לטענה שהועלתה באחרונה בדבר ניסויים רפואיים שבוצעו בילדי העולים".

״מפחד לגלות את השמות״ • צפו: הרב מנחם פרוש ז״ל על ילדי תימן

"בסיוע אנשים נוספים הוא זייף מסמכים…האינטרס הוא לייצר מצג שווא שכאילו מישהו ביצע מעשים הזויים. כל העניין הוא פיצויים", אומר זלינגר. הוא מוסיף: "פניתי לארכיון המדינה לקבל את מסמכי פרשת עוזי משולם. המדינה מסרבת כי הפרשה פוליטית. אף ראש ממשלה לא רוצה לומר שאלף משפחות משקרות".

אז כמה ילדים נעלמו באותה תקופה? זלינגר נוקט במספר של 30-60 בלבד "וגם זה ברוח התקופה".

עוד הוא אומר: "רוב מוחלט של ההורים לא בא לקבל את הילדים מבית החולים כי לא היה להם כסף לכך, והילדים נקברו על ידי הסוכנות. צריך להבין שהמצב במדינה היה אחר".

ואיך הוא מסביר את העובדה שצווי גיוס ומכתבים של הביטוח הלאומי נשלחו לילדים ש"נפטרו"? זלינגר משיב: "ב-1954 לא היה ביטוח לאומי. אנשים שילמו על לידות, אישפוזים וקבורה. ב-54' עם חוק ביטוח לאומי נחסך התשלום והפרשה הסתיימה. עד אז עולי תימן ילדו בבתים. המדינה שילמה 15 לירות על כל לידה ומאוחר יותר ביצעו את הרישום המאוחר במשרד הבריאות. כל הרישום של הנפטרים היה במשרד הבריאות ולא במשרד הפנים עד 54', וכמה קבצים של חייבים לבתי החולים קפצו והפכו לפרשת ילדי תימן. כשמיחשבו את הנתונים חלק מהרישום הידני לא עבר".

עוד מדברי זלינגר: "עד היום לא הוגשה תלונה אחת. הראשונה תהיה התלונה שלי. יש כאן עלילת דם בסדר גודל של עלילת דרייפוס. זה לא יכול לקרות במדינת ישראל. לא מגישים תלונה במשטרה כי כשמגישים תלונה על חטיפה אתה צפוי לתביעת דיבה של שני מיליון שקל". לדבריו, הוא עצמו יגיש תביעת דיבה נגד מאשימי המדינה.

"הם טוענים ש-17 ארכיונים נשרפו. זה לא מגיע לרבע. החומר נמצא איפשהו בארכיון המדינה ואגיע לכולו. כל המקרים אחד לאחד הם שיבוש היסטורי במכוון, והפרשה הזו מוליכה לשתי פרשיות נוספות ונוראיות שנגיע גם אליהן…מכפישים אנשים כי אולי חושבים שהם מתים, אבל המסמכים לא מתים. הם מתגלים. עובדי מדינה שמו בארכיונים הרבה מסמכים. פתחתי למעלה ממאתיים תיקים, כל התיקים התבררו כמוכיחים את גרסתו".

זלינגר מגלה כי "יש הרבה היסטוריונים תימניים שאני מדבר איתם והם מפחדים לומר את זה…ארכיון המדינה צריך לקבל את פרס ישראל. הנתונים מונגשים באופן שלא קיים גם בארה"ב. כל חוקר יכול להגיע לכל מסמך מאז ימי המנדט אם הוא רק מקליד את הנתונים הנכונים. זו יעילות מדהימה שלא נמצא במקום אחר".

"מוכרח להיות להם דם כושי": הניסויים הרפואיים בילדי תימן נחשפים

כפי שהדגשנו בתחילת הכתבה, אין בהבאת הדברים משום הסכמה עם הטענות. חומר רב ומבוסס בנושא תמצאו כאן באתר תחת החיפוש "ילדי תימן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כנראה שהוא לא מבין שהממשלה זיפה מסמכים להעלים את הראיות

כמה קיבל הנ"ל מהממשלה נא לחקור את החוקר

"""ארכיון המדינה צריך לקבל את פרס ישראל. הנתונים מונגשים באופן שלא קיים גם בארה"ב."""
פתאום מדינת ישראל משנות הקוקוס מסודרים ויותר מארה"ב
זה מוכיח שנעשה שם סדר לכסות פשעים

הכחשת ה…
למה ישר חשבת על זה?

כשמים את הרגשות בצד
וכאחד שזוכר היטב את פרשת עוזי משולם
יש אמת מסוימת במה שהוא אומר
והאמת היא אי שם באמצע
היו חטיפות זה וודאי !
היו גם גירסה שחלק מהילדים שנמסרו לאימוץ בהסכמה עקב עוני ותנאים קשים במחנות אולם כשהיגיעו להורים לאחר 50 שנה וודאי שהם התביישו לספר לילדים ,
היו באמת הרבה מחלות ופטירות בשנים ההם כך שלא ברור המספרים וכנראה האמת היא אי שם באמצע

עובדה אחת יש להציב במרכז הבמה- כ-1500 משפחו יהודיות, מרביתן תימניות וחלקן, מזרחיות ואשכנזיות, התלוננו מאז שנות הארבעים ועד אמצע החמישים על היעלמות ילדיהן. עשרות ילדים נעלמו עוד לפני קום המדינה ולפני "הבלגן הגדול" המשמש כיסוי לכל מיני מעשים. תשובות רבות הוצעו כתשובה להיכן נעלמו הילדים, חלקן תשובות אמת וחלקן שקר. הוקמו שלושה גופי בדיקה בשמות שונים כדי לבדוק – למרבה הצער מתברר כי הן התגייסו בכל מאודן להוכיח כי אין פרשה, כולם מתו וזהו זה. אנשים טובים התגייסו להציל את מדינת ישראל מבושת פנים, כי החומרים שהגיעו לוועדות – ועל כך מעיד הגנזך! – העידו על "תעשיית הוצאת ילדים מחזקת הוריהם" שפעלה בתקופה הנדונה מסיבות אידאולוגיות.
עם פתיחת הגנזך הקמנו צוותי מחקר ולפני כחודשיים הגשנו לראש הממשלה תזכיר ובו ו כעשרים מסמכים מרשיעים המצביעים על היבטים שונים ב"תעשיית הילדים". מסמכים שהיו לנגד עיניה של הועדה הממלכתית ולא טופלו.
אשמח להעביד לרשות המעוניין באמת לדעת מה היה – מסמך זה ומסמכים מרשיעים אחרים. בלי דיבורים יתרים. המסמכים ידברו, ואין צורך לא בזלינגר ולא במשה נחום חברו מהצד השני.
גילוי נאות:
1. אחותי נעלמה ב-1944 בקירוב, יחד עם עוד 15 הילדים מהשכונה שלי בת"א (כולל אחות בועז שרעבי).
2. איני חושב שחטיפת הילדים היא שואה – היא אסון גדול למשפחות ופשע חמור שבוצע ע"י חוגים ממניעים אידאולוגיים ואחרים.
3. איני חושב שיש עלילת דם חדשה על האשכנזים, כפי שטוענים החוששים מהגילויים הצפויים, והם חמורים יותר ממה שהציבור משער.
4. איני מצפה לקבל את אחותי, ואיני מעוניין, כי אינה עוד אותה ילדה יפה, -בהנחה שהיא חיה – מדובר באשה כבת שבעים, הדומה יותר לזלינגר וחבריו, לא בחיציוניתה אלא בנשמתה – אכזרית ואגואיסטית. איני ורוצה אותה.
5. זלינגר מהלך אימים שהתימנים ידרשו מיליארדים פיצויים. אפשר לחוקק חוק שכל מי שהוכח סבלו ונזקיו ע"י המדינה – ישללו ממנו את הזכות לפיצויים, וזה יכלול את התימנים.
או לשיטתו של זלינגר אפשר לקבוע שבמדינת ישראל תימנים לא יוכלו לקבל פיצויים…
אני מתנצל על הציניות…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture