מצלמות מיוחדות הוצבו בכניסה להר הבית; ההכרעה על המגנומטרים – הערב

המתיחות בהר הבית: במהלך הלילה הציבה המשטרה מצלמות אבטחה בשערי הכניסה למתחם, אך בהערכת המצב הלילה סוכם שמערך הבידוק לא ישונה עד לישיבת הקבינט הערב. הערבים מתנגדים גם למצלמות: "המאבק שלנו יימשך ללא הפסקה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בתום הערכת המצב המיוחדת שקיים הלילה ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני, הוחלט כי לא יבוצעו שינויים במערך האבטחה בשערי הכניסה להר הבית, זאת עד לכינוס הערב של הקבינט המדיני-ביטחוני. עם זאת, כבר במהלך הלילה התקינה המשטרה מצלמות חדשות בכניסות לשערי המתחם.

במעבר החדש לא עורכים בידוק פרטני לכל מי שרוצה להיכנס לשטח ההר, אך הוא כולל מצלמות מיוחדות שיוכלו לזהות את מי שמחזיק בסכינים, נשק, רימון או כל דבר חשוד אחר. המגנומטרים במקום טרם פורקו וחלק ממי שמבקשים להיכנס להר הבית נבדקים בהם. השייחים שהגיעו לשער האריות הבוקר הביעו התנגדות לצעדים החדשים: "לא נסכים לבידוק החדש, המאבק שלנו יימשך ללא הפסקה בכל שעות היום".

אחד השייחים שהגיע למקום אמר: "הצעד החדש יותר גרוע מהמגנומטרים. לא נסכים לשום בידוק. נשב היום ונחליט סופית מה הצעדים הבאים. הממשלה והמשטרה עושות מאיתנו צחוק. לא נסכים להיכנס לתוך מסגד אל אקצה דרך בידוק, אנחנו לא פושעים שצריך שישפילו אותנו. על הממשלה והשר לביטחון פנים גלעד ארדן להפסיק לקבל החלטות טיפשיות. הם פשוט גורמים לפיצוץ גדול".

אחד מתושבי מזרח ירושלים, צוטט בכלי התקשורת מאיים: "הממשלה הזאת לא מעוניינת לכבד אותנו. היא מתעקשת שנעבור בידוק וזה לא יקרה. ההפגנות ימשיכו ונקריב את חיינו למען מסגד אל אקצא. לא משנה מה יהיו התוצאות של המאבק, מבחינתנו נשלם גם בחיינו". נותר רק לחשוב איך היו מגיבים לאיומים דומים של מתיישבים ביו"ש…

בדיון המיוחד שהתקיים הלילה בו השתתפו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המל"ל וגורמי ביטחון אחרים, הוחלט גם כי לנוכח המצב הנפיץ בהר הבית, המשטרה תמשיך לפעול בירושלים במערכים מוגברים ובכוחות גדולים, וכן על תגבור הכוחות באזורי קו התפר.

ההחלטה של הפורום המיוחד התקבל לאחר שאמש סיכמו מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יורם הלוי, וראש העירייה ניר ברקת כי עוד הלילה או לפנות בוקר העירייה, בהנחיית משטרת ירושלים, תתחיל להציב גדרות סמוך לשערי הכנסה שיתעלו את המתפללים ל"שרוולי כניסה". במסגרת הסיכומים הוחלט כי יוצבו בשערי הכניסה להר הבית חלופות לגלאי המתכות, שעוררו מחלוקת וזעם, אך כאמור, הגלאים צפויים להישאר בשימוש עד לדיון בקבינט.

במקביל, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט אמר הבוקר בשיחה עם מתגייסים בבסיס תל השומר כי "סוף השבוע האחרון מלמד משהו על האיומים שאנחנו מתמודדים איתם". לדבריו, "אנחנו כצבא, יחד עם זרועות הביטחון האחרות, מצליחים לספק ביטחון ותחושת ביטחון לאזרחי ישראל וממשיכים לאפשר למדינה להתפתח ולשגשג למרות האיומים הקשים".

"מי שחושב שפיגועים קשורים להתקנת גלאי מתכות משחק לידיים של אותם מסיתים", אמר הבוקר ארדן בריאיון לגל"צ. "שני השוטרים נרצחו בהר הבית עוד לפני שמישהו חשב להתקין גלאי מתכות. המחבל תיאר בפוסט שלו מציאות שקרית. הר הבית פתוח לכל מוסלמי שרוצה להיכנס. הוא שמע את ההסתה של ראאד סלאח והיא הובילה אותו לצאת ולרצוח יהודים". לדבריו, "כל עוד משטרת ישראל תסמוך את ידיה על אמצעי אבטחה אחרים ותגיד שאיתם היא מסוגלת להתמודד עם תרחיש האיום החדש שנוצר מרגע שהוכנס נשק אוטומטי – אז כן, אני אמשיך ואתמוך בכך שגלאי המתכות יישארו".

אולם אתמול נשמעו בצה"ל קולות, שלפיהם ישראל בוחנת חלופות למגנומטרים. אתמול התראיין מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, לרשת BBC בנושא הצבת גלאי המתכות בכניסה למתחם הקדוש, ואמר כי "ישראל בוחנת חלופה שתבטיח את הביטחון בהר הבית". אלוף מרדכי הוסיף כי אין בכוונת ישראל לשנות את הסטטוס-קוו בהר.

"הפתרון של המגנומטרים הוא פתרון ביטחוני ותו לא", אמר מרדכי. "בימים אלה אנחנו מחפשים אחר אופציות ופתרונות נוספים, שיביאו ביטחון ויבטיחו שלא יתבצע פיגוע נוסף. אני רוצה לקרוא למדינות ערב השכנות, ולכל המוסלמים בכלל להציע רעיון איך למנוע פיגוע שעלול לקרות שוב, בצורה בטוחה שתערוב למתפללים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש לשנות את הסטטוט קוו – ה' מזמן לנו הזדמנות של פעם בחמישים שנה – אסור להחמיץ אותה

העכברים החמורים, משקשקים מ"הבידוק" ברררר…ררררר…. מפחיד אותם משהו, למישהו יש הסבר??????????????????

על ראש הגנב בוער הכובע … !!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture