Yonatan Sindel/Flash90

המחבל כתב "נשבעתי להגן על ירושלים" ודקר את המאבטח בלב

פלסטיני שוהה בלתי חוקי - הוא המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בתחנה המרכזית בירושלים. מבית החולים עדכנו כי המאבטח נותח בהצלחה אך מצבו עדיין מוגדר קשה. לפני הפיגוע כתב המחבל: "ירושלים היא בלב, בעיניים ובדם. נשבעתי להחיות את אדמתה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

מחבל פלסטיני דקר בצהריים (יום א') מאבטח בן 46 ברחוב יפו בכניסה לתחנה המרכזית בבירה. המאבטח, שנדקר בפלג גופו העליון, נפצע קשה – והוא פונה על ידי צוות של מגן דוד אדום לבית החולים שערי צדק. מבית החולים נמסר כי המאבטח נותח, מורדם ומונשם והועבר להמשך טיפול במחלקה לטיפול נמרץ. המחבל, תושב אזור שכם, נעצר והועבר לחקירות כוחות הביטחון. שתי נשים שלקו בחרדה פונו אף הן לבית החולים.

יאסין אבו אל-קרעה, בן 24 מטלוזה שבאזור שכם, הוא המחבל שביצע את פיגוע הדקירה. לפני שיצא לדרך כתב ברשת: "ירושלים היא בלב, בעיניים ובדם. נשבעתי להחיות את אדמתה". במקביל, המשטרה מחפשת אחר חשוד שסייע למפגע. בסרטון ממצלמות האבטחה נראה הסייען מעביר משהו למחבל, ומשם המחבל יוצא לבצע את הפיגוע.

ד"ר עפר מרין, ראש מערך הטראומה בבית החולים שערי צדק, עדכן: "הפצוע הגיע אלינו במצב קשה מאוד, הוכנס לחדר הטראומה וביצענו ניתוח מיידי. הסכין פגעה לצערנו בלב. מצבו של הפצוע התייצב והוא הועבר לטיפול נמרץ מורדם ומונשם. לא ניתן לומר שלא נשקפת סכנה. צריך לתת קרדיט לאנשי מד"א שהביאו אותו אלינו בתוך כמה דקות ונתנו לו טיפול טוב".

למחבל אין עבר ביטחוני ומחקירה ראשונית עולה כי הוא פעל במתווה של "מפגע בודד". הוא בעל היתר עבודה במרחב קו התפר, אך לא בעומק ישראל ואין לו היתר שהייה בארץ. לאחר מעצרו הוא הועבר לחקירת שב"כ. אמש, בשעה 22:56, כתב המחבל בפייסבוק: "למען אללה קמנו. להחזיר את תהילת הדת ולקדש את אל-אקצה. הדם יזרום מאיתנו. דמנו זול בשבילך, מולדתנו".

בסרטון ממצלמות האבטחה ניתן לראות כיצד המחבל מגיע לעמדת הבידוק, מוריד את מעילו ואז דוקר פעם אחת את המאבטח בחזה – ונמלט. יוחאי סויסה, עד לפיגוע, סיפר: "רק אחרי כמה שניות הבנתי שאני נמצא בזירת פיגוע. הטירוף העמוק של אותו בן עוולה גרם לי להבין שזה פיגוע. הייתה היסטריה ושניות אחר כך הוא נהדף על ידי ההמון הזועם שהרביץ ותקף אותו בלי סוף. לצערי זאת פעם שנייה שדבר כזה קורה לי. הייתי גם בזירת הפיגוע במסעדת מקסים בחיפה".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן אמר כי "פיגוע הדקירה בירושלים הוא תוצאה ישירה של ההסתה ברשות הפלשתינית שפועלת יחד עם החמאס להבעיר את השטח. אבו מאזן מוכיח שוב ושוב שהוא אינו פרטנר לשלום וכיום הוא גם נושא באחריות להסתה הרצחנית של החמאס איתו הוא יושב בממשלת האחדות. אני מתפלל לשלומו ולהחלמתו של המאבטח הפצוע".

מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי שניהל את זירת הפיגוע אמר: "מדובר במחבל שוהה בלתי חוקי שככל שידוע לנו תיכנן לבצע את הפיגוע. ערנות המאבטחים, ותגובתם המהירה של האזרחים והשוטרים הביאו למעצרו של המחבל תוך שניות ובכך מנעו פגיעה נוספת בחפים מפשע. ההערכות ופריסת השוטרים נמשכת מזה תקופה ארוכה בירושלים ובדגש לימים האחרונים בהם התמודדנו עם אירועי הפרות סדר אלימים תוך מוכנות לאירועי טרור , והפיגוע של היום הוא דוגמא לכך. נמשיך להימצא במקומות המהווים פוטנציאל לפיגוע. כל נסיון של מפגע לבצע פגיעה באזרחים ובכוחות הבטחון יתקל בתגובה קשה, מיידית ונחושה של שוטרים ואזרחים".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת בעקבות פיגוע הדקירה: "אויבי ישראל אינם זקוקים לתירוצים לפגוע בנו ולכן אין שום הצדקה ולגיטימציה לאלימות וטרור. התשובה לטרור היא חיזוק הריבונות, פיתוח ובנייה בכל חלקי ירושלים המאוחדת. האזרח, השוטר והמאבטח שעצרו בגופם בגבורה את המחבל מנעו פיגוע גדול יותר ועל כן על האזרחים להמשיך ולגלות ערנות ולעדכן את כוחות הביטחון במידת הצורך כדי לסכל כל ניסיון נוסף. כולנו מאחלים רפואה שלמה ומתפללים להחלמתו המהירה של הפצוע".

//www.jdn.co.il/news/israel/918816

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוף למה לא עובד כל סירטון או שלא עובד או שנתקע

מה רואים בסרטון?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture