ויקיפדיה

הותר לפרסום: ראש העיר ראשון לציון חשוד בעבירות שוחד

דב צור נעצר בחשד למעורבות בפרשה העוסקת בקידום עסקי קבלנים. בפרשה נחקר גם יו"ר הקואליציה דוד ביטן בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. השופט האריך את מעצרו עד יום חמישי ואמר: "חשד שצור פעל לאורך השנים כדי להסתיר את מעשיו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש עיריית ראשון לציון דב צור נעצר היום (ראשון) בחשד למעורבות בפרשת השחיתות בעירו – כך הותר לפרסום. מלבד צור נעצרו הבוקר 18 בני אדם נוספים במסגרת חקירת המשטרה בחשד לקשרים בין גורמים פליליים לבעלי תפקידים בעיריית ראשון לציון. בין העצורים שורת בכירים בעירייה, אנשי עסקים וקבלנים. צור חשוד בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים, ומעצרו הוארך בחמישה ימים.

פרקליטו של דב צור, עו"ד טל שפירא אמר בבית משפט השלום בראשון לציון כי "אנחנו סבורים שאין מקום לעצור את החשוד וניתן להסתפק בחלופת מעצר, כמו מעצר בית מלא. החקירה מתמקדת להבנתנו באירועים מהעבר, שנבדקו הן על ידי מבקר המדינה, הן על ידי פרסומים נרחבים בתקשורת".

"התבצעה חקירה סמויה במשך כשנה, ולא נמצאו ראיות לשיבוש חקירה", טען עו"ד שפירא. "זה מאיין כל חשש תיאורטי לשיבוש חקירה. יש כאן הרבה סימני שאלה בתיק. יש חוות דעת מזמן אמת שאין ניגוד עניינים בפרשה, ראש העיר לא נכח בישיבות, והמעורבות בעסקה העשירה את קופת העיר. זה איש שהוא מלח הארץ, ללא עבר פלילי". השופט עמית מיכלס אמר בעניינו של צור כי קיים חשד סביר הקושר את החשוד למיוחד לו.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של 11 החשודים בלקיחת שוחד, מתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות על חוק הלבנות הון ועבירות מס. "העבירות טומנות בחובן נזק בלתי הפיך באמון הציבור", אמר נציג המשטרה. "יש להיאבק בכל האמצעים העומדים לרשותנו. מדובר בחקירה מסועפת שבה פעולות רבות שתכליתן להגיע לחקר האמת במהירות. התשתית העובדתית שהתגבשה חוצה את סף החשד הסביר – ומעבר לכך".

השופט עמית מיכלס האריך את מעצרו של צור עד ליום חמישי ואמר בדיון: "התמונה המצטיירת בחודשים האחרונים עגומה ומדאיגה. מדובר בחשדות בלבד ולכן אין לחרוץ גורלות. בחלקים רבים מחקירתו, תשובותיו אינן עולות בקנה אחד עם חומר החקירה בתיק זה בלשון המעטה. לא ניתן להתעלם מהעובדה שישנו חשד שהחשוד עשה לאורך השנים מעשים שנועדו להסתיר את מעשיו, לרבות מעשים הקשורים לחקירה". השופט ציין גם כי יש חשד לשיבוש חקירה שנעשה, "בין אם בעצמו ובין אם מטעמו ואם למענו". השופט אמר עוד כי על אף שמדובר בראש עיר מכהן ללא עבר פלילי, עדיין יש להאריך את מעצרו.

במשטרה ציינו בצהריים כי עשרה מהנחקרים נעצרו לחקירה באזהרה ושבעה עוכבו לחקירה. הנחקרים חשודים במעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, עבירות לפי פקודת מס הכנסה, עבירות לפי חוק מע"מ ועבירות נוספות. את החקירה מנהלת המשטרה בשיתוף רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

עוד אמרו במשטרה כי החקירה "מתמקדת בתופעת השחיתות הציבורית. החקירה הסמויה החלה בעקבות פיקוח על פעילות פלילית בקרב גורמים העוסקים בפשיעה חמורה, שזוהו כמי שנכנסו לוואקום שנוצר לאחר סיכולי עומק בארגוני הפשיעה הגדולים בישראל. במהלך החקירה הסמויה נחשף שיתוף פעולה לכאורה בין גורמי פשיעה חמורה אלה לבין בכירים ברשויות מקומיות שונות וכן ברמה הארצית. עם מעצרם של החשודים, נערכו חיפושים בבתיהם ומשרדיהם וכן מתבצעת אכיפה כלכלית נרחבת".\

דוברת המשטרה, ניצב-משנה מירב לפידות, התייחסה לעיתוי חקירתו של ח"כ ביטן ואמרה כי "אין קשר בין חוק ההמלצות לבין חקירת ביטן. החקירה בנושא מתנהלת כבר יותר משנה, והיא החלה סביב גורמים פליליים בפשיעה החמורה. משם עלו חשדות שקשורים לגורמים במישור המוניציפלי והארצי. יום הפיכת החקירה מסמויה לגלויה נקבע מראש בהתאם לפרמטרים קבועים בהתפתחות החקירה והוא לא נקבע בהתאם להתפתחויות פוליטיות".

"תמוה. מעורר אי נוחות": ביקורת מימין ומשמאל על תזמון חקירת ביטן

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture