Yonatan Sindel/Flash90

ביטן תוקף: המשטרה מדליפה ומונעת ממני להתראיין ולהגיב

יו"ר הקואליציה עתר לבית המשפט על מנת לקבל אישור להתראיין ולהגיב לחשדות כלפיו. "החוקרים מדליפים נגדי, תאפשרו לי להשיב" • מצעד הנחקרים בפרשה נמשך. המשנה לראש עיריית ת"א שנחקר: אני ידיד של ביטן, פועל ביושרה וכך אמשיך

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הקואליציה דוד ביטן פנה היום (שלישי) לבית המשפט בבקשה שיורשה לו להתראיין בתקשורת בנושא החקירות נגדו בפרשת השחיתות בראשון לציון. בקשתו של ביטן מגיעה על רקע טענותיו שחוקרי להב 433 מדליפים פרטים מתוך החקירה המתנהלת נגדו לתקשורת – כך דווח לראשונה בחדשות 2.

"המבקש ואשתו נחקרו מספר רב של שעות", נכתב בבקשתו של ביטן להסיר את האיסור החל עליו. "בטרם סיים חקירתו נדרש המבקש לחתום על כתב התחייבות לפיו יאסר עליו למסור לכלי התקשורת בכל דרך שהיא, וגם לא בדרך 'הדלפה' על פרטי החקירה. על אף שהמבקש לא היה חייב לחתום על מסמך כזה לאור החסינות המוענקת לו כח"כ המונעת את מעצרו, הסכים הוא מרצונו הטוב והחופשי לחתום על התחייבות על מנת לאפשר ליחידה החוקרת לנהל חקירה עניינית, יעילה ודיסקרטית".

על פי הבקשה, דרישת היחידה החוקרת מביטן להימנע מלמסור פרטים לתקשורת, הייתה על מנת למנוע מסירת פרטים לתקשורת על מנת למנוע שיבוש חקירה. "מטבע הדברים, ואם מסירת פרטים על ידי המבקש עשויה לשבש הליכי חקירה, על אחת כמה וכמה חל איסור זה על היחידה החוקרת", נכתב. "אך הכלל 'נאה דורש נאה מקיים' כנראה טרם הגיע לאוזניהם של היחידה החוקרת. רק הסתיימה חקירתו של המבקש ולא תמצא כלי תקשורת אחד במדינה שלא פרסם חלקים נרחבים הן מחקירת המבקש ובעיקר מחקירת אשתו".

"לא רק שעצם ההדלפה היא חמורה, אלא היא חמורה שבעתיים כאשר היא מגמתית ומכוונת להפעיל לחצים פסולים ונפסדים על הנחקרים. מול שצף ההדלפות שמקורן רק ביחידה החוקרת, עומד לו המבקש חסר אונים, שמו ושם אשתו מוכפשים לחינם ולא ניתנת לו ההזדמנות להגיב. על כן מתבקש כבוד בית המשפט לבטל את ההגבלה שנטל עצמו המבקש".

בתוך כך, ארנון גלעדי, המשנה לראש עיריית תל אביב שנעצר השבוע במסגרת חקירת פרשת השחיתות שבה מעורב יו"ר הקואליציה דוד ביטן, כתב אחר הצהריים בעמוד הפייסבוק שלו: "אמש נתבקשתי למסור את גרסתי ועשיתי זאת באופן מלא ובתיאום עם המשטרה. מעולם לא הסתרתי את ידידותי רבת השנים עם ח"כ דוד ביטן. בחרתי בשליחות ציבורית בעיר תל אביב-יפו ובליכוד כמשימת חיי ותמיד ביצעתי את עבודת הציבור באהבה וביושרה, וכך אמשיך לעשות גם בשנים הבאות".

גלעדי עוכב לחקירה אתמול (שני), וכעבור שבע שעות חקירה שוחרר בתנאים מגבילים. סנגורו עו"ד אריה שרעבי מסר אתמול כי "הוא לא יודע מה רוצים ממנו. הוא מעולם לא עבר עבירה פלילית, והוא מופתע. בחמש וחצי לפנות בוקר, לפני שפקח עיניו, לקחו אותו לחקירה. אני לא מבין מה בער כל כך. כל הקשר שלו עם ביטן היה ידידותי בלבד, שניהם משתייכים לאותו זרם פוליטי. הוא לא יודע מה רוצים ממנו, אין לו שום קשר לפרשה".

היום פרסמה המשטרה את דבר מעצרו של איש העסקים משה יוסף שמתגורר גם הוא בראשון לציון. נציג המשטרה טען בדיון כי יוסף חשוד בין השאר במתן שוחד לכמה אישי ציבור בעת האחרונה. איש העסקים משה יוסף מוכר כמקורב של דוד ביטן. שמו של יוסף נקשר בין השאר לפרויקט מתחם האלף, שבו על פי החשד בנו זכה במכרז לביצוע עבודות העפר במתחם והעביר את העבודות לביצוע לאחד מבני משפחת ג'רושי. יוסף נעצר כבר ביום ראשון ומעצרו הוארך ב-12 ימים. את יוסף מייצג עורך הדין גל דחוח.

עורכי הדין גיל דחוח וגלית רוטנברג, המייצגים את יוסף מסרו בתגובה: "אנו מבינים את העניין הרב של רשויות החקירה במרשנו בשלב זה, שנובע מקרבתו האישית לדוד ביטן ומהניסיון להגיע באמצעותו לביטן ולאישי ציבור נוספים. בשלב זה אנו סבורים שיש לתת לחקירה להתנהל ומרשנו מוסר תשובות מלאות לחוקריו, מתוך תקווה כי אלו יגיעו למסקנות ולהמלצות הראויות בעניינו (בין אם אלו תתפרסמנה ובין אם לאו)".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי ביקש ממנו להתחיל אתם?

מישהו יודע מה קרה למאשר
התגובות שיצא לחופש היום?
שיהיה רק בשמחות
אבל אפשר מילוי מקום בבקשה?

אולי אתה משופשף היטב בבוץ
או משהו כזה
כי בגן כששיחקנו בבוץ
והלכנו מכות
והגננת התחילה לצעוק עלינו
היינו אומרים לה
אבל הוא התחיל איתי……

אני לא מבין המשטרה מתנהגת כמו ברוסיה ואין פוצה פה למה הימנים לא יוצאים לרחובות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture