מתוך פייסבוק

העגלה הריקה: נערים מתחפשים לליצנים ומעוררים בהלה ברחבי הארץ

לא כל יום פורים: המטרה עיכבה לחקירה מספר נערים צעירים, לאחר שאלו התחפשו לליצנים והפחידו עוברי אורח במקומות ציבוריים שונים ברחבי הארץ • משרד החינוך אינו יודע כיצד להתמודד עם התופעה ומפרסם המלצה לתלמידים החילוניים לצעוד בקבוצות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

תופעת הליצנים המפחידים, שעברה בתחנות רבות בעולם ובלטה בארצות הברית, הגיעה לאחרונה גם לערי ישראל: נערים מחופשים לליצנים נצפו משוטטים ברחובות הערים באר שבע, ראשון לציון, דימונה, קריית גת ועפולה, ואורבים לילדים, לעיתים כשהם אוחזים כלי נשק.

במהלך הימים האחרונים המשטרה עיכבה לחקירה מספר נערים, חלקם אף מתחת לגיל 12, לאחר שעטו מסכות ליצן והפחידו עוברי אורח במקומות ציבוריים שונים ברחבי הארץ. בחלק מהמקרים המעשים הגיעו לכדי התפרעות של ממש והפרת הסדר הציבורי תוך שיבוש שגרת חייהם של אזרחים תמימים.

ביום חמישי האחרון, איתרו חוקרי הנוער של המשטרה 4 נערים שהפחידו עוברי אורח בעיר דימונה, כשהם עטויים במסכות ליצנים. מפאת גילם הצעיר (מתחת ל-12) ולאחר שהביעו חרטה ולא היו מודעים להשלכות מעשיהם, שוחררו והועברו להמשך טיפול רשויות הרווחה. במוצאי שבת האחרון, התקבלו במשטרה מספר דיווחים על אדם שמחופש לליצן ומבהיל עוברים ושבים בגן ציבורי בעיר רמלה. בפעילות משטרתית עפ״י מידע, אותר הצעיר ועוכב לחקירה.

אמש עוכבו 2 נערים שהבהילו עוברים ושבים בראשון לציון, זאת בחשד להתנהגות פרועה במקום ציבורי. השניים זומנו לחקירה במשטרה במהלך היום. במהלך הלילה האחרון עיכבו שוטרים 2 נערים בקרית גת בעקבות דיווחים דומים שהתקבלו במשטרה. אמש, עוכבו לחקירה גם 2 נערים (14, 16) שעפ״י החשד הבהילו ואיימו על עוברי אורח בגן ציבורי בעיר חולון.

לצד הפעילות המגיבה, המשטרה מבצעת כל העת גם פעילות יזומה כחלק ממאמצי מניעה והסברה בנושא. כך למשל לפני שבוע ימים, במהלך פעילות יזומה של שוטרי משטרת ישראל בצפון הארץ, עוכבו ארבעה קטינים מתחת לגיל 12 שבאמתחתם תחפושת של ליצן. הקטינים הובאו לתחנת המשטרה יחד עם הוריהם ושוחרררו לדרכם לאחר שהוסבר להם ע״י קצין הנוער המקומי אודות הסכנה שבמעשים אותם עפ״י החשד התכוונו לבצע.

צפו: ליצן חמוש בסכין ברחובות באר שבע

מפעילות המשטרה המגיבה והיזומה כנגד התופעה, וכן מחקירת הנערים שעוכבו לאחר שנטלו חלק בתופעה החברתית הפסולה והפלילית, עולה כי המכנה המשותף למקרים הללו הוא הרצון לעשות מעשה קונדס ולקחת חלק בטרנד הפסול. עוד בלט, חוסר המודעות של בני הנוער ואי הידיעה כי מעשים מעין אלו נחשבים פליליים ויתקלו בהתערבות נחושה של גורמי אכיפת החוק. נמצא גם כי במקרים רבים הורי הנערים לא ידעו כלל על מעשי ילדיהם.

במשטרה אומרים כי התופעה גוררת גם חשש שמישהו יפרש את ההלצה כאיום ממשי ויפגע בנערים, שעושים לעיתים שימוש באביזרים שונים דמויי כלי תקיפה. "לאור זאת אנו קוראים לציבור לא ליטול את החוק לידיים ולא לפגוע באותם בני נוער. מעשי ההפחדה, וכן כוונות הנערים ברובם המוחלט של המקרים אינם כוללים פגיעה פיזית או רצון לפגוע בגוף או רכוש. במצבים אלו יש להתרחק מהמקום ולדווח למשטרה בהקדם. כמו כן אנו קוראים לבני הנוער בישראל, שלא לקח חלק במעשה החברתי הפסול שעומד בניגוד לחוק, שכן זה יתקל באכיפה משטרתית נחושה ובלתי מתפשרת. לצד פעילות המשטרה אנו קוראים להורי הנערים לוודא כי ילדיהם לא נוטלים חלק בטרנד החברתי המסוכן שעשוי לסבך את ילדיהם בפלילים".

במשרד החינוך פרסמו המלצות לתלמידים המפוחדים: "במידה וקיים חשש לכו יחד, או בקשו ליווי מההורים. במידה ונתקלתם במצב דומה חשוב להתרחק מהמקום ולפנות לעזרת מבוגר. במקרים של הפחדה, הטרדה ואלימות יש לפנות למשטרה. במידה ואתם חוששים ממצבים כאלה, חשוב לשתף ולהסתייע בהורים ובצוות החינוכי".

ראש עיריית באר שבע התייחס לתופעה שהגיעה גם לעירו. בפוסט שפרסם כתב דנילוביץ': "בוקר טוב לתלמידים שלנו ולהורים. אתמול, עד שעת לילה מאוחרת עסקנו יחד עם מפקד תחנת משטרת באר שבע וצוותו, בתופעת ה'ליצנים', שנפוצה לאחרונה ברחבי הארץ. מדובר בבדיחה עצובה ומסוכנת מאוד. מי שלוקח חלק בדבר החולני הזה, מסכן גם את עצמו וגם את התושבים. עלול להיות לכך מחיר פלילי כבד מאוד. אנחנו והמשטרה ננהג באפס סובלנות כלפי התופעה החמורה הזו. לא חסרות לנו בעיות והתמודדויות במדינה, לכן אני מצפה מה'ליצנים' להתעשת במהרה ולהתנהג בבגרות ובאחריות".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
13 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רק אין יראת אלוקים …….

משוממים

אמהלה זה ממממממממממממממממש מפחידדדדדד לא נורמאלים מה נסגר???

הכותרת- כל מילה בסלע

אני אישית לא הייתי מפחד כלל, לא ברור מה מפחד בזה??

לא עגלה ריקה. כי אם עגלה מלאה בשטויות וד"ל ואכמ"ל.

בסרטון השני אילו היה לי נשק הייתי יורה בו, למה שלא אחשוב שזה מחבל שרץ לדקור?
פשוט טרוריסטים החברה האלה!

מה הקטע?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

מסוכן מאוד

מסטולים…

מוחמד רבינוביץ צור איתי קשר דחוף במייל שלי

אגב- ביום שישי נרצח ליצן בחולון בצור אכזרית על ידי כמה נערים שנבהלו ממנו ורצו לנקום!

בא לי לפגוש אחד כזה,
וזה יהיה הפעם האחרונה שהוא יחשוב על זה………………………………………………………………………………..
אגב בא לי גם להתחפש לדבר כזה חח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture